440 982 läst ·
1 279 svar
441k läst
1,3k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Ring och säg att du ska säga upp det pga priset.U ullak40 skrev:
Jag fick prata med 4-5 handläggare innan det sades upp.
Innan tjänsten avslutades så ringde dom och mailade om erbjudande.
Skulle få 3 fria månader och 199 kr / månaden utan bindningstid.
Men mitt förtroende är förbrukat
Vad har ni i era hem egentligen, som motiverar upp mot 10 000 kr per år i larmkostnader? En samling tavlor av holländska renässansmästare på väggarna? Några fabergé-ägg på fönsterbrädet?
I vårt hem skulle en tjuv möjligen kunna hitta stöldgods att bära med sig för 20 000 kr. Det motsvarar vad Verisure rånar sina kunder på vartannat år. Men framför allt har vi en hemförsäkring med självrisk 1500 kr, så det är vad vi har att förlora på ett inbrott.
I vårt hem skulle en tjuv möjligen kunna hitta stöldgods att bära med sig för 20 000 kr. Det motsvarar vad Verisure rånar sina kunder på vartannat år. Men framför allt har vi en hemförsäkring med självrisk 1500 kr, så det är vad vi har att förlora på ett inbrott.
Bra fråga! Det skyddar ju inte bara mot inbrott, utan även brand och vattenskada. Givetvis kan vi ju fundera varför vi betalar så pass mycket, men det är ju vad du väljer att skydda ditt hem med. Du får även billigare premie på din villaförsäkring om du har larm. Försäkringsbolagen rekommenderar det när du tar en villaförsäkring. Byter du bolag är det första frågan, har ni larm ?G gbgustaf skrev:Vad har ni i era hem egentligen, som motiverar upp mot 10 000 kr per år i larmkostnader? En samling tavlor av holländska renässansmästare på väggarna? Några fabergé-ägg på fönsterbrädet?
Skulle nog våga påstå att Verisure till stor del lever på folks rädsla mer än monitära försluter vid inbrott. Åtminsone är det min uppfattning när jag infrågasätter personer som betalar för deras tjänster. Inte ovanligt med argumenten att folk vill känna sig trygga i hemma och vill inte att någon med ont uppsåt ska bryta sig in. Att de inte vill att deras barn ska komma hem och där är inbrottstjuvar i huset. Veta att något har hänt när man inte är hemma, etc, etc. Mindre om att de är oroliga för att deras Rembrant ska bli stulen (kanske beror mest på att avsaknad av sagd målning, men ändå).G gbgustaf skrev:Vad har ni i era hem egentligen, som motiverar upp mot 10 000 kr per år i larmkostnader? En samling tavlor av holländska renässansmästare på väggarna? Några fabergé-ägg på fönsterbrädet?
Personligen kastade jag ut Verisure ganska snabbt efter att vi flyttade till huset och ersatte med ett traditionellt tut och tjut larm som uppmärksammar personer i närheten. Även uppkopplat så att jag får notifiering om något skulle hända. Sen underlättare det också att jag har mer eller mindre fri tillgång till övervakningskameror via jobbet, så går enkelt att kolla status visuellt.
Ser att du bor i norrbotten vad i jösse namn har fått dig att skaffa larm, själv bor jag några mil utanför Göteborg!U ullak40 skrev:
Säg upp skiten vill dom ha grejerna får dom skruva ner dom själva, givetvis på deras bekostnad då du redan betalat flera gånger om.U ullak40 skrev:Ett fantastiskt pris, men det är för att du är ny kund. Om något år höjer de priset rejält. Var samma för mig. Nu 15 år senare betalar jag 799kr/månad. Försökt förhandla ner, men de är benhårda. Sa då säger jag upp det, men då fick jag höra att jag antingen betala för att de aka komma och montera ner det, en saftig summa. Du får inte köpa lös det som privatperson.
Det har faktisk varit inbrott i kvarteret och i grannskapet. Det reksdes en hel del här i höst också. Varit ganska mkt inbrott i Norrbotten i höst. Så även här färdas de.Å åk-lagarn skrev:
Men....vad står det i avtalet?U ullak40 skrev:Ett fantastiskt pris, men det är för att du är ny kund. Om något år höjer de priset rejält. Var samma för mig. Nu 15 år senare betalar jag 799kr/månad. Försökt förhandla ner, men de är benhårda. Sa då säger jag upp det, men då fick jag höra att jag antingen betala för att de aka komma och montera ner det, en saftig summa. Du får inte köpa lös det som privatperson.
Nu kanske jag inte har tillgång till det nyaste, eftersom jag inte har Verisure själv, så detta granskade jag åt en släkting när det begav sig (tror att det var 2023).
Så, lägg gärna upp vad som står i avtalet, så kan vi gå vidare med den infon, skulle vara intressant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är av verisure ägda komponenter? För man köper ju i någon bemärkelse komponenterna av dem redan, de har ju både en avgift för när man inskaffar komponenten, och sedan en löpande avgift för att använda den.
Är det formulerat på något annat sätt än att man köpt komponenten?
Jag får reklam från dem om att köpa fler komponenter hela tiden i alla fall, köp trygghetspanel, köp vattendetektor, köp smartplugg. Men kanske de formulerat sig annorlunda för kameradetektorer osv?
Jag får reklam från dem om att köpa fler komponenter hela tiden i alla fall, köp trygghetspanel, köp vattendetektor, köp smartplugg. Men kanske de formulerat sig annorlunda för kameradetektorer osv?
Om du har Verisure idag, då tänker jag att du kan klippa in avtalsbiten i tråden, så kan vi analysera den.A ajn82 skrev:Vad är av verisure ägda komponenter? För man köper ju i någon bemärkelse komponenterna av dem redan, de har ju både en avgift för när man inskaffar komponenten, och sedan en löpande avgift för att använda den.
Så här står det i det avtal jag har tillgång till.