20 944 läst ·
254 svar
21k läst
254 svar
Underhåll på reaktor höjer elpriserna igen
De som har någon kunskap om drift av ett kärnkraftverk vet att det inte är möjligt. Allt som händer och utförs dokumenteras både manuellt och automatiskt.L lbgu skrev:
Men du fortsätter bevisa att du saknar kunskap med nya kondpirationsteorier.
Var det du som jobbade i Tjernobyl och trixade med utrustningen?L lbgu skrev:
Var Volkswagens fifflande med utsläppen också konspirationsteorier? Innan det avslöjades hade du säkert avvisat den möjligheten som en konspirationsteori. För att genomföra det krävdes samarbetet mellan ledning och folk på golvet. Varför skulle inte samma typ av samarbete vara möjligt i ett kärnkraftverk?A AndersS skrev:
Hela den affären är rätt duktigt vinklad i media. Faktum är att de uppfyllde kraven i USA, dock inte kravens intentioner.L lbgu skrev:Var Volkswagens fifflande med utsläppen också konspirationsteorier? Innan det avslöjades hade du säkert avvisat den möjligheten som en konspirationsteori. För att genomföra det krävdes samarbetet mellan ledning och folk på golvet. Varför skulle inte samma typ av samarbete vara möjligt i ett kärnkraftverk?
Nu fabulerar du igen...D Daniel 109 skrev:
Det kostade VW $ 4,3 miljarder och deras fusk
https://www.di.se/nyheter/volkswagen-erkanner-fusk-betalar-enorma-boter/
Sen uppdagades då även en dieselkartell mellan tyska biltilverkare som jag inte orkar att googla rätt på med det blev miljardböter från EU.
Nej, det gör jag inte.
Dessutom är skillnaden som deklarerats i media rejält överdriven och gäller dessutom mara i USA.
Dessutom är skillnaden som deklarerats i media rejält överdriven och gäller dessutom mara i USA.
Släpp alla dina jämförelser som inte är relevanta. Återkom när du vet det minsta om hur det fungerar. Jag har åtminstone lite vetskap.L lbgu skrev:Var Volkswagens fifflande med utsläppen också konspirationsteorier? Innan det avslöjades hade du säkert avvisat den möjligheten som en konspirationsteori. För att genomföra det krävdes samarbetet mellan ledning och folk på golvet. Varför skulle inte samma typ av samarbete vara möjligt i ett kärnkraftverk?
Inte alls och den gemensamma nämnaren är ju Bosch som tillverkar bränslestyrningen.D Daniel 109 skrev:
Skandalen har skördat några höga tyska direktörer eftersom det var orimligt att de inte kände till fakta.
Ja Bosch levererade hårdvaran. Men lyckades klara sig undan skandalen efter som de tydligt sagt att de inte var med på att metoden användes i produktionsbilar.
Men det jag skriver stämmer faktiskt. Även om du inte tror det. Journalister har ingen koll och ingen vilja att vara objektiva. De vill ha skandaler.
Men det jag skriver stämmer faktiskt. Även om du inte tror det. Journalister har ingen koll och ingen vilja att vara objektiva. De vill ha skandaler.
Jo nu blev man ju dömd av amerikansk domstol.... $4.3 miljarder dvs runt 40 miljarder SEK.D Daniel 109 skrev:Ja Bosch levererade hårdvaran. Men lyckades klara sig undan skandalen efter som de tydligt sagt att de inte var med på att metoden användes i produktionsbilar.
Men för att återgå till tråden så ser jag inte på något sätt att O3's stopp skulle vara en manipulation.
Däremot är hela elmarknaden en stor manipulation av oligopolet och statliga ägare.
Ja, för att de inte följde regelverkets intention. De hade aktivt rundat regelverket, vilket inte var tillåtet. Men kravet var att de uppfyllde kraven vid test, något de gjorde.
Jo, jag förstår att de påstår att det är otur.Demmpa skrev:
Man kan aldrig veta när det blir en brännskada så att brännslet börjar läcka ut.
Man går igenom "hela" anläggningen årligen under RA (revisionsavställningen) på de delar som inte är tillgängliga under drift, samt "kontinuerlig" översyn efter faställda FU-program under drift på de delar som är tillgängliga under drift.
Det är det när en kylarslang spricker på bilen också.
Men genom korrekt underhåll och kontroller minskar ju risken till nära obefintlig.
Om man får böter på 40 miljarder SEK så har man kraftigt missat "intentionerna".D Daniel 109 skrev:
Men Tyskland är av någon anledning inblandade i det mesta som går fel.