12 572 läst ·
52 svar
13k läst
52 svar
Två faser till samma dosa?
Hur många gånger har man inte monterat sådana här: http://ecatalogue.schneider-electri...d=4501&groupid=117080&navid=26233&navoption=2
vid t.ex tvättmaskiner & torktumlare med 5G1,5 framdraget & 3x10A?
men det får man ju egentligen inte göra...
vid t.ex tvättmaskiner & torktumlare med 5G1,5 framdraget & 3x10A?
men det får man ju egentligen inte göra...
Dom måste ju mena att lampans märkspänning är 230V.. ? För den där är ju gjord för att bryta tre faser..kolvas skrev:
Hur ofta har man spisar och bastuaggregat som är 1-fas?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Ja det där var ju intressant - vad menar dom med märkspänning egentligen?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Inkopplingsanvisningen för denna tvättmaskinsbrytare anger "L1", "L2", "L3" för dom olika polerna, så i realiteten har den 400V mellan polerna i Sverige. Detta samtidigt som dom anger "märkspänningen" till 230V. Det går inte ihop. Det kanske är som Rrrrr säger att märkspänningen avser kontrollampan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
