Ja, det är ett duktigt adrenalinpåslag när man vaknar mitt i natten av att någon okänd pratar med en.

F fredl skrev:
Samma sak hände oss 03:40 på morgonen. Blev ingen mer sömn för oss den natten.

Men men. Går ändå inte att komma ifrån att det är ett driftsäkert larm och lättanvänt larm. Appen är den bästa utav de jag har testat.

Visst svider det att de ”bara” har pay for ever med en hög månadskostnad och saknar tex utomhussiren.
Utomhus siren går dock att lösa om du har en smart plug ifrån verisure. Då får du leta upp en lämplig siren som du kan driva på 230v helt enkelt bara. Verisure själva rekommenderar verkligen inte detta dock. Hela orsaken till att dom inte säljer de, då jag frågade, va just alla falsklarm som folk drar igång när dom är oaktsamma/tankspridda. Jag själv är en stor syndare av detta. Jag har dock ajax idag och även detta har jag lyckats trigga en gång i månaden. Vi glömmer skalskyddslarmet ibland. Har en lösning på de inom kort dock.

optimum optimum skrev:
Jag har Verisure larm hemma och vet vad jag får för pengarna.

Här i denna tråd finns det flera som INTE har Verisure och envisas med att skriva skit om deras produkt och tjänster.

Jag bytte batterier i ett antal dörrsensorer i förrgår. Första gången sedan larmet installerades för några år sedan.
Fick mail för en vecka sedan och SMS om att batterier i en enhet var dags att byta. Fick länk direkt in på sidan för beställningar. bockade i och beställde till samtliga dörr / fönstergivare då jag misstänkte att nästa snart är dags då de är lika gamla. Nya batterier kom efter 2 dagar. Skulle byta och fick problem med en av enheterna, (berodde på att installatören gjort misstag och förväxlat namnen på två enheter. Ringde support, träffade där en person som lugnt och sansat hjälpte till. Tog god tid för att hjälpa till för att hitta vilka enheter som var namn växlade.
Jag hade på deras webbsida stängt av 3 enheter för batteribyte men fick sabotagelarm då en inte var den enhet jag trodde det var.

Egentligen Verisures fel att de klantat sig men när det behövs få hjälp är det jäkligt uppskattat med någon som lugnt tar sig tid för att hjälpa till. Det kallas service och är betydelsefullt.
Ingen i kö och fick kontakt direkt. troligen för att det sällan behövs hjälp då produkterna verkar vara stabila.
Att observera så var detta det första problemet jag haft med deras produkt. Att installatören skrev fel namn, vilket jag enkelt nu har ändrat via deras bra hemsida.

Så ni som skriver skit om Verisure, har ni någon erfarenhet av dem eller varför denna jäkla illvilja att snacka skit?
Ja de är inte billiga men knappast dyra och bra kvalitet kostar en del.
Precis som alla verktyg jag har i vårat larmade garage.

Ok, ni har bara budgetverktyg i era garage, då förstår jag. Biltema?

Ja de har larmdekaler till er för 35 kr för 10 st.
Lycka till.

[bild]
De är rätt uppenbart vad du är för en användare. Du vill bli pudrad på rumpan av ett stort företag och du betalar dyrt för det och för att motivera din höga kostnad så anklagar du oss andra för vara snåla nötter som bara har skit i våra hus ändå. Du har minsann det dyraste och finaste huset på gatan. Jo men tackar. Hoppas jag inte får dig som granne.

God fortsättning på dig och dina höga månadskostnader! ;)

• Gilla
  • Haha
jim_b och 3 till
  • Laddar…
optimum
13th Marine 13th Marine skrev:
För mig är det hela larmet, går ej att uppdatera, har en i mitt tycke dyr månadsavgift.

Passar inte mig som vill göra så mycket som möjligt själv helt enkelt.
Kanske du har ett äldre larm än mitt.
Jag fick larm från kamera och samtidigt om att sirenen hade ca 6 månader kvar vilket gjorde att jag tog med den också vid samma tillfälle.
Jag mailade Verisure om brandvarna i mitt larm inte ger upplysning om batteribyte i god tid.
Återkommer när jag fått svar ifrån dem.
Har du ett äldre larm som är småstruligt förstår jag om du tycker det är dyrt.
Vårat larm är från jan 2015 och fungerar kanonbra.

optimum
Kendobendo Kendobendo skrev:
De är rätt uppenbart vad du är för en användare. Du vill bli pudrad på rumpan av ett stort företag och du betalar dyrt för det och för att motivera din höga kostnad så anklagar du oss andra för vara snåla nötter som bara har skit i våra hus ändå. Du har minsann det dyraste och finaste huset på gatan. Jo men tackar. Hoppas jag inte får dig som granne.

God fortsättning på dig och dina höga månadskostnader! ;)
Tackar detsamma.

Är helnöjd med ett bra och enkelt larm.
Man får vad man betalar för.
Vore bra att ha dig som granne för då kan tjuvarna välja ditt hus istället för vårat.

• Gilla
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Tackar detsamma.

Är helnöjd med ett bra och enkelt larm.
Man får vad man betalar för.
Vore bra att ha dig som granne för då kan tjuvarna välja ditt hus istället för vårat.
Tror inte tjuvarna gillar 6st övervakningskameror runt hela huset och utomhus siren, brytsensorer och ir (med glasdeckare) vid varje ingångspunkt. Deras bild laddas upp till en server på mitt jobb och lämnas ju självklart över till polisen. Dessutom har jag två grannar som är pensionärer som alltid är hemma och kommer springande när min siren tjuter. Tror inte de heller är så populärt bland tjuvarna. ;)

Men va glad istället. Du har ju funnit din grej och vi andra har funnit vår grej.

• Gilla
romerome
  • Laddar…
optimum
Tror inte tjuvarna gillar 6st övervakningskameror runt hela huset och utomhus siren, brytsensorer och ir (med glasdeckare) vid varje ingångspunkt. Deras bild laddas upp till en server på mitt jobb och lämnas ju självklart över till polisen. Dessutom har jag två grannar som är pensionärer som alltid är hemma och kommer springande när min siren tjuter. Tror inte de heller är så populärt bland tjuvarna. ;)

Men va glad istället. Du har ju funnit din grej och vi andra har funnit vår grej.
Ja arga pensionärer är inget man leker med. (humor)

Låter som ett rejält och bra larm du har.

Angående att ta hand om skiten själv, alltså de kriminella.

Jag har en kollega på jobbet som också hade en pensionär som granne.
En dag överraskade grannen (pensionären) en inbrottstjuv och tog sin käpp och skulle nita tjuven.
Men det var en tokig pundare som tog käppen ifrån gubben och slog ihjäl honom.
Fruktansvärt.
Det vara min bekants avgörande för att skaffa larm och valde då givetvis Verisure. (ej påverkat mitt val då jag hörde detta efter vi valt larm)
Detta skedde i ett villaområde i en medelstor stad.

Skulle nog avråda dig från att låta några pensionärer ingå i ditt fina säkerhetssystem och förlita dig på proffs som tar hand om skiten som envisas med att ge sig på våra hus och ägodelar.

• Gilla
Kesko
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ja arga pensionärer är inget man leker med. (humor)

Låter som ett rejält och bra larm du har.

Angående att ta hand om skiten själv, alltså de kriminella.

Jag har en kollega på jobbet som också hade en pensionär som granne.
En dag överraskade grannen (pensionären) en inbrottstjuv och tog sin käpp och skulle nita tjuven.
Men det var en tokig pundare som tog käppen ifrån gubben och slog ihjäl honom.
Fruktansvärt.
Det vara min bekants avgörande för att skaffa larm och valde då givetvis Verisure. (ej påverkat mitt val då jag hörde detta efter vi valt larm)
Detta skedde i ett villaområde i en medelstor stad.

Skulle nog avråda dig från att låta några pensionärer ingå i ditt fina säkerhetssystem och förlita dig på proffs som tar hand om skiten som envisas med att ge sig på våra hus och ägodelar.
Vi har en deal att dom ringer polisen och parkerar sin bil vid vägen och låser. Då kommer ingen in eller ut. Jag bor centralt i en mellanstor stad. Tror faktiskt det bara har varit inbrott här en gång under alla år, i vårt område Åtminstone vad grannarna kunde dra sig till minnes.

En av grannarna frågade mig vad för larm han skulle skaffa. Han va som dig. Han ville inte fixa med sakerna själv och va beredd att betala en månadspeng. Rekommenderade faktiskt verisure. Alltså jag har haft dom under flera år och de finns så klart saker som är dåliga men de finns bra saker också. Rätt produkt för rätt kund helt enkelt. Gillar du järnkoll och pilla själv så är inte verisure bäst. Ska de mestadels gå på autopilot så är verisure ett bra alternativ. Hur som helst, han gjorde som jag sa och blev kund hos verisure.

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
699:- Deras maxpris / månad (just nu iaf.)
Är jättenöjd med Verisure, de har ringt extremt snabbt dom få ggr larmet gått igång. Alltid eget fel när det falsklarmat.

Tjuven skiter nog lite i larmet, men jag vet att det larmar iaf när / om tjuven kommer. En ev. bild är sedan bättre än ingen bild alls.
Skulle vilja ha en rejäl siren o deras grundsortiment, men där får man göra egen lösning.
Bra komplettering till larmet är kameror som spelar in på extern server, samt att om larmet går så slår en extremt stark lampa på ute på gården vilket kan göra det jobbigt för en buse om natten.

optimum
Vi har en deal att dom ringer polisen och parkerar sin bil vid vägen och låser. Då kommer ingen in eller ut. Jag bor centralt i en mellanstor stad. Tror faktiskt det bara har varit inbrott här en gång under alla år, i vårt område Åtminstone vad grannarna kunde dra sig till minnes.

En av grannarna frågade mig vad för larm han skulle skaffa. Han va som dig. Han ville inte fixa med sakerna själv och va beredd att betala en månadspeng. Rekommenderade faktiskt verisure. Alltså jag har haft dom under flera år och de finns så klart saker som är dåliga men de finns bra saker också. Rätt produkt för rätt kund helt enkelt. Gillar du järnkoll och pilla själv så är inte verisure bäst. Ska de mestadels gå på autopilot så är verisure ett bra alternativ. Hur som helst, han gjorde som jag sa och blev kund hos verisure.
Låter som ett vettigt upplägg att de inte agerar mer själv än bara försvårar och larmar.
I vårat område har det varit några inbrott på senaste tiden vilket fått som resultat att flera hus numera har utebelysning tänd från kväll till morgonen.
Pillar en del med både el och elektronik och med datorer (programmerar mm) men larm vill jag inte pilla med själv, ska bara fungera och vara kopplad till larmcentral.

H
optimum optimum skrev:
Tackar för bra tips.
Ska köpa batterier till mina brandvarnare från Verisure.
Någon mer enhet som är besvärlig?
Det går inte byta batteri i den nya modellen av brandvarnare

optimum
H hus520 skrev:
Det går inte byta batteri i den nya modellen av brandvarnare
Jo det ska man kunna göra.
Rökdetektor på vit vägg med beskrivning "vardagsrum" och batteritypen "2 batterier (CR 2/3AZ)".

H
optimum optimum skrev:
Jo det ska man kunna göra.
[bild]
Men inte på den nya modellen v3. Jag har några nya och på dessa går det inte.

H hus520 skrev:
Men inte på den nya modellen v3. Jag har några nya och på dessa går det inte.
Kanske sitter tioårsbatteri i de nya? Efter tio år ska brandvarnare bytas ut.

Vi installerade vårt larm sommaren 2011 och har sedan dess bytt batteri i en manöverpanel, en rörelsedetektor och nu senast i rökdetektorn.

optimum
Med anledning av diskussion tidigare så mailade Verisure igår om rökvarnarna larmar som övriga enheter och fick detta svar ett par timmar efteråt.

OBS, detta är på Juldagen och man svarar ändå på frågor. Underbar service.

"Hej ....,

Tack för ditt meddelande!

Det stämmer att när en rökdetektor börja varna för lågt batteri så får du ett mail och sen börjar den att pipa och prata med jämna mellanrum, för att signalera att det är bra att byta.
Man kan få tyst på pipet genom att trycka på stjärnformade knappen på rökdetektorn i taket, då tystnar den i 16 timmar.

Den kan fortfarande varna som vanligt för rök och lösa ut larm.

Önskar dig en trevlig dag och God Jul!

Med vänlig hälsning / Best regards
Kundservice ....."

(jag plockade bort namnen från meddelandet)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.