Ossian K Olsson
Demmpa Demmpa skrev:
[länk]
Man förstår hur orimlig debatten är när en ”källa” är en interpellation som skickas vidare som källa helt utan källkritik.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
P
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Man förstår hur orimlig debatten är när en ”källa” är en interpellation som skickas vidare som källa helt utan källkritik.
Vilken debatt? Två personer som sa två olika tal, sen hoppade du in. Tror ingen här har sätt det som en debatt.

Men har nu fått rapporten från universitet som utförde alla testerna. Blir det någon förklaring från dig hur orimligt det är?
 
Och O3an nu uppe 2/3 av sin kapacitet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 238506
  • Laddar…
MaxHugo skrev:
Vilken debatt? Två personer som sa två olika tal, sen hoppade du in. Tror ingen här har sätt det som en debatt.

Men har nu fått rapporten från universitet som utförde alla testerna. Blir det någon förklaring från dig hur orimligt det är?
Du kan väl räkna själv. Om det lossar 6 kg per år från ett vindkraftverk, hur många kg blir det på 15 år?
 
A AndersS skrev:
Och O3an nu uppe 2/3 av sin kapacitet.
De fixar det nog...
 
K karlmb skrev:
De fixar det nog...
Jo... ungefär som 200 större vindsnurror som för ofta inte behagar att snurra..
Aktuell produktion för kärnreaktor Oskarshamn 3, 1029 MW, informationsgraf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.okg.se/
 
P
K karlmb skrev:
Du kan väl räkna själv. Om det lossar 6 kg per år från ett vindkraftverk, hur många kg blir det på 15 år?
Tar det som en retorisk fråga... Min fråga blir då var fick du 6Kg per år ifrån ?
 
Räknas ren information som propaganda ? Tror inte det faktiskt.

RoTe RoTe skrev:
Högerextrem propaganda! ;)
 
MaxHugo skrev:
Tar det som en retorisk fråga... Min fråga blir då var fick du 6Kg per år ifrån ?
Det var inte jag som kom med det.
 
P
K karlmb skrev:
Det var inte jag som kom med det.
Nehe, fel av mig då...

Skärmdump av ett foruminlägg med frågan om ackumulerad vikt från vindkraftverk över 15 år.
 
MaxHugo skrev:
Nehe, fel av mig då...

[bild]
Fortfarande var det inte jag som kom med siffran från början.
 
P
K karlmb skrev:
Fortfarande var det inte jag som kom med siffran från början.
Säger jag inte emot.

Men min fråga löd: Var fick du 6kg ifrån?
Sen att du inte "kom med det" när du är den ändå som har nämnt 6kg i hela tråden.

Känns inte som vi gör något produktivt med detta, men 6x15 blir 90, så fick du svar på det iaf.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
MaxHugo skrev:
Säger jag inte emot.

Men min fråga löd: Var fick du 6kg ifrån?
Sen att du inte "kom med det" när du är den ändå som har nämnt 6kg i hela tråden.

Känns inte som vi gör något produktivt med detta, men 6x15 blir 90, så fick du svar på det iaf.
:sleep:
 
J johnniemalm skrev:
Räknas ren information som propaganda ? Tror inte det faktiskt.
Det beror väl på både på syftet och betraktaren?

Likaväl som påståendet "Sverige tog emot flest flyktingar från Syrien och Afghanistan per capita av alla EU-länder 2015" kan anses vara ett faktum och ren information så kan det också användas i syfte att driva opinion (och därmed anses vara propaganda av dem som motsätter sig en åtstramning av politiken).
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
K karlmb skrev:
Du kan väl räkna själv. Om det lossar 6 kg per år från ett vindkraftverk, hur många kg blir det på 15 år?
MaxHugo skrev:
Har du någon källa på 0.15Kg/år? Hade varit intressant att läsa
MaxHugo skrev:
Har du någon källa på 0.15Kg/år? Hade varit intressant att läsa
https://svenskvindenergi.org/fakta/mikroplaster-fran-vindkraftverk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.