Inte nödvändigtvis till pannan, men till värmesystemet i alla fall.
Den används för att reglera temperaturen ut till elementen.
Som andra sagt, en utegivare, det är en PT1000-givare (1000 Ohm vid 0°).
så här är dagens utegivare för Danfoss regulator,
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...-övervakningslösningar/Givare/ESMT/p/084N1012
så här är dagens utegivare för Danfoss regulator,
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...-övervakningslösningar/Givare/ESMT/p/084N1012
Sannolikt sitter det även en termoresistor mellan skruvarna.
Det går ju tungor in i den svarta blobben. Där är resistorn.
Byt den hela vägen !
Annars går det att skarva den men med risk för glapp ?
Förhoppningsvis är kabeln inte så värst lång.
Annars går det att skarva den men med risk för glapp ?
Förhoppningsvis är kabeln inte så värst lång.


