Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Thomas59 skrev:
[länk]
????? Och du menar med det vad?

Tyresö
"Thomas 59"

Har du även missförstått att detta är ett forum för hemmafixare som bygger hus - det är ingen rättegång där du är enväldig domare och bestämmer vem som ska dömas.

Eftersom du bara verkar läsa hälften i inläggen, så kanske det är bäst för dej att leja in svartbetalda hantverkare, så slipper du få en faktura som du ändå bara ögnar halvt igenom.

Jag tror inte nån jag känner är kapabel att tillverka en faktura som thomas gillar
Mvh Tille

Tyresö
tille1 skrev:
Jag tror inte nån jag känner är kapabel att tillverka en faktura som thomas gillar
Mvh Tille

Hahaha, det kan nog fler här på forumet hålla med om.

Thomas59
Glufsglufs skrev:
Du har säkert rätt i sak att många tycker det är jobbigt att motargumenteras av en jurist och vad allt det innebär men det förklarar/försvarar inte varför skriven text i vissa fall ska tolkas och vridas till något som uttryckligen inte står skrivet samt att kopplingar till andra texter "glöms" bort plus i vissa förekommande fall där delar av stycken och meningar tas ur sitt sammanhang för att kombineras med annan text. Detta är knappast hållbart i en rättegång.
Om man först beskriver en händelse (den hopslagnma fakturan) och uttryckligt skriver tex "MIN FAKTURA" och sedan, när man inser att det kanske inte var så genomtänkt, säger att nåt i stil md: "nä, det var en kompis faktura, det var inte jag" så framstår det ju som väldigt märkligt. Nu var det ju inte Gjutaren vi var ute efter

Men ok, jag lägge ner. Jag tror inte någon kan ha undgått att se vad jag tycker om oseriösa företagare/hantverkare eller för den delen vad jag tycker är oseriöst.

Milkshaken
hahaha... herregud,,,, vilken tråd, och vicke männske de finns....:)

Tyresö
Milkshaken skrev:
hahaha... herregud,,,, vilken tråd, och vicke männske de finns....:)

Syftar du på "Thomas59"?

Milkshaken
Törs knappt säga, då blir man väl stämd...:)

Tyresö
Hahaha, "Milkshaken" men en tröst är väl att "Thomas59" bara har halvläst ditt inlägg #98 och han har missförstått det du skrivit.

Thomas59 skrev:
Om man först beskriver en händelse (den hopslagnma fakturan) och uttryckligt skriver tex "MIN FAKTURA" och sedan, när man inser att det kanske inte var så genomtänkt, säger att nåt i stil md: "nä, det var en kompis faktura, det var inte jag" så framstår det ju som väldigt märkligt. Nu var det ju inte Gjutaren vi var ute efter

Men ok, jag lägge ner. Jag tror inte någon kan ha undgått att se vad jag tycker om oseriösa företagare/hantverkare eller för den delen vad jag tycker är oseriöst.
Inte för att du på något vis svarade på MIN fråga men jag förstår vad du är ute efter och vad du vill framföra. Problemet är kanske att du påstått att ävan andra än den person du just nu menar tycker saker som aldrig påvisats av dessa personer samt att samma sak skett även för den person du menar fast innan det du nu påvisar kom fram i något inlägg. Sedan så gör du en tolkning som varken du eller jag kan säkerhetställa om den är rätt eller inte, dvs "säger att nåt i stil md" skrev du....jamen, snälla nån, hålla sig till fakta är väl något som är A och O i en diskution och som jurist borde det vara en oskriven lag (kanske finns lag på det skrivet också).

Nä, ingen har undgått att du inte gillar oseriositet (ironiskt med tanke på hur du plockar fram fakta från andra inlägg att argumentera mot i denna och andra trådar), en oseriositet bland hantverkare, företagare osv som de flesta andra (kanske alla) också fördömer men genom ditt sett att tolka, missa kopplingar mellan inlägg och inlägg och ge dig på vilda gissningar som exemplet ovan så har du på egen hand framanat personer med åsikter som är emot dina egna (hjärnspöken?) för att du ska ha något att argumentera med.

Milkshaken
Betongpumparen.... PM....:)

Frågan är väl vem man skriver en faktura eller ett kvitto för. Är man som näringsidkare fri att fabulera fritt på en faktura så länge det är enligt kundens önskemål?

lurk12345 skrev:
Frågan är väl vem man skriver en faktura eller ett kvitto för. Är man som näringsidkare fri att fabulera fritt på en faktura så länge det är enligt kundens önskemål?
Troligen inte, man kan ju råka ut för revision och då kan det bli drygt om det är konstigheter.

S
Thomas59 skrev:
Om du med tolkningar menar att det är precis på detta sätt som det faktiskt går till och att det inte ANSES oseriöst i hantverkarkretsar, så förstår jag dig. Det har jag på olika sätt hävdat hela tiden och det är ju precis det som är problemet. Det ni hantverkare tycker är ok tycker inte alltid kunderna är ok. Exemplen är ju otalaiga.
Vad har du för grunder för detta oseriösa påhopp?
Berätta!!
Är det 100% eller är det 2% som du hävdat hela tiden av hantverkarna som är oseriösa i din mening.
Precis som jag beskrev i en annan tråd så har kunder även problem med det simplaste kontraktet och bryr sig inte.

Thomas59
Swedberg skrev:
Vad har du för grunder för detta oseriösa påhopp?
Berätta!!
Är det 100% eller är det 2% som du hävdat hela tiden av hantverkarna som är oseriösa i din mening.
Precis som jag beskrev i en annan tråd så har kunder även problem med det simplaste kontraktet och bryr sig inte.
Kanske du vänligen kan berätta för mig exakt vad det är som är oseriöst resp. påhopp så kanske jag kan svara dig?

Meningen med procentsatserna är för övrigt tämligen obegriplig. Påstår du tex att jag "hela tiden" hävdat att 2% av hantverkarna är oseriösa eller påstår du att jag "hela tiden" hävdat att 100% av hantverkarna är oseriösa eller vad är det egentligen du försöker säga i ditt inlägg?

Ditt sista påstående är jag tyvärr benägen att hålla med dig om. Det kan ju dels bero på kontraktets utformning (som vi fick en liten inblick i av köksmontören ovan) och dels på att hantverkarna inte heller verkar bry sig. Om hantverkaren inte bryr sig är det väl föga förvånande att kunden inte bryr sig.

Jag sitter vid datorn ett tag till och svarar gärna om du kan förtydliga dig lite.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.