RasmusR RasmusR skrev:
Då är det denna du ska ha för den plattan, ( gäller för samtliga som inte är dubbelzon på din spis)

[länk]

Men återigen, det är 400V grejer, kopplas de fel så kan du få andra fel i huset du inte vill ha, rekommenderar en tekniker som gör det, de brukar ha fastpris reparation för cirka 2300kr med material.
Strålande, tusen tack!
Ska fundera och kolla med sambon om det kan bli värt att reparera den eller hitta en bättre begagnad.
Hur hittar jag regulator för dubbelzonen?
Skriver man mod. beteckning i sökrutan på den sidan du länkade?
 
T tyomka skrev:
Strålande, tusen tack!
Ska fundera och kolla med sambon om det kan bli värt att reparera den eller hitta en bättre begagnad.
Hur hittar jag regulator för dubbelzonen?
Skriver man mod. beteckning i sökrutan på den sidan du länkade?
Scrolla upp lite så har du den för dubbelplattan med, skickade den i ett senare inlägg
 
  • Gilla
tyomka
  • Laddar…
RasmusR RasmusR skrev:
Scrolla upp lite så har du den för dubbelplattan med, skickade den i ett senare inlägg
Ja, nu såg jag tack!
 
T tyomka skrev:
Det är båda plattor fram som har liknande problem. Plattan som är vänster fram har speciell funktion, vrider man till 9 så tänds lilla plattan men vrider man till lite så gå den över till stor platta. Alltså det borde vara två olika regulatorer.
det är de plattorna som används mest och de regulatorerna som slits mest
så bara byt regulatorer
vänster fram är en för dubbelzon art
och höger enkelzon
tyvärr har båda utgått ur electrolux sortiment, (de vill väl inte hålla liv i dessa polska spisar)
 
  • Gilla
tyomka
  • Laddar…
electrolux hänvisar inte till de länkade regulatorerna vilket beror på att det inte är likadana som de du har

de går att använda men du måste vara noga när du flyttar sladdarna för de är inte likadant pinnade

använd siffrorna på regulatorn sladd för sladd, en del siffror sitter inte direkt vid anslutningen och en del ser annorlunda ut
flytta de sladdar som du är säker på först så brukar det lösa sig på slutet
 
  • Gilla
tyomka
  • Laddar…
returen returen skrev:
electrolux hänvisar inte till de länkade regulatorerna vilket beror på att det inte är likadana som de du har

de går att använda men du måste vara noga när du flyttar sladdarna för de är inte likadant pinnade

använd siffrorna på regulatorn sladd för sladd, en del siffror sitter inte direkt vid anslutningen och en del ser annorlunda ut
flytta de sladdar som du är säker på först så brukar det lösa sig på slutet
Tack för upplysning!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.