Coolt. :)
Jo motordelar brukar funka då det oftast sitter en vanlig motor i.

Det brukar vara värre med växellådsdelar, bromsdelar och sånt.

Ska man ha en gammal truck så är Clark vettiga då det finns mycket delar till dom.
 
Men hallå TS är faktiskt av manligt kön. Och våran lott här på jorden är faktiskt att få uppfinna hjulet flera gånger.:)

Pär
 
En vanlig truck med stel axel går ju fetbort direkt, det är ju som att be om problem att köra fast.
om du inte har jäkligt slätt att åka på. Lägga osb skivor fukar ju ett par resor, sen är dom ju i smulor !

Har du budget att lägga straxt under 100" så satsa på en äldre Lull (teleskoplastare)
Gör det du ska, och sen har du pengarna tillbaka när du säljer den
 
Sådär ja. Trucken inköpt och har fått arbeta så att batteriet snabbt sjunker... ...ner i gruset! :-)

Skämt åsido, jag är sann optimist och klarar jag att köra multisport-VM fem dygn i sträck så ska jag väl klara att köra en liten truck också om jag bara ger mig sjutton på det.

Väl hemma och avlastad på grusplanen provkörde jag utan problem på det packade gruset (packat av diverse bilar under ett halvår). Nyfiken som man är tänker man att jag bara måste prova lite på det lösare gruset närmare huset. Det gick inte så bra. Stoppade i tid men fick ändå ägna nån timme åt att komma loss. Så nu har jag erkänt detta och ni som varnade mig kan skratta om ni vill. ;-)
truck_fast.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter det jämnade jag till gruset och lade några OSB. Tillräckligt jämnt grus under skivorna är A och O. Funkar tillräckligt bra för mitt behov.
truck_spånskivor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men visst vore det roligare att få köra trucken inne på plattan också? 4-5 dm upp till den från gruset ska väl inte vara ngt problem? Den väger väl inte mer än 4 ton skulle jag gissa.
Sagt och gjort. Bara att bygga en liten ramp:
Truckramp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det tog några timmar men nu kan jag köra ut och in med visst besvär skall tilläggas.
Truck_inne.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har redan lyft upp 150 kg tunga fönster till andra våningen, skall nästa vecka lyfta upp ytterligare gips och skivmaterial innan trucken får parkera utomhus igen.
 
  • Gilla
Donald-Duck och 2 till
  • Laddar…
Skitsamma om du fastnade i gruset. Du har ju en egen TRUCK! :thumbup:
 
  • Gilla
Damirus och 1 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Skitsamma om du fastnade i gruset. Du har ju en egen TRUCK! :thumbup:
Precis!
Hur många av oss pessimister som sa att det inte skulle funka kan säga detsamma?
 
Är det en gammal Toyota som fått ny färg? Eller kanske en Datsun....
 
Redigerat:
Var försiktig när du lyfter upp skivorna så du inte vippar med trucken och skadar dig eller någon annan.;)
 
M
Grymt!

Även om jag själv var en smått uttalad skeptiker till sådan truck i denna tråd så gillar jag när folk ger sig f-n på att göra som alla säger inte går.

Hatten av.


"People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it." -George Bernard Shaw
 
Redigerat av moderator:
Snyggt jobbat! :)
 
Dum fråga kanske, men klarar verkligen plattan den koncentrerade belastningen?
 
martinradbo skrev:
Sådär ja. Trucken inköpt och har fått arbeta så att batteriet snabbt sjunker... ...ner i gruset! :-)

Skämt åsido, jag är sann optimist och klarar jag att köra multisport-VM fem dygn i sträck så ska jag väl klara att köra en liten truck också om jag bara ger mig sjutton på det.

Väl hemma och avlastad på grusplanen provkörde jag utan problem på det packade gruset (packat av diverse bilar under ett halvår). Nyfiken som man är tänker man att jag bara måste prova lite på det lösare gruset närmare huset. Det gick inte så bra. Stoppade i tid men fick ändå ägna nån timme åt att komma loss. Så nu har jag erkänt detta och ni som varnade mig kan skratta om ni vill. ;-)
[bild]
Är du nu en gnutta orolig på att det kanske kommer bli lite svårkört med 5cm snö? :D

Kämpa på du, man lär sig av allt.
 
Suhagg skrev:
Är du nu en gnutta orolig på att det kanske kommer bli lite svårkört med 5cm snö? :D
När det blir snö kommer trucken få gå i ide över vintern inne i garaget...
 
Snö? Jag trodde martinradbo bodde i göteborgsområdet. Snö, liksom, hallå eller?
Med lite tur blir det tjäle, sen är det bara att köra hur mycket som helst överallt :)
 
martinradbo skrev:
Nyfiken som man är tänker man att jag bara måste prova lite på det lösare gruset närmare huset.
[bild]
Påminner mig om en incident på fabriken....vi skulle bygga till...väggarna var resta och taket på plats...
Gruset va packat och förberett för betongen....då en kollega fick den alldeles briljanta iden att prova trucken om det gick att köra... En 3-hjulig Atlet (likt din) hämtades för testet...upp på grusbädden och full fart...han som körde klappade på trucken o sa "gamla bettan klarar allt" i samma stund ha sa det sjönk den som Titanic....vi fick ringa efter hjullastare och "gräva" upp den.....gissa hur glada byggarna va efter det???? :cool:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.