MultiMan
Tycker det är mystiskt att jag aldrig, under mer än 30 år med egen tvättmaskin, lyckats få gegga eller illaluktande maskin. Det värsta som hänt är lite beläggning i avloppsslangen. Kör alltid så varmt jag kan och med förtvätt om det är riktigt skitig tvätt för att få bort det värsta innan huvudtvätten. Det är ändå typ 40-60-60 osv som vanligast. Doserar alltid enligt anvisningar. Använder alltid sköljmedel utom till membranplagg.

Hur kan det vara sådana skillnader? Tygblöjor?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Tycker det är mystiskt att jag aldrig, under mer än 30 år med egen tvättmaskin, lyckats få gegga eller illaluktande maskin. Det värsta som hänt är lite beläggning i avloppsslangen. Kör alltid så varmt jag kan och med förtvätt om det är riktigt skitig tvätt för att få bort det värsta innan huvudtvätten. Det är ändå typ 40-60-60 osv som vanligast. Doserar alltid enligt anvisningar. Använder alltid sköljmedel utom till membranplagg.

Hur kan det vara sådana skillnader? Tygblöjor?
Vet ej, men vi har alltid kör 60 grader på allt eller högre, ej 40 grader men vi har alltid haft luckan öppen efter tvätt men vi åkte på semester och precis innan tvättade vi en tvätt innan vi åkte för att inte ha någon gammal tvätt kvar men då glömde vi öppna luckan, ibland stänger vi luckan för att komma förbi lättare då det är lite trångt i badrummet och där med glömde vi öppna den igen. Det låg alltså ingen ny tvätt kvar i trumman men luckan var stängd.
E Eile Österhplm skrev:
Maskinerna fyller aldrig upp vatten tillräckligt för att skölja ur det som fastnat runt centrum av trumman vid lagringen där ofta ludd genom åren samlats som lätt möglar . När man rengör beg maskiner överfyller man dem med vatten bara att hinka i i tvätmedelluckan och sen 90 graders program för att värma rent hela trum korset går även bra att stänga av maskinen och låta den stå någon timma med vatten och lösa upp, diskmaskinsrengöring funkar bättre än tvättpulver.
Det gick inte så bra att fylla den helt för den började läcka vatten från fönstret när det ungefär var 80% fylld. Man var också tvungen att dra ur sladden för den aktiverade någon sorts "anti svämma över" funktion.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.