Hade det blivit någon skillnad om han köpt prylarna själv och hämtat ut nya på garantin?

useless useless skrev:
Hade det blivit någon skillnad om han köpt prylarna själv och hämtat ut nya på garantin?
Troligtvis billigare......

pellefant pellefant skrev:
Jag löste problem hos en kund med drivrar och ledar som gått sönder efter 3-4 år genom att han bara kunde gå och hämta ut nya kostnadsfritt, jag erbjöd mej att byta dom kostnadsfritt också men han ville göra det själv.
Ja, är det så lång garantitid så kan det kanske vara värt det (y), men hur många är villiga att lämna en garantitid på 3-4 år??

Och köper man prylar som går sönder efter 3-4 år så kanske man inte vill ha nya prylar av samma modell?

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Och köper man prylar som går sönder efter 3-4 år så kanske man inte vill ha nya prylar av samma modell?
De flesta vitvaror tillverkas idag med en beräknad livslängd på 5-7 år.

P pnilz1 skrev:
Ja :cry: dom ekonomiska ekorrhjulen måste ju snurra. Slit och släng som aldrig förr. Men det är en annan tråd...

Mikael_L
Jo det är nog en annan tråd, för här tänkte vi nog mest på kopparrören, kopplingarna, PEX-rör och blandare, typ.
Det vore fa* om dessa saker höll mindre än 10 år.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
P pnilz1 skrev:
Jo det är väl en annan tråd men jag tror inte på det påståendet, min erfarenhet är att typ allt håller i minst 10år.

V Ville_Vessla skrev:
Jo det är väl en annan tråd men jag tror inte på det påståendet, min erfarenhet är att typ allt håller i minst 10år.
Inte hos mina föräldrar iallafall, de har förbrukat tre tvättmaskiner under en period där jag fortfarande är inne på en maskin. Det är som sagt väldigt olika.

Då tror jag mer på brukaren än produkten vad som avgör livslängd. Min sambo utsätter ofta grejer för misshandel där jag utbrister typ "Vad gör du?" och får som svar "Det ska den väl tåla!". "Nej" svarar jag då och det har blivit lite bättre med åren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.