AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej du har fel, det är pga hustypen och detaljplan. Hade majoriteten av husen i Äppelviken inte varit 20 tal och detaljplan inte Trädgårdsstad så hade prisbilden varit något annat.

Området är vad det är pga husen och detaljplan inte tvärt om.

Edit: sedan finns det ju undantag tex grönviksvägen med horribla funkishus. Men där bor bara nyrika utan klass och smak.
är inte flera av tomterna avstyckade i Äppelviken sorry blanda ihop med ålsten på tall ålsten finns det inte lägenheter blandat med villor där
 
Redigerat:
M maria01 skrev:
är inte flera av tomterna avstyckade i Äppelviken sorry blanda ihop med ålsten på tall ålsten finns det inte lägenheter blandat med villor där
Finns nog avstyckade tomter i hela Bromma. Päronen har en avstyckad tomt ett par hus ner på gatan i Ålsten, måste sänkt värdet en hel del på originalhuset.

Jo varens grönplätt ska byggas på trots detaljplan.
 
R Riemann skrev:
Det är nog tyvärr närmare än vad man tror.
[länk]

[länk]
Ja, jag menade fortfarande Göteborg. Här har vi inte börjat riva i villaområdena än för att bygga flerbostadshus pss som man gör i Stockholmsområdet.

Men den som lever får se.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns nog avstyckade tomter i hela Bromma. Päronen har en avstyckad tomt ett par hus ner på gatan i Ålsten, måste sänkt värdet en hel del på originalhuset.

Jo varens grönplätt ska byggas på trots detaljplan.
trevliga lägenheter dok flera längs vattnet vid ålstens marina
 
M maria01 skrev:
trevliga lägenheter dok flera längs vattnet vid ålstens marina
Eller de brittiska Town houses vid klövercägen
 
F fribygg skrev:
Inte då, om inkomsterna är större än utgifterna är ju allt lugnt.
Och omvänt får du stöd för att fixa skillnaden...så länge du är i produktiv ålder och har barn..så var det i vart fall i min uppväxt och merparten av mitt vuxna liv...kan vara annorlunda nu?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller de brittiska Town houses vid klövercägen
mer Terraced houses, en Town houses
 
Redigerat:
P Pin skrev:
Om du byter plats med Äppelviken och Bålsta, är då äppleviken fortfarande mest eftertraktat?
Det sjuka är att det finns "gräddhyllor" i nästan varje sjönära ort för 30 milj, men just i Bålsta får man sjötomt & 540 kvm kåk 😉

https://www.booli.se/bostad/2664193
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
J jawen skrev:
Det sjuka är att det finns "gräddhyllor" i nästan varje sjönära ort för 30 milj, men just i Bålsta får man sjötomt & 540 kvm kåk 😉

[länk]
Det där har varit till salu lääänge. Tecken på alldeles fel prislapp.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Män står för nästan all våldsbrottslighet och hör och häpna, de män jag känner är inte våldsbrottslingar.

Det är 2026 nu och nu borde vi ändå kunna skilja på att diskutera demografiska och aggregerade egenskaper på populationsnivå och individer?!
Då är det märkligt att vara tvärsäker på att en typ av bebyggelse är mest gynnsam och att det är just viljan som är den mest väsentliga stopp faktorn.
Det är större rörelse av befolkningen idag, du stannar inte i din hembyggd, du lever längre, svårare att planera utifrån framtagna underlag,baserat på gångna år.
Jag tycker det är illa att det är svårt för unga att flytta hemifrån,lika illa att vi inte hittar boende till våra gamla.
Jag har arbetat på individnivå med en önskan om ökad tillgänglighet för alla, parallellt innebär det att jag varit med i planering för tillgänglighet för alla i vissa gemensamma byggnader.
Det är en obalans i projekt av underlag och aktualisering .
Tex Från Bo 01 idespruta till idag ,lång väg och det är ännu ett aktivt byggande. Det är intressant att se på olika faktorer som har påverkat den stora förändring som Bo 01 var starten på. En stor stadsdel med krav på exv grönområden och vårdcentraler utifrån estimerat inflyttnings antal.
 
P Pin skrev:
Det där har varit till salu lääänge. Tecken på alldeles fel prislapp
Dom har nog inte bråttom eftersom ägaren lagt över 70 miljoner på helrenovering, & har 7-8 andra hus "runt om" bara i Sverige 😉
 
G Greger_08 skrev:
Ska ju byggas massor av villor i Nynäshamn iallafall..

[länk]

Fin motorväg hela vägen men vad hjälper det när den sista milen in till stan tar lika lång tid som dom övriga 5 milen på morgonen.
det där var det redan snack om när nya vägen stog klar att det skulle byggas mängder med hus där och och priserna skulle stiga men vart aldrig riktigt så
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skillnaden är att husen byggda på 20 talet idag är värd 15 till 20 millar och området är ansett. Samma kan man inte säga om husen byggda senare.

Man vill inte bo i fula hus och tråkigt planerade områden
Konstigt att folk då betalar 10-15 mille för att bo på Drakenbergsgatan, i ett miljonprogramsområde vid Hornstull, kan det helt enkelt vara så att folk vill ha gångavstånd till arbete och nöje och inte bo långt ut i förorten som du Malmgren?
 
  • Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Konstigt att folk då betalar 10-15 mille för att bo på Drakenbergsgatan, i ett miljonprogramsområde vid Hornstull, kan det helt enkelt vara så att folk vill ha gångavstånd till arbete och nöje och inte bo långt ut i förorten som du Malmgren?
inte hyreshus längre och att det är på söder hjälper nog
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.