B
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag hade en förskola knappt hundra meter från mitt hus. Det var ett rent helvete. Femtio ungar som skrek som tokar hela dan. Kompisar vägrade att komma på besök.

Så, värdehöjande. Inte för mig.

Staffans
Ja det är ju viss skillnad på närområdet och direkt angränsande

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B Baskavoda skrev:
Ja det är ju viss skillnad på närområdet och direkt angränsande
Precis.
Samma gäller med systemet, köpcenter o skolor.

Staffans

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag hade en förskola knappt hundra meter från mitt hus. Det var ett rent helvete. Femtio ungar som skrek som tokar hela dan. Kompisar vägrade att komma på besök.

Så, värdehöjande. Inte för mig.

Staffans
För de flesta av oss är det ett begränsat problem; dagis har ju främst öppet när man själv är på jobbet om man kör kontorstid.

Staffans2000
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För de flesta av oss är det ett begränsat problem; dagis har ju främst öppet när man själv är på jobbet om man kör kontorstid.
Men för alla oss andra, är det förskräckligt.
Efter att ha jobbat natt är det inte lätt att sova när flyglarmet går kl.7

Så att en förskola alltid är värdehöjande, stämmer nog inte.

Staffans

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Va!
Värdehöjande, med i värsta fall eut gäng skrikande ungar bredvid?
Bosätt dig vid Antarktis!!

Staffans2000
M mikaelthe skrev:
Bosätt dig vid Antarktis!!
Det blir väldigt långt till jobbet. Undrar om skatteverket godkänner reseavdraget?

Staffans

På kvällen används förskolans gård av äldre ungdomar som anländer på moped. Lika högljudda men en annan tonart.

• Gilla
  • Haha
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Sådana kan å andra sidan hänga vid korvkiosker, lekplatser och fotbollsplaner också. Den typen av djur trivs i många habitat.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Tja, om något är värdehöjande eller inte beror ju på vad folk är beredda att betala för objektet.
Oavsett vad som finns på eller runt fastigheten så finns det alltid de som har olika åsikter om vad det är värt.

Förskola i närområdet är värdeökande för vissa, katastrof för andra.
Vissa tycker att ett ensligt kalfjäll är värt mycket, andra klagar på att det inte finns förskola och något nattöppet livs i närheten.

Egentligen så beror det ju inte på vad säljaren tycker, utan vad köpare är beredda att lägga.

Sådana kan å andra sidan hänga vid korvkiosker, lekplatser och fotbollsplaner också. Den typen av djur trivs i många habitat.
Japp. Därför ska man inte ha sådana verksamheter som närmsta granne. Ett djävla liv på nätterna från en basketplan en bit bort från mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.