Maggan9. Du körde precis in huvidet i ett getingbo.... För det första så tog vi kontakt med Sydsvenskan direkt när vi fick reda på konkursen och dom hade en artikel redan samma vecka. För det andra: Jag har aldrig rekommenderat någon att bygga med Thermohus. Att jag fick Sydsvenskan att följa bygget och att jag la upp min hemsida var för att ha en stor j-a fackla upp i arslet på Thermohus. Och jag är övertygad om att hade jag inte haft det så hade vi varit betydligt värre drabbade än vad vi är idag. Dessutom så sålde jag visningsrätten på huset för 50000.- så att vi hade en visning var något som vi hade kontrakterat redan INNAN bygget startade. Att VD'n åkte ner till Polen var inte hans idé. Den kom från mig och dessutom är det inte mer 15 mil dit plus en färja för 1500 spänn ToR.

Jag hade ingen möjlighet att ta reda på vad som fanns under fasaden. Dessutom finns det betydligt mer under den fasaden än vad som kommit fram här och jag är dessutom förbjuden av moderatron att publicera det. Men skicka mig ett PM....

Att mitt hus inte är slutbesiktigat eller har ett slutbevis, vad i h-e spelar det för roll? Dessutom kan man väl räkna ut med arslet och en bit krita att ett hus som är 17 veckor försenat, att vi haft två olika temporära boenden och flyttat in i en arbetsplats lägg till en konkurs innan huset är slutbesiktigat och du har ett projekt som inte direkt kan definieras som lyckat. Eller...!?

Och att du dessutom har mage att anklaga oss för att ha fört folk bakom ljuset. Fy f-n vad förbannad jag blir. Du har ingen jävla aning. Jag har gått sjukskriven 7 månader pga en utmattningsdeprsseion som jag drog på mig i samband med hela bygget. Tror du på fullt allvar att jag orkar sätta mig ner och uppdatera en sketen hemsida. Att skriva Thermohus i konkurs var det enda jag pallade med och att VD'n för det nya Thermohus ber mig at tta bort det för att hans kunder anmärkte på det var ett tillräckligt kvitto för att det gav effekt.

Så återigen Maggan9, kom inte och sprätt din dynga här utan att ha torrt på fötterna....

Redigerat:
Nu måste jag nog be conan om ursäkt om jag gick för hårt åt er, kanske var det magstarkt av mig att skriva att ni lurade flera att köpa av thermohus... Men är jag ensam som trodde att projeket Conan var lyckat och huset var helt klart?
http://www.byggahus.se/forum/hemma-hos/70274-210-kvm-nyfunkis.html

ps vårt hus var 11 veckor försenat, huset har rasat och vårt golv skjunkit 9 mm på övervåningen, och hade även 11mm svikt, så jag vet vad problem innebär, vi bodde i en lite lägenhet i ett års tid för att vänta på att huset blev klart ( bygget skulle egenligen startat 4 månader tidigare men pga snön kunde vi inte)...Ds

Redigerat:
Conan skrev:
Vi har också ett våtrumsintyg utfärdat av Thermohus på GVK's blankett. Men Thermohus har inget certifikat så det är inget giltigt intyg. Finns säkert folk här som har bättre koll än jag men nog tangerar det till ett bedrägeriförsök.
.
Jodå, det går säkert att stämma för osant intygande.
Dock är det väl tveksamt att det finns några pengar i bolaget. Då får man stämma den som skrivit på....om det går att tyda.

Nyfiken i en strut. Vad händer?

Conan skrev:
Och vad är det här förresten:

[länk]

Detta var ett hus som Thermohus byggde i Ystad.

och det har var ett "referenshus" som vi tittade på i Åhus 2005...

[länk]
Vad lustigt! Nu är cirkeln sluten. Det var så vår husbyggedröm började - när vi träffade ägarna till Thermohus i Polen, precis med de husreferenserna. Vi drog oss ur när de precis innan vi skulle skriva kontrakt höjde priset rejällt. Vi tackade gud att vi slapp de, men förstod inte riktigt då att den svenska versionen av Thermohus var hundra gånger värre. Svenska TH ville dessutom inte på något sätt förknippas med polska TH.

Conan, du undrar hur det går. Det händer ingenting. Jag antar att TH är förbannade på det som skrivs här. Vi har inte hört ett skit från dem fastän vi gång på gång har mailat och ringt de. Besiktningslistan är fortfarande inte klar och vi kommer att möta de i rätten i november - om de finns kvar.

Frågan är om vi ska fortsätta jaga de, eller om vi ska åtgärda resten själva och skita i dem eller kanske rentav stämma de såsom de har stämmt oss. Det sista låter mest lockande. Det passar mer deras stil med tanke på vad jag fick läsa i ditt pm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.