MrJay
S sprucetwig skrev:
Frågan är nog snarare när de släpps. Hur många år fick användarna vänta på deras plugg efter den "släppts"?
Ingen aning, jag har inte så värst höga tankar om Plejd och deras produkter. Någon hardcore-fan får gärna ta frågan :cool:

S sprucetwig skrev:
Frågan är nog snarare när de släpps. Hur många år fick användarna vänta på deras plugg efter den "släppts"?
Från pressmedelandet:

"Plejd öppnar upp för order på DWN-01, DWN-02 och LST-01 imorgon. Förväntad första leverans är innan industrisemestern. Utöver armaturserien visar bolaget även upp WMS-01 som är företagets första trådlösa rörelsevakt. Lansering är planerad under det fjärde kvartalet i år."

• Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Nissens Nissens skrev:
Det enda lite trista är att de kommer att utveckla batteridrivna rörelsesensorer. Hoppas det blir lång livslängd på batterierna…
Ja, verkligen konstigt att dom tillverkar saker som ingen vill ha.

Deras produktutvecklare kan inte vara aktiva på detta forum. Då hade dom ju vetat att den är en oönskad produkt.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Uundrar hur stort batteri dom stoppat in, 10 år med Bluetooth sändning så fort någon rör sig känns spontant strömkrävande.

VD Babak Esfahani kommenterar
Sensorn är batteridriven med en beräknad batterilivslängd på över 10 år.
[länk]
Det kanske är 10 år om den sitter där inget någonsin rör sig... :thinking: Annars är det väl någon sorts bilbatteri det rör sig om. :rofl:

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Var på elmässan idag och måste säga att plejd har lyckats helt sjukt bra med produkterna. Jag blir sällan imponerad men dom var sjukt snygga och enligt han som stod i montern så kommer priset på ett 6pack downlights ligga på samma pris som t.ex hide a lite 6pack + 400kr för vad en plejdpuck kostar. Deras utomhuslampor kändes sjukt bra i designen och skiftningar mellan varmt och kallt kändes så sjukt naturligt och produkten reagerade direkt utan fördröjning öht. Sjukt imponerad!

• Gilla
Johanw123 och 5 till
  • Laddar…
Jag var också där och tycker spottarna var snygga. Fast jag tycker de har alldeles för liten kant eller vad man ska kalla det. Håltagningen är 83 mm och spotten kanske var 93 mm gissningsvis. Det ger ca: 5 mm på varje sida.
Om den som tar hålen är lite oförsiktig kommer det synas utanför spotten. Om man tar hålen före målaren så blir det ofta en liten droppkant med färg som måste skäras bort och då har man inte många mm att spela på. Trots det tror jag detta blir en succé.

• Gilla
happy_sloth
  • Laddar…
H happy_sloth skrev:
Var på elmässan idag och måste säga att plejd har lyckats helt sjukt bra med produkterna. Jag blir sällan imponerad men dom var sjukt snygga och enligt han som stod i montern så kommer priset på ett 6pack downlights ligga på samma pris som t.ex hide a lite 6pack + 400kr för vad en plejdpuck kostar. Deras utomhuslampor kändes sjukt bra i designen och skiftningar mellan varmt och kallt kändes så sjukt naturligt och produkten reagerade direkt utan fördröjning öht. Sjukt imponerad!
Helt sjukt asså.

• Haha
  • Gilla
udihow och 5 till
  • Laddar…
Nissens
useless useless skrev:
Helt sjukt asså.
Visst är det nice att de kommer med nya kvalitativa produkter! :):)

• Älska
  • Gilla
happy_sloth och 1 till
  • Laddar…
Men på riktigt, vad hände med rullgardinerna?? Har jag drömt att de visade upp sådana för typ ett år(?) sedan??

David Wallin David Wallin skrev:
Men på riktigt, vad hände med rullgardinerna?? Har jag drömt att de visade upp sådana för typ ett år(?) sedan??
Det var bara en dröm, släpp det nu.

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
H happy_sloth skrev:
Krya på dig :cool:

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
H happy_sloth skrev:
Jag vet inte vad det är för fördröjningar ni hela tiden verkar tro finns i andra system. Det du beskriver här är precis så som system fungerar idag.

Om jag släcker en lampa i appen så upplevs det som den släcks omedelbart i verkligheten också. Det gäller de enheter som pratar zigbee, och det gäller de som pratar WiFi.

Kul att Plejd fungerar lika bra, men det är knappast en "unique selling point".

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Rullgardiner och golvvärme, ja det var ganska exakt ett år sedan man skyltade med sina reklamfilmer om det.

De kanske släpps efter att Plejd färdigställt den utlovade Sonos-integrationen som de gjorde reklam för 2017?

• Gilla
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.