Kashew Kashew skrev:
Det var @Kvackatore här som upplyste mig om detta. Sen vet jag inte om man behöver "köpa sig in" igen för att sedan säga upp det och köpa sig loss.
Jag missade anmäla friköpet och komponenterna var låsta. Drog några svordomar över Verisure och la prylarna för att hiva dom vid nästa vända till tippen. Verisure ringde dock upp mig och en klämkäck säljare erbjöd mig 3 månader gratis och därefter en månadskostnad om 1/4 av vad jag betalat innan. Jag tog erbjudandet, ringde sedan upp säljaren dagen efter och avslutade abonnemanget igen och sa både i telefon och mejlade in att jag önskar nyttja friköpsklausulen. Jag fick 3 månader gratis och upplåsta komponenter. 😀

Kan tilläggas att jag inte hade någon avsikt att nyttja systemet fristående men för att kunna sälja vidare komponenterna behöver dom vara upplåsta annars kan inte den man säljer till registrera dem på sitt egna system.

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Mitt verisure är nyligen uppsagt och nu har jag massvis med missade samtal från 0734729997. Det ska verisure ab enligt 180.se. Kan det vara någon som vill komma och ta ner dekalerna?😜

N
Nyligen? är väl 3 månaders uppsägningstid.

N neo11 skrev:
Nyligen? är väl 3 månaders uppsägningstid.
Jag sa upp det i april och uppsägning gick genom nu i juli.

Btw så har jag en faktura på 3500kr som ligger och väntar i internetbanken. 1500kr för appen och 2000 för friköpet.

N
Ok, mitt larm är nästan 10 år gammalt.
Så har inte behövt friköpa.
Hur funkar det med appen med resten av hela larmet?

N neo11 skrev:
Ok, mitt larm är nästan 10 år gammalt.
Så har inte behövt friköpa.
Hur funkar det med appen med resten av hela larmet?
Just nu fungerar allt som tidigare. Jag behövde lägga till min och sambons taggar och pins. Automatisering, historik, kameror osv fungerar som vanligt. Jag har inte provat att sätta trigga larmet än men jag gör det imorgon och återkommer.

N
ok

Kashew Kashew skrev:
Jag sa upp det i april och uppsägning gick genom nu i juli.

Btw så har jag en faktura på 3500kr som ligger och väntar i internetbanken. 1500kr för appen och 2000 för friköpet.
Har ditt abonnemang faktiskt gått ut nu då?
Behövde du ringa och friköpa innan sista dagen eller kom det med automatik? Hur gammalt är ditt larm?

MalZon MalZon skrev:
Har ditt abonnemang faktiskt gått ut nu då?
Behövde du ringa och friköpa innan sista dagen eller kom det med automatik? Hur gammalt är ditt larm?
Mitt ab. är helt frikopplat från Veri.
Yes jag ringde och sa upp det efter lite mer än 4 år efter installationsdagen. Jag bad om att få friköpa delar och appen. Efter tre månader var systemet mitt och jag fick en faktura på 2000+1500kr.

Den största skillnaden som jag har märkt är att larmet går direkt när det är larmat och en dörr/fönster öppnas. Förr hade man ju några 30 sekunder på sig att larma av innan Veri började snacka i högtalaren. När larmet gick fick både jag och sambon ett sms om vilken dörr som hade öppnats osv.

Någon som vill att jag ska testa något annat så bara skriv. Jag försöker göra Verisure tester när barnen inte är hemma.

Vi har också friköpt, när abonnemanget gick ut fick man ringa kundtjänst så la dom in systemet igen. Så systemet fungerar med verisure appen, samt ger möjlighet att skicka pushnotiser och SMS vid larm

N NielsenBau skrev:
Vi har också friköpt, när abonnemanget gick ut fick man ringa kundtjänst så la dom in systemet igen. Så systemet fungerar med verisure appen, samt ger möjlighet att skicka pushnotiser och SMS vid larm
Bilder från kameror, är det borta helt? De funkar typ som rörelsedetektorer nu ist?

Kashew Kashew skrev:
Mitt verisure är nyligen uppsagt och nu har jag massvis med missade samtal från 0734729997. Det ska verisure ab enligt 180.se. Kan det vara någon som vill komma och ta ner dekalerna?😜
De är duktiga på att ringa upp. Jag hade ju uppsagt i några minuter efter jag sagt mitt erbjudna pris eller säg upp det.

Sen ringde ju nån med högre ställning och sa att det skulle fungera med min summa också.

• Wow
Kashew
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
De är duktiga på att ringa upp. Jag hade ju uppsagt i några minuter efter jag sagt mitt erbjudna pris eller säg upp det.

Sen ringde ju nån med högre ställning och sa att det skulle fungera med min summa också.
Anonymiserad 22996 skrev:
Hej,

Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad

Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Verkar gå sådär med att hålla tråden ren från övriga kommentarer.

När jag köpte sommarstuga och gick ut hårt och sa att larmet skulle slängas i soptunnan så fick jag priset från Verisure på 299kr/hus dvs 598kr per månad för två hus. Vet inte om det spelar in men sommarstugan har 23 Verisure enheter, tre kameror .

T tripptrapp skrev:
Verkar gå sådär med att hålla tråden ren från övriga kommentarer.

När jag köpte sommarstuga och gick ut hårt och sa att larmet skulle slängas i soptunnan så fick jag priset från Verisure på 299kr/hus dvs 598kr per månad för två hus. Vet inte om det spelar in men sommarstugan har 23 Verisure enheter, tre kameror .
23 enheter??? Berätta mer

Kashew Kashew skrev:
23 enheter??? Berätta mer
Hon var lite paranoid och det är ett stort hus. Finns ett ”panic room” också att låsa in sig i med kraftig dörr. Blir mycket batterier att byta om två år eller hur länge de nu håller

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.