Bara ta annat bolag. Såg länsförsäkringar har ett liknande men vet ej priset där.

• Gilla
Antal
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Det låter ju bra men beefen är att du inte kan friköpa delarna. Säger du upp abbn. efter x månader lär de kräva tillbaka enheterna och säljer vidare det till någon annan.
Det är redan friköpt.

Du får friköpta enheter till ett värde av 11k helt gratis som du får behålla även om du säger upp abbn. om 1 månad?

Kashew Kashew skrev:
Du får friköpta enheter till ett värde av 11k helt gratis som du får behålla även om du säger upp abbn. om 1 månad?
Verkar så?

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
Nu fick jag höjt från 299 till 329. Fortfarande prisvärt och rimlig höjning tycker vi. Så vi fortsätter.

Jag betalar nu mera 250 kr per månad.
Efter förhandling.
Fick även ny huvudenhet. 2 nya rök detektorer och 2 nya kamera detektorer.

• Gilla
kedahult
  • Laddar…
Ringde och förhandlade till mig följande till nya bostaden nu när vi ska flytta
4 Vibrationsdetektorer
4 Videodetektorer
5 Rökdetektorer
1 Larmpanel med röstenhet
1 Röstenhet
1 Siren med brandsensor
1 Centralenhet
Installationskostnad 2.000kr
Månadskostnad 99kr i 12 månader och där efter 199kr i månaden

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
K kedahult skrev:
4 Vibrationsdetektorer
4 Videodetektorer
5 Rökdetektorer
1 Röstenhet
1 Siren med brandsensor
1 Centralenhet
Wow, det var imponerande låg kostnad, både installation och månadsavgift. Grattis!

K kedahult skrev:
4 Vibrationsdetektorer
4 Videodetektorer
5 Rökdetektorer
1 Röstenhet
1 Siren med brandsensor
1 Centralenhet
Ett fantastiskt pris, men det är för att du är ny kund. Om något år höjer de priset rejält. Var samma för mig. Nu 15 år senare betalar jag 799kr/månad. Försökt förhandla ner, men de är benhårda. Sa då säger jag upp det, men då fick jag höra att jag antingen betala för att de aka komma och montera ner det, en saftig summa. Du får inte köpa lös det som privatperson.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Kvackatore och 2 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Ett fantastiskt pris, men det är för att du är ny kund. Om något år höjer de priset rejält. Var samma för mig. Nu 15 år senare betalar jag 799kr/månad. Försökt förhandla ner, men de är benhårda. Sa då säger jag upp det, men då fick jag höra att jag antingen betala för att de aka komma och montera ner det, en saftig summa. Du får inte köpa lös det som privatperson.
Tips, läs igenom denna tråd. Många har fått nej i första ledet men begärt . någon som sitter i nästa led som har större mandat.

Jag har 299 efter snack med ledet bakom, hade också 700 i månaden innan. inga höjningar är lovade och jag har haft det beloppet i 2 år nu!

Ja, privatpersoner får visst köpa lös den.

Det är inte så att du har ett företagsabonnemang?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Tips, läs igenom denna tråd. Många har fått nej i första ledet men begärt . någon som sitter i nästa led som har större mandat.

Jag har 299 efter snack med ledet bakom, hade också 700 i månaden innan. inga höjningar är lovade och jag har haft det beloppet i 2 år nu!

Ja, privatpersoner får visst köpa lös den.

Det är inte så att du har ett företagsabonnemang?
Gick vidare till steg två, en person bakom den jag pratade med först. Var lika behård och gick inte köpa loss sa han.

U ullak40 skrev:
Nej ny kund är jag inte, varit kund hos dom sen 2021 och har ett snarlikt larmsystem på våran befintliga bostad och ringde in och sa att vi skulle flytta och efter lite diskussioner så gick dom med på mitt krav att matcha vårt befintliga larm och att jag fick behålla det gamla systemet.

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
Jag har vaeit kund i 16 år, inte fått en krona i sänkning, bara höjningar utan att de meddelat ens. Tyvärr ligger andra larm i samma prisklass, hwr kollat. Så Verisure är verkligen ett bolag som mjölkar folk på pengar. Betalade 199kr/månad då vi flyttade till huset, nu 799kr/månad.

Köpte loss mitt larm för några år sen. 350kr i engångskostnad. Sköter är själv. Byggt ut det med för den delen. Funkar kanon.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Jag har vaeit kund i 16 år, inte fått en krona i sänkning, bara höjningar utan att de meddelat ens. Tyvärr ligger andra larm i samma prisklass, hwr kollat. Så Verisure är verkligen ett bolag som mjölkar folk på pengar. Betalade 199kr/månad då vi flyttade till huset, nu 799kr/månad.
Jag ringde och sa som det var att antingen matchar ni eller så säger jag upp mig som kund och efter lite diskussioner och blev satt på vänt medans den jag pratade med snackade med troligtvis sin chef så gick dom med på det.

Men jäkligt tråkigt att behöva betala så mycket under så många år och aldrig få en goodwill under alla år

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.