Skarva kabeln med ”fiskögon” (skarvklämma 3M Scotchlok UY2) så håller skarvarna i flera årtionden,
https://www.clasohlson.com/se/p/32-5283
https://www.clasohlson.com/se/p/32-5283
Ja, det hade klart varit optimalt och det första jag tänkte.S skaraborgsfakir skrev:
Men kabeln går in genom mexiteglet, sen mellan gamla teglet och isolering. Sitter fast någonstans för den rör sig inte. Varken övre eller undre biten.
Häpp.M Mortsken skrev:
Skaffa en skarvlåda och placera skarven inne i den. De klämbara fiskögonen fungerar alldeles utmärkt (de innehåller vaselin som fyller ut runt trådarna.)
Klicka här för att svara