440 990 läst ·
1 279 svar
441k läst
1,3k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Jag tyckte detsamma. Det slog mig precis att hur ska man kunna veta om batteriet på en sensor tagit slut om man inte kan läsa av det någonstans?J john.h skrev:
Jag ska ringa dem igen.
När de säger "appen" så antar jag att de menar "mitt konto", d.v.s. mina sidor och appen och allt kopplat till det. Men ringer dem igen nu för att få ett förtydligande.J john.h skrev:
Och för att hålla mig åtminstone lite till ämnet i tråden så kan jag berätta att jag betalar 620kr per månad för ett villalarm, vilket jag tycker är alldeles för mycket.
Redigerat:
Jag pratade med dem förra veckan ang. friköp. Informationen jag fick då var ”allt fungerar precis som idag förutom dekaler på huset, uppkopplingen mot larmcentralen och batteriservice”. Frågade dock inte specifikt om appen men min tolkning var att det skulle fortsätta fungera.A albatorsk skrev:När de säger "appen" så antar jag att de menar "mitt konto", d.v.s. mina sidor och appen och allt kopplat till det. Men ringer dem igen nu för att få ett förtydligande.
Och för att hålla mig åtminstone lite till ämnet i tråden så kan jag berätta att jag betalar 620kr per månad för ett villalarm, vilket jag tycker är alldeles för mycket.
Valde ändå att fortsätta då de sänkte till 299/mån och byter ut mina sju brandvarnare och alla magnetkontakter till nya vibrationssensorer plus lite annat.
Pratade alldeles precis med en helt annan person och den personen gav precis samma besked som personen i mitt förra samtal. Larmet går ej att använda med deras onlinetjänst (mina sidor/appen) om larmtjänsten sägs upp.G Gunnar Johansson69 skrev:Jag pratade med dem förra veckan ang. friköp. Informationen jag fick då var ”allt fungerar precis som idag förutom dekaler på huset, uppkopplingen mot larmcentralen och batteriservice”. Frågade dock inte specifikt om appen men min tolkning var att det skulle fortsätta fungera.
Valde ändå att fortsätta då de sänkte till 299/mån och byter ut mina sju brandvarnare och alla magnetkontakter till nya vibrationssensorer plus lite annat.
Kan det bero på vilken huvudenhet man har? Vi har den gamla (som nu byts ut mot den nya)?A albatorsk skrev:
Liten uppdatering; efter att ha chattat med Verisure och fått bekräftat att det visst går att säga upp larmtjänsten och behålla appstyrning så ringde jag dem igen idag, och med hänvisning till den konversationen så gick det denna gången bra även över telefon. Märkligt.
Det måste vara väldigt mycket upp till vem man får prata med på deras kundvårdsavdelning.
Det måste vara väldigt mycket upp till vem man får prata med på deras kundvårdsavdelning.
J Jocke_Villaägaren skrev:
Håller med, det är lätt att man låser dig i dagens teknik när man köper, få ROI kan vara 5-10 år och då har det kommit ny teknik.
Sådär. Då har vårt system uppgraderat igår.
* Ny huvudenhet
* Ny manöverpanel med tal och högtalare plus en gammal vanlig
* Sju nya brandvarnare
* Två nya kameror plus fem gamla
* Fyra nya vibrationssensorer plus fem gamla magnetkontakter
* Två inomhussirener
Kostnad: 299/mån.
* Ny huvudenhet
* Ny manöverpanel med tal och högtalare plus en gammal vanlig
* Sju nya brandvarnare
* Två nya kameror plus fem gamla
* Fyra nya vibrationssensorer plus fem gamla magnetkontakter
* Två inomhussirener
Kostnad: 299/mån.
Wow, but how? 299kr/mån i x antal månader eller 299kr/mån så länge ni är kunder?G Gunnar Johansson69 skrev:
299 tills vidare.Kashew skrev:
Ringde och skulle säga upp abonnemanget helt. De frågade om de fick ge mig ett erbjudande för att få mig att stanna kvar. Jag svarade att de fick en chans, och inga fler. Antar att de drog reglagen i botten på allt.