U
Skickade du in kortet eller svarade du på annat sätt?

Edit: Sorry, såg nu att du redan i första inlägget skrev att du skickade in svarskortet.

R
T Thomas_Blekinge skrev:
Här kan ni se självavläsningskortet. Inte mycket man kan gööra fel.Självavläsning.pdf
Tack. Om det är så det sett ut så står jag på din sida. Om det där kortet tolkats som 32 kubikmeter så har de ett problem med sitt system. Det står ju uttryckligen att decimaler ska utelämnas.

Tre år får du nog räkna med att betala i.a.f. och det är väl rättvist.

Men det är ju sjukt märkligt att just dina blivit fel. Om det där misstolkats borde allas blivit det.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Var glad att du fått vatten gratis under alla år som du nu måste betala. Du får ju inte en straffavgift på 20tkr utan du betalar ju 20tkr för vatten du använt men inte betalat för. Förens nu.
Och skillnaden är? Gratis vatten i alla år som skall betalas nu, men jag brukar läsa spec från el/va bolaget så att det stämmer...

harry73
T Thomas_Blekinge skrev:
Här kan ni se självavläsningskortet. Inte mycket man kan gööra fel.Självavläsning.pdf
:surprised:
De skriver ju själv att man inte ska fylla i decimaler och inledande nollor.

Tack för att du visade kortet och håll oss uppdaterade :)

• Gilla
swe.jocke och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tack. Om det är så det sett ut så står jag på din sida. Om det där kortet tolkats som 32 kubikmeter så har de ett problem med sitt system. Det står ju uttryckligen att decimaler ska utelämnas.

Tre år får du nog räkna med att betala i.a.f. och det är väl rättvist.

Men det är ju sjukt märkligt att just dina blivit fel. Om det där misstolkats borde allas blivit det.
Det var ju upp-och-ner. Det är kanske där det blivit knasigt;)

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Får vi be om en bild på mätaren också:geek:

R
Hur tänker du nu? Mätaren borde inte spela någon roll här. Felet sker vid avläsning av kortet.

Exakt samma bolag och kort som vi har i Kungsbacka kommun.....
Endast hela kubikmeter som skall anges. Tycker att det är väldigt konstigt att kommunen eller deras "konsult" som utför uppdraget inte reagerat när det helt plötsligt kommer in uppgifter (indata från kortavläsning) som är lägre än tidigare mätarställning. Man kan ju inte ha negativ vattenförbrukning. Eller de kanske tror att TS producerar vatten vilket borde ge TS pengar istället för utgifter.....

R RoAd skrev:
Hur tänker du nu? Mätaren borde inte spela någon roll här. Felet sker vid avläsning av kortet.
Det beror väl på vilken enhet som mätaren räknar.

harry73
A Alexn72 skrev:
Vilken enhet kan det då handla om i detta fall? Om mätaren registrerar liter, hade det blivit fel med.
Du kanske kan förlåta TS att han inte använde hektoliter som enhet.

• Gilla
  • Haha
major_tom och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte dömt någon
Jag är nyfiken på hur det kunnat bli fel.

R
A Alexn72 skrev:
Ja rent teoretiskt har du rätt men det skulle i.s.f. vara den första privata vattenmätare jag hört talas om som inte mäter kubikmeter.

A Alexn72 skrev:
Jag har inte dömt någon
Jag är nyfiken på hur det kunnat bli fel.
Här håller jag dock med dig. Jag fattar inte heller hur det kan ha blivit fel. Som jag nämnde innan så förstår jag inte hur ett formulär som är ifyllt på det vis TS visat kan bli felläst om inte detta är ett generellt problem för alla kunder. Och ett generellt problem lär det inte vara om det pågått i 9 år utan att upptäckas av bolaget.

Förhoppningsvis kan TS få svar på det och sprida ljus över saken här.

R roli skrev:
Exakt samma bolag och kort som vi har i Kungsbacka kommun.....
Endast hela kubikmeter som skall anges. Tycker att det är väldigt konstigt att kommunen eller deras "konsult" som utför uppdraget inte reagerat när det helt plötsligt kommer in uppgifter (indata från kortavläsning) som är lägre än tidigare mätarställning. Man kan ju inte ha negativ vattenförbrukning. Eller de kanske tror att TS producerar vatten vilket borde ge TS pengar istället för utgifter.....
Läser ni inte av och lämnar digitalt..?

R RoAd skrev:
Ja rent teoretiskt har du rätt men det skulle i.s.f. vara den första privata vattenmätare jag hört talas om som inte mäter kubikmeter.

Här håller jag dock med dig. Jag fattar inte heller hur det kan ha blivit fel. Som jag nämnde innan så förstår jag inte hur ett formulär som är ifyllt på det vis TS visat kan bli felläst om inte detta är ett generellt problem för alla kunder. Och ett generellt problem lär det inte vara om det pågått i 9 år utan att upptäckas av bolaget.

Förhoppningsvis kan TS få svar på det och sprida ljus över saken här.
De brukar väl mäta ner till dl.

Ja, men de brukar byta mätaren för revision ibland, då skrivs den aktuella ställningen av..

Och 1kbm vatten kostar 11-15kr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.