T tripptrapp skrev:
Verkar gå sådär med att hålla tråden ren från övriga kommentarer.

När jag köpte sommarstuga och gick ut hårt och sa att larmet skulle slängas i soptunnan så fick jag priset från Verisure på 299kr/hus dvs 598kr per månad för två hus. Vet inte om det spelar in men sommarstugan har 23 Verisure enheter, tre kameror .
Prissättningen verkar inte vara relaterat till antal enheter. Mamma har 8 enhet totalt, jag 37. Men vi båda betalar 299/månad.

G Gunnar Johansson69 skrev:
Prissättningen verkar inte vara relaterat till antal enheter. Mamma har 8 enhet totalt, jag 37. Men vi båda betalar 299/månad.
37 enheter…. Respekt! Jag trodde mina 23 var rekord

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
Hur funkar det med batterier efter att abonnemanget är borta? Funkar motsvarande batterier som vanligt? Får man notiser om att batteribyten behövs?

T tripptrapp skrev:
37 enheter…. Respekt! Jag trodde mina 23 var rekord
16 vibrationssensorer, 9 rökdetektorer plus diverse kameror, manöverpaneler, sirener och annat. Det plockar på snabbt.

S
N NielsenBau skrev:
Vi har också friköpt, när abonnemanget gick ut fick man ringa kundtjänst så la dom in systemet igen. Så systemet fungerar med verisure appen, samt ger möjlighet att skicka pushnotiser och SMS vid larm
Vänta, har ni friköpt systemet, men ändå måste verisure sköta programmeringen? Har ni inte fått programmeringskoden?

MalZon MalZon skrev:
Hur funkar det med batterier efter att abonnemanget är borta? Funkar motsvarande batterier som vanligt? Får man notiser om att batteribyten behövs?
Kommer notiser i appen, bara att byta själv på mina sidor.

J john.h skrev:
Kommer notiser i appen, bara att byta själv på mina sidor.
De flesta batteriet kan man köpa på amazon billigt, bara de som heter cr2 med sladd man går köpa från Verisure (inte inhumant dyrt) som sitter i brandvarnare och någon annan enhet

T tripptrapp skrev:
De flesta batteriet kan man köpa på amazon billigt, bara de som heter cr2 med sladd man går köpa från Verisure (inte inhumant dyrt) som sitter i brandvarnare och någon annan enhet
Ok, är det bara att handla som innan genom appen när det är dags?

MalZon MalZon skrev:
Ok, är det bara att handla som innan genom appen när det är dags?
Ja det är inga problem. Tror de som inte finns billigt på amazon kostar 78kr paret vilket räcker i 3-4 år för en brandvarnare

Billigt på amazon är cr123 vilket kostar ca 20kr styck där av bra kvalitet (gp) och används i kameror och siren och panel

MalZon MalZon skrev:
Bilder från kameror, är det borta helt? De funkar typ som rörelsedetektorer nu ist?
Kamerorna funkar precis som förut, man kan dessutom ta bilder direkt från appen nu även om det inte är pålarmat

S SueCia skrev:
Vänta, har ni friköpt systemet, men ändå måste verisure sköta programmeringen? Har ni inte fått programmeringskoden?
Kundtjänst hjälpte till och la upp systemet igen, yes. Sen får man lägga in taggar och koder på nytt. Har testkört skalskydd och larm och allt funkar som innan, däremot svarar ju ingen larmcentral längre.

MalZon MalZon skrev:
Yes, det funkar som innan

N NielsenBau skrev:
Kamerorna funkar precis som förut, man kan dessutom ta bilder direkt från appen nu även om det inte är pålarmat
Även om man har gamla kamerorna? Har en nyare i garaget och den kan jag göra det på redan nu.

T tripptrapp skrev:
Ja det är inga problem. Tror de som inte finns billigt på amazon kostar 78kr paret vilket räcker i 3-4 år för en brandvarnare

Billigt på amazon är cr123 vilket kostar ca 20kr styck där av bra kvalitet (gp) och används i kameror och siren och panel
Ok bra.

För att förtydliga. Amazon säljer mycket kopior, så räkna inte med att det är bra grejor ni får därifrån!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.