MalZon MalZon skrev:
Hur funkar det med batterier efter att abonnemanget är borta? Funkar motsvarande batterier som vanligt? Får man notiser om att batteribyten behövs?
Har inget bevis men man borde få varning om lågt batteri. Igår fick jag brandvarning 😭 via push och mail som sedan nollställdes då det inte var någon som eldade.

S
N NielsenBau skrev:
Kundtjänst hjälpte till och la upp systemet igen, yes. Sen får man lägga in taggar och koder på nytt. Har testkört skalskydd och larm och allt funkar som innan, däremot svarar ju ingen larmcentral längre.
Om du vill ändra funktion på en IR detektor t.ex, är det bara Verisure som kan göra det eller kan du göra det själv?

S SueCia skrev:
Om du vill ändra funktion på en IR detektor t.ex, är det bara Verisure som kan göra det eller kan du göra det själv?
På Mina Sidor ska man väl kunna göra allt själv?

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
S
MalZon MalZon skrev:
På Mina Sidor ska man väl kunna göra allt själv?
Ingen aning, därför jag frågade. Om man friköper systemet tycker jag ju att man ska vara oberoende av Verisure, men då kanske det är så då? Eller är man beroende av deras molntjänst istället?

S SueCia skrev:
Vad är en Verisure IR detektor?

Mina kameror kan bara ta bilder men att lägga till komponenter fungerar som vanligt och man kan sätta systemet i renoveringsläge.

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
S
Kashew Kashew skrev:
Vad är en Verisure IR detektor?

Mina kameror kan bara ta bilder men att lägga till komponenter fungerar som vanligt och man kan sätta systemet i renoveringsläge.
Jag antar att "larmsystemet" Verisure säljer har stöd för IR detektorer, eller?

S SueCia skrev:
Jag antar att "larmsystemet" Verisure säljer har stöd för IR detektorer, eller?
Alright, antar att hen tänker på kameror i så fall. De har en IR diod som används för att lysa upp mörkret. I stortsätt alla säkerhetskameror fungerar så. Mina kameror (näst senaste versionen) har inga inställningar utan är plug n play.

S
Kashew Kashew skrev:
Alright, antar att hen tänker på kameror i så fall. De har en IR diod som används för att lysa upp mörkret. I stortsätt alla säkerhetskameror fungerar så. Mina kameror (näst senaste versionen) har inga inställningar utan är plug n play.
Tänker inte på inställningar för själva detektorn utan för hur detektorn ska bete sig, alltså en inställning i centralen. Ska den vara följande t.ex.

• Gilla
Marinchen
  • Laddar…
Anonymiserad 22996 skrev:
Hej,

Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad

Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Jag betalar 660kr/månad. 3 rökdetektorer, två kameror med larmtjänst, klimatdetektor ..
Läste en som förhandlat ner priset till 99kr/månad. Hon hade varit hård i sin förhandling. Ring flera ggr skrev hon, lyckas du inte med den ena så fortsätt igen med nytt samtal.

MalZon MalZon skrev:
Hur funkar det med batterier efter att abonnemanget är borta? Funkar motsvarande batterier som vanligt? Får man notiser om att batteribyten behövs?
Du får varning via Sms och eller mejl om låg batterinivå. Då väljer du själv om du vill beställa batterier från Verisure och byta själv, eller boka en servicetekniker. Instruktioner för byte finns i deras app, inte alls svårt.

U ullak40 skrev:
Du får varning via Sms och eller mejl om låg batterinivå. Då väljer du själv om du vill beställa batterier från Verisure och byta själv, eller boka en servicetekniker. Instruktioner för byte finns i deras app, inte alls svårt.
Jadå, har bytt batterier ett antal gånger själv. Tänker mest iom att man inte är knuten till dem om man kan beställa genom appen fortfarande.

Redigerat:
U ullak40 skrev:
Jag betalar 660kr/månad. 3 rökdetektorer, två kameror med larmtjänst, klimatdetektor ..
Läste en som förhandlat ner priset till 99kr/månad. Hon hade varit hård i sin förhandling. Ring flera ggr skrev hon, lyckas du inte med den ena så fortsätt igen med nytt samtal.
Du kan få ner det till hälften genom att bara säga

1. Jag vill ta bort larmet
2. (När de frågar varför) för att jag inte har råd.
3. Låt honom pruta mot sig själv en stund
4. Säg sedan en hundring mindre eller så får ni hämta det
5. Fråga efter klart hur skyddat du är mot prishöjningar, få honom att säga att det inte är en rabatt utan ett nytt pris. Mycket viktigt annars får du tillbaks det gamla priset efter två år ( de kallar det rabatt)

Lycka till, jag betalar 299kr per hus för två hus

Oroa dig inte, de har som order att aldrig släppa en befintlig kund

• Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Man kan lägga till / ta bort / ändra komponenter själv via "Mina sidor"

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Mitt ab. är helt frikopplat från Veri.
Yes jag ringde och sa upp det efter lite mer än 4 år efter installationsdagen. Jag bad om att få friköpa delar och appen. Efter tre månader var systemet mitt och jag fick en faktura på 2000+1500kr.

Den största skillnaden som jag har märkt är att larmet går direkt när det är larmat och en dörr/fönster öppnas. Förr hade man ju några 30 sekunder på sig att larma av innan Veri började snacka i högtalaren. När larmet gick fick både jag och sambon ett sms om vilken dörr som hade öppnats osv.

Någon som vill att jag ska testa något annat så bara skriv. Jag försöker göra Verisure tester när barnen inte är hemma.
Om larmet går så fort dörren öppnas så måste du alltså stänga av i appen innan du öppnar dörren? Du kan inte ta taggen och larma av på kontrollpanelen om du inte vill lyssna på larmet alltså?

Kvackatore Kvackatore skrev:
Om larmet går så fort dörren öppnas så måste du alltså stänga av i appen innan du öppnar dörren? Du kan inte ta taggen och larma av på kontrollpanelen om du inte vill lyssna på larmet alltså?
Exakt! Jag tror att det finns en inställning för fördröjning/delay. Jag ska kolla på installationen som fortfarande är kopplad till Veri. Återkommer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.