K kedahult skrev:
Ringde och förhandlade till mig följande till nya bostaden nu när vi ska flytta
4 Vibrationsdetektorer
4 Videodetektorer
5 Rökdetektorer
1 Larmpanel med röstenhet
1 Röstenhet
1 Siren med brandsensor
1 Centralenhet
Installationskostnad 2.000kr
Månadskostnad 99kr i 12 månader och där efter 199kr i månaden
Beklagar.

Hoppas du säger upp det så fort du kan sen.

• Gilla
djac
  • Laddar…
K kedahult skrev:
Jag ringde och sa som det var att antingen matchar ni eller så säger jag upp mig som kund och efter lite diskussioner och blev satt på vänt medans den jag pratade med snackade med troligtvis sin chef så gick dom med på det.

Men jäkligt tråkigt att behöva betala så mycket under så många år och aldrig få en goodwill under alla år
Tack, ja verkligen. Får nog ta det en vända till, men tar ju evigheter innan de svarar. Även efter deras telefontid är slut, fortsätter telefonsvararen att rabbla sitt mantra. 😡 Känner bara att snart säger jag upp det får de hämta det gratis, som godwill för alla pengar jag betalat dem.

D
U ullak40 skrev:
Tack, ja verkligen. Får nog ta det en vända till, men tar ju evigheter innan de svarar. Även efter deras telefontid är slut, fortsätter telefonsvararen att rabbla sitt mantra. 😡 Känner bara att snart säger jag upp det får de hämta det gratis, som godwill för alla pengar jag betalat dem.
Jag gjorde motsvarande prutning, säg att du fått erbjudande från Sector, liknande @kedahult och att du vill säga upp, trallen är att personen då ska prata med sin chef, sen får du ett bud, som du vänligt men bestämt avböjer, eftersom du har ett lägre erbjudande framför dig, då går personen iväg igen och efter detta fick jag ett seriöst bud.

Jag tror inte heller man ska vara rädd för att säga nej tack där, har för mig att folk blivit uppringa igen och denna gång med ett erbjudande som ska få en att stanna.

• Gilla
kedahult
  • Laddar…
Kollade idag för första gången upp på riktigt vad jag betalar. Verisure är typisk en sådan kostnad jag inte kollat närmre på, den bara tickar.

2022: 433/mån
2023: 454/mån
2024: 486/mån
2025: 520/mån
2026: 551/mån

A Andy3 skrev:
Kollade idag för första gången upp på riktigt vad jag betalar. Verisure är typisk en sådan kostnad jag inte kollat närmre på, den bara tickar.

2022: 433/mån
2023: 454/mån
2024: 486/mån
2025: 520/mån
2026: 551/mån
Hur många och vilka komponenter har du då ?

U ullak40 skrev:
Hur många och vilka komponenter har du då ?
Centralenhet, knappsats, fyra dörr/fönster-sensorer, tre kameror, fyra rökdetektorer, separat röstenhet, vattenläck-puck, "night control"-enhet. Rätt gamla grejer, tog över föregående husägare så jag har inte stenkoll.

Ok, men vad är night ontrol enhet ?
Jag har två kameror 9 dörr/fönster detektorer.
Tre brandvarnare, en kmappsats, en värmeenhet ovanför spisen och en röstenhet. Haft vattenpuck, men för den tar de extra betalt så den tog jag bort. Betalar 799kr/månad.
Då deras tekniker är här vill de gäärna pracka på
mig ytterligare grejer OCH höja priset då, men jag vägrar. (Behöver hjälp med att byta batteri i ena brandvarnaren, sitter under takåsen på full takhöjd, så de måste alltid skicka ngn som är låång. 😄Byter annars alltid själv.

• Gilla
djac
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Tre brandvarnare, en kmappsats, en värmeenhet ovanför spisen och en röstenhet. Haft vattenpuck, men för den tar de extra betalt så den tog jag bort. Betalar 799kr/månad.
mig ytterligare grejer OCH höja priset då, men jag vägrar. (Behöver hjälp med att byta batteri i ena brandvarnaren, sitter under takåsen på full takhöjd, så de måste alltid skicka ngn som är låång. 😄Byter annars alltid själv.
Night Control är en liten dosa som man sätter i sovrummet för att enkelt kunna larma av och på skalskyddet. Har själv inte den utan kör via telefonen i appen

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
K kedahult skrev:
Skaffade Verisure i januari och köpte 2 system och betalar 378/mån för båda

Larm 1
* 1 Huvudcentral
* 1 Micro enhet
* 4 Videodetektorer
* 3 Rökdetektorer
* 1 Siren med brandsensor
* 1 Manöverpanel med röst
* 12 Magnetkontakter med vibration
* 10 Smartplugs

Larm 2
* 1 Huvudcentral
* 1 Videodetektor
* 1 Siren med brandsensor
* 1 Manöverpanel med röst
* 3 Magnetkontakter med vibration
* 1 Yale Doorman v2n + låsmodul
@ullak40 Här har du mina 2 nuvarande larmsystem jag betalar på hos Verisure

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
Märker jag måste ihop med dem igen, men är ju hopplöst komma fram.

K kedahult skrev:
Night Control är en liten dosa som man sätter i sovrummet för att enkelt kunna larma av och på skalskyddet. Har själv inte den utan kör via telefonen i appen
Just ja, då du säger det så minns jag. Har ingen sån.

D
U ullak40 skrev:
Jag har mycket mer, kanske dubbelt och prutade till 250kr, hur länge har du varit kund?

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
I 15 år har jag varit kund hos Verisure.

D
U ullak40 skrev:
I 15 år har jag varit kund hos Verisure.
Då skulle jag säga att du har goda möjligheter att sänka till de nivåerna, allt är betalt hos dig och det är bara tjänsten som ska betalas, den är väl värd ca 100kr/månad, sen har du eventuell service på komponenterna och numera batterier men sikta nedåt 200-300kr skulle jag säga.

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Ja jag får göra nytt försök ! Tredje gången gillt får vi hoppas.

• Gilla
kedahult och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.