R
David Wallin David Wallin skrev:
Men på riktigt, vad hände med rullgardinerna?? Har jag drömt att de visade upp sådana för typ ett år(?) sedan??
J Jonte Karlsson skrev:
Rullgardiner och golvvärme, ja det var ganska exakt ett år sedan man skyltade med sina reklamfilmer om det.

De kanske släpps efter att Plejd färdigställt den utlovade Sonos-integrationen som de gjorde reklam för 2017?
Fy f*n vad surt det måste vara om man sitter med ett Plejdsystem och gång på gång hör dessa löften, blir sugen på att integrera produkterna, för att sedan sitta och vänta utan att något släpps.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H happy_sloth skrev:
Deras utomhuslampor kändes sjukt bra i designen och skiftningar mellan varmt och kallt kändes så sjukt naturligt och produkten reagerade direkt utan fördröjning öht. Sjukt imponerad!
Vad som är helt sjukt är att man år 2023 tycker att det är helt sjukt att det finns lampor som kan skifta färg eller mellan varmt och kallt. Vi andra tyckte att det var helt sjukt för 10-15 år sedan när sådana produkter nådde konsumenterna i stor skala.

Ett tips till den som inte vill vänta på Plejds produkter (med tillhörande Plejdanpassad prislapp och krav på att använda deras proprietära system) är att köpa en alternativ, bättre produkt. En dimbar ljuskälla av mycket hög kvalitet och med steglös skiftning mellan varmt och kallt finns till exempel för 99 spänn på Ikea. Kan användas i godtycklig armatur och användas med godtycklig zigbeekontroller. De finns även som spotlight och cirka 15 andra varianter. Helt sjukt.

Jag köpte flera på rea för en 50-lapp styck för några år sedan. De har suttit utomhus och fungerat felfritt sen dess. Fördröjningen mellan tryck till förändring är ungefär 0.02 sekunder. Precis som det varit i de flesta lösningar i 15 år. Helt sjukt.

Kul också att Plejd fått ut en LED-list nu såhär 10 år efter att hajpen dött. Känns lite som att släppa en tjock-tv.

• Gilla
  • Haha
Tomtom79 och 4 till
  • Laddar…
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
Vad som är helt sjukt är att man år 2023 tycker att det är helt sjukt att det finns lampor som kan skifta färg eller mellan varmt och kallt. Vi andra tyckte att det var helt sjukt för 10-15 år sedan när sådana produkter nådde konsumenterna i stor skala.

Ett tips till den som inte vill vänta på Plejds produkter (med tillhörande Plejdanpassad prislapp och krav på att använda deras proprietära system) är att köpa en alternativ, bättre produkt. En dimbar ljuskälla av mycket hög kvalitet och med steglös skiftning mellan varmt och kallt finns till exempel för 99 spänn på Ikea. Kan användas i godtycklig armatur och användas med godtycklig zigbeekontroller. De finns även som spotlight och cirka 15 andra varianter. Helt sjukt.

Jag köpte flera på rea för en 50-lapp styck för några år sedan. De har suttit utomhus och fungerat felfritt sen dess. Fördröjningen mellan tryck till förändring är ungefär 0.02 sekunder. Precis som det varit i de flesta lösningar i 15 år. Helt sjukt.

Kul också att Plejd fått ut en LED-list nu såhär 10 år efter att hajpen dött. Känns lite som att släppa en tjock-tv.
Tack för dina värdefulla tips. Synd att de prylarna inte går att integrera i Plejds system. De faller med det. :)

• Gilla
  • Haha
happy_sloth och 3 till
  • Laddar…
Kunde de inre haft rörelsesensorn intefrerad i takspoten En sådan hade jag behövt

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag förstod från första stund vad du menade, men jag är inte lika pessimistisk som du, och ju mer Plejd växer desto mindre är det problemet du fastnat i.
Det är exakt tvärtom. Ju mer Plejd folk köper på sig desto större blir inlåsningseffekten och desto mindre benägna är folk att slänga ut systemet eftersom man mentalt och ekonomiskt har gjort så stora investeringar att man inte inser sitt misstag, eller helt enkelt inte har råd att göra nåt åt det när man väl insett vad man ställt till med. Det är ju en del av deras affärsidé att man ska vara helt i deras händer. Vill man ha något som övriga marknaden redan har så får man vackert sitta och vänta i 10-15 och hoppas på att Plejd ska ta fram något liknande.

Jag klandrar dem inte eftersom det är ett rätt bra sätt att mjölka folk på pengar. Det kommer alltid finnas folk som har tillräckligt dålig koll för att köpa ett nedlåst proprietärt system, särskilt om det står en ivrig elektriker och pressar en att köpa dyr utrustning "som bara är lite dyrare än andra produkter".

Oavsett det så är det fortfarande kul att se hur produkterna du precis haft som livsverk att såga helt plötsligt är "kul" bara för att det råkar stå Plejd på dem.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:
En dimbar ljuskälla av mycket hög kvalitet och med steglös skiftning mellan varmt och kallt finns till exempel för 99 spänn på Ikea.
Jag förstår att du raljerar en aning och inget fel med det, men i sakfrågan ser jag det inte riktigt på samma sätt som du. Jag tycker i stället det är skitsvårt att finna en välfungerande led-ersättare till befintliga halogenlösningar.

Jag startade exempelvis en tråd där jag sökte förslag på bänkbelysning i ett kök som ska ersätta gamla 20 Watt G4 halogen. Ett behov som många mer än mig borde ha, eller ha haft. Tyvärr har jag ännu inte funnit någon lösning. Har du förslag är du varmt välkommen att ge tips i den tråden för jag tycker tyvärr inte att välfungerande dimmerlösningar är lika självklara som du.

• Gilla
happy_sloth
  • Laddar…
Jag har städat en del i den här tråden, massor med OFF Topic inlägg. Men mest inlägg om vad "någon" medlem tycket eller uttryckt osv. Det hör inte hemma i tråden.

/Moderator

• Gilla
  • Älska
miken76 och 4 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag har städat en del i den här tråden, massor med OFF Topic inlägg. Men mest inlägg om vad "någon" medlem tycket eller uttryckt osv. Det hör inte hemma i tråden.

/Moderator
Stort tack. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.