1 418 552 läst ·
17 727 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köttfärslimpa, sås potatis + brysselkål
Logga in
Skapa konto
Soppa a la frys och kylrensning.. 😊 squash, salladslök, grillad PLUMA, grillkorv, potatis, morötter, vitkål..buljong, bönor, sambal..
Dagens(från frysen), kryddad fläskkarré.. pommes, grönpepparsås o ugnstekta tomater med lite mozzarella. 😊👍
..och lite dessert
Äppelpaj o vaniljglass!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
..och lite dessert
Logga in
Skapa konto
Äppelpaj o vaniljglass!
Snabbmat idag.
Ett gott bröd.
Makrill på burk (vi försöker äta lite fisk några gånger i veckan*.
En tonfiskröra med burktonfisk, majonnäs, hackade kokta ägg, saltgurka (egen), purjolök (egen), några skvättar tabasco och salt och peppar.
En röra av mangold (egen), solrosfrön, purjolök (egen), chili (egen), paprika (egen) och någon italiensk kryddad saltblandning. Allt varsamt fräst i olivolja.
Egna tomater
*Jag har blivit som min farfar, jag tar en liten sillbit de flesta morgnar, man försöker ju följa kostråden. Blir också lite fil eller yoghurt de flesta dagar.
Ett gott bröd.
Makrill på burk (vi försöker äta lite fisk några gånger i veckan*.
En tonfiskröra med burktonfisk, majonnäs, hackade kokta ägg, saltgurka (egen), purjolök (egen), några skvättar tabasco och salt och peppar.
En röra av mangold (egen), solrosfrön, purjolök (egen), chili (egen), paprika (egen) och någon italiensk kryddad saltblandning. Allt varsamt fräst i olivolja.
Egna tomater
*Jag har blivit som min farfar, jag tar en liten sillbit de flesta morgnar, man försöker ju följa kostråden. Blir också lite fil eller yoghurt de flesta dagar.
Logga in
Skapa konto
Tackar!FredrikR skrev:
Försöker.. vilken jäkla hosta alltså 😳
Idag lagade jag mat 👍
Spaghetti och salsicciafärs a la Sandra 😊
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Absolut inte sista gången.. blev mycket gott.. (måste snabbt skriva ner ingredienserna!)
Smörstekt marulk med växthusets sista tomater ungsbakade med purjo champinjoner och mozzarella. En god Grüner Veltliner från Graf Adelman därtill Vinpaket 2025:02 Adelmann - Oribus Wein https://share.google/63Z1WaewEQRSccrlN