@
Nissens Nissens skrev:
Ett av de bättre valen jag gjort. Att installera ett fristående larm utan abonnemang. Efter 20 år har jag sparat massor med pengar. :)
Skulle säga att jag gick jämt upp efter cirka 1.5 år. Allt efter det är en ren besparing. Sedan är vårt fristående (hybrid-) larm betydligt mer avancerat än vad man får från larmbolagen som privatkund...

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
@ @ndreas skrev:
Skulle säga att jag gick jämt upp efter cirka 1.5 år. Allt efter det är en ren besparing. Sedan är vårt fristående (hybrid-) larm betydligt mer avancerat än vad man får från larmbolagen som privatkund...
Ja, det lönar sig snabbt.
Du kanske har koll på vad som är bästa valet idag? Jag tänker snart byta ut larmet eftersom det börjar bli lite åldersstiget.
Har sneglat lite på Sikkerthjem och Protexus, men skulle helst ha trådbundna sensorer för att slippa ha en massa batterier att byta, alla trådar är ju redan dragna så det är smidigare med ett enda större batteri i huvudenheten.

• Gilla
TorbjornP
  • Laddar…
@
Nissens Nissens skrev:
Ja, det lönar sig snabbt.
Du kanske har koll på vad som är bästa valet idag? Jag tänker snart byta ut larmet eftersom det börjar bli lite åldersstiget.
Har sneglat lite på Sikkerthjem och Protexus, men skulle helst ha trådbundna sensorer för att slippa ha en massa batterier att byta, alla trådar är ju redan dragna så det är smidigare med ett enda större batteri i huvudenheten.
Köpte själv POWERSERIES NEO DSC. Det är väl mer utav ett professionellt larm utan "lull-lull" men det är både trådat och trådlöst. Letar man på nätet och installerar själv kan man få det till överkomligt pris. IR-detektor med kamera är emellertid alltid trådlösa. Flertalet trådade komponenter är billiga varför det går att hålla ner priset ..

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nu har de höjt mitt larm från 392 till 617kr per månad.
Jag ska ringa och säga upp detta i närmsta dagarna. Vilken kostnad har ni övriga fått betala för att ha larmet kvar, tillgång till mina sidor och appen? Mitt är från 2016.

MalZon MalZon skrev:
Jag ska ringa och säga upp detta i närmsta dagarna. Vilken kostnad har ni övriga fått betala för att ha larmet kvar, tillgång till mina sidor och appen? Mitt är från 2016.
1500 om det är fem år eller äldre.

D
MalZon MalZon skrev:
Innan du ringer så kan det vara bra att ha bestämt dig om du vill behålla, om priset är lägre, fundera då igenom vad ett sånt pris skulle vara, erbjuds du det så är du isf redo att slå till.

Jag hade ett sådant, kom fram till genom att titta på alternativ, och uppnådde mitt mål i samtalet.

D djac skrev:
Innan du ringer så kan det vara bra att ha bestämt dig om du vill behålla, om priset är lägre, fundera då igenom vad ett sånt pris skulle vara, erbjuds du det så är du isf redo att slå till.

Jag hade ett sådant, kom fram till genom att titta på alternativ, och uppnådde mitt mål i samtalet.
Kommer de med en dunderdeal så kan jag stanna men inte annars.

D
MalZon MalZon skrev:
Så blev det för mig, jag övervägde att koppla mitt till Safeland istället och det var den prisbilden jag hade i huvudet, vi hamnade så pass nära att jag valde att stanna.

MalZon MalZon skrev:
Jag är inne på mitt femte år och behövde köpa loss komponenter för 2000kr samt 1500kr extra för appen. Dessa 3500kr tyckte jag blev bättre än de 4600 jag betalar om året.

N
Hur fungerade det efter du köpt loss, funkar allt som vanligt?

N neo11 skrev:
Hur fungerade det efter du köpt loss, funkar allt som vanligt?
Juli borde vara min sista månad på bostaden. Fritidshuset har jag fortfarande abonnemang på. Fördelen med fritidshuset är att jag tog över ägarens system och det har mer än 5 år på nacken. Frågan är om jag behöver betala ytterligare 1500kr i app kostnad. Jag återkommer till detta och det första när bostadshuset är fritt från Veri.

N
Ok, nyfiken då jag ska betala 1500kr i september.
Återkom jättegärna med information.
Undrar hur allt fungerar när verisure inte är inblandat.
Dom sa att huvudenheten styr allt och fungerar bara 2 år till, lite nyfiken på hur allt funkar.
Såg ut som man kunde köpa en nyare huvudenhet på tradera,
men kan jag själv koppla den till larmet utan en tekniker?
Lite tankar jag har, och hoppas någon kunnig kan svara på något framöver.

Jag snackade med Veri för en ngn timme sedan och snubben sa att jag med största sannolikhet kommer att behöva köpa loss appen igen för fritidshuset mao blir det ett köp av appen per installation :confused:

S
Nissens Nissens skrev:
Ingen är utan larm i närheten.
Om du tycker att det är samma skydd att ha ett larm som att inte ha det så tycker vi väldigt olika.
Tror larmet kostade runt 5000 när jag köpte det. Det blir en kostnad på 250kr per år.
Nu är det snart dags att köpa nytt, och det blir definitivt samma koncept igen. :)
Är det SPC du kör? :)

Kör SPC själv och det är så jävla bra, styr fasadbelysning, motorvärmaruttag, ventilation osv. Med inbrottslarmet.

gjorde precis en funktion som blivit galet uppskattad av min slarviga sambo som jämt glömmer att slå på larmet i garaget.

om garagedörren är låst och ingen rört sig i garaget på 15 minuter så tillkopplar den larmet själv

• Gilla
gol
  • Laddar…
S
N neo11 skrev:
Ok, nyfiken då jag ska betala 1500kr i september.
Återkom jättegärna med information.
Undrar hur allt fungerar när verisure inte är inblandat.
Dom sa att huvudenheten styr allt och fungerar bara 2 år till, lite nyfiken på hur allt funkar.
Såg ut som man kunde köpa en nyare huvudenhet på tradera,
men kan jag själv koppla den till larmet utan en tekniker?
Lite tankar jag har, och hoppas någon kunnig kan svara på något framöver.

Att den bara fungerar i två år till, kan det vara för att den är 2G/3G baserad? 2 år är väl ungefär tiden vi har kvar innan dessa nät dör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.