Vermilion Vermilion skrev:
Gud va detta forum är bra :D Så många smarta kunna filurer.
Vi har mycket mer att ge! Du skulle bara veta vad alla vi vet, om både det ena och det andra.
 
Redigerat:
V vedklyv skrev:
Vi har mycket mer att ge! Du skulle bara veta vad alla vi vet, om både det ena och det andra.
Skulle jag veta de så hade jag inte frågat ^_^
 
Koppla nu in den tillfälligt så du ser att den är ok både elektriskt och mekaniskt som lager osv. Sen kan du gå vidare med att välja användning till dina maskiner. Och effektmässigt är den garanterat inte mer än 0.7 kW eller 1 hk som nämnts så det avgör ju lite vad den passar till.

Har du instrument och vill lära dig mer kan du även mäta lite både före inkoppling och när du kör. I princip går det med enkla medel reda ut allt som skulle stå på skylten utan att ansluta den men det är för nördar och överkurs.
 
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Har du instrument och vill lära dig mer kan du även mäta lite både före inkoppling och när du kör. I princip går det med enkla medel reda ut allt som skulle stå på skylten utan att ansluta den men det är för nördar och överkurs.
Du känner inte för att dra lite överkurs? Du får kalla mig nörd.
 
Mikael_L
Det sitter en nörd till här och viftar med handen ... :D :cool: :geek:
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Ska ha det i bakhuvudet så kan det kanske bli en liten tråd eller fortsättning i asynkronmotortråden Mikael startade en gång. Finns ju många här som borde kunna ge lite olika input i frågan också från olika håll med skilda erfarenheter, kunskaper osv.
 
  • Gilla
Berrabus123 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ouch, nu kände jag ett sting av dåligt samvete. :oops:

Jag hade ju tänkt fortsätta den tråden med lite mer av det rent praktiska, som avrundning efter teorin. :)
 
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
Tack för alla svar, nu vet jag betydligt mer än innan :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.