M maria01 skrev:
inte hyreshus längre och att det är på söder hjälper nog
Jo, men det är väl ett gott exempel på ett miljonprogramsområde där folk vill bo och betalar höga priser
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jo, men det är väl ett gott exempel på ett miljonprogramsområde där folk vill bo och betalar höga priser
går dom för 10-15 mille idag helt sjukt
 
J jawen skrev:
Det sjuka är att det finns "gräddhyllor" i nästan varje sjönära ort för 30 milj, men just i Bålsta får man sjötomt & 540 kvm kåk 😉

[länk]
Ingen vettig människa betalt 30 miljoner för bålsta.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M maria01 skrev:
går dom för 10-15 mille idag helt sjukt
Tja, nån har iaf sålt för mer än 14 mille har jag hört
 
F fribygg skrev:
Jo, men det är väl ett gott exempel på ett miljonprogramsområde där folk vill bo och betalar höga priser
Ja, att "döma ut" miljonprogrammet i sig är helt fel "väg att gå", OCH hade detta inte skett så vågar man knappt tänka hur "bostadssituationen" i & runt STHLM sett ut i dag.

Mycket blir väääldigt bra, men sällan "perfekt" 50-60 år senare & konstigt vore det annars.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen vettig människa betalt 30 miljoner för bålsta.
Definiera vettig

Jag har varit ute & jobbat på mini-öar i STHLM skärgård, som köparen äger & lagt ca 6-800 miljoner på totalt, fast du behöver båt för att ens ta dig dit!
Ett sjyst riktigt stort hus med sjötomt 30 min från STHLM & 8 min med helikopter känns "som ett kap" jämförelsevis....Du tar dig t.o.m ut i skärgården med egen båt på ca 30 min!
 
J jawen skrev:
Definiera vettig

Jag har varit ute & jobbat på mini-öar i STHLM skärgård, som köparen äger & lagt ca 6-800 miljoner på totalt, fast du behöver båt för att ens ta dig dit!
Ett sjyst riktigt stort hus med sjötomt 30 min från STHLM & 8 min med helikopter känns "som ett kap" jämförelsevis....Du tar dig t.o.m ut i skärgården med egen båt på ca 30 min!
För att det är pöbel
 
  • Haha
jawen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
grönviksvägen med horribla funkishus. Men där bor bara nyrika utan klass
Sådana verkar ju tyvärr ha slagit sig ner jämte dina grannar också. Ingenstans är man skyddad från de vulgära.
 
  • Haha
  • Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För att det är pöbel
Då skulle du aldrig orkat tillhöra den svenska "adeln" mellan år 1600 & 1800-talet 😂
Hade rätt mycket "konkurrens" från olika håll hahaha.

HEJA SVERIGE NU OM 2,5 TIMME 💪
 
G
Innomhuspool
Bar
Gillestuga
Nivåskillnader
Dyrt material
Stora fönster

Var sånt man kunde hitta i lite dyrare hus under 60/70 talet..

Att vissa saker inte var bra för huset är en annan sak men den typen av vardagslyx är svårt att hitta i hus från en annan epok..
 
G Greger_08 skrev:
Innomhuspool
Bar
Gillestuga
Nivåskillnader
Dyrt material
Stora fönster

Var sånt man kunde hitta i lite dyrare hus under 60/70 talet..

Att vissa saker inte var bra för huset är en annan sak men den typen av vardagslyx är svårt att hitta i hus från en annan epok..
Men sällan (flera av de grejerna) i miljonprogrammet..
 
G
F fribygg skrev:
Men sällan (flera av de grejerna) i miljonprogrammet..
Ja men då uppfyllde man inte kriteriet lite dyrare hus.
 
G Greger_08 skrev:
Ja men då uppfyllde man inte kriteriet lite dyrare hus.
Var priset på villor reglat i miljonprogrammet? Jag trodde att det var max storleken som reglerades.
 
G
F fribygg skrev:
Var priset på villor reglat i miljonprogrammet? Jag trodde att det var max storleken som reglerades.
Vet ej jag påstår bara att det var vanligt att man byggde hus med "vardags lyx" under denna perioden ingen annat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.