688 läst ·
26 svar
688 läst
26 svar
Tv-antennens vara eller icke vara... Tegelpannor, Solceller
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 432 inlägg
Är man kinkig gällande bildkvalitet på linjär TV skulle jag behålla parabolen (förutsatt att du använder den). Med det sagt skrotade jag själv parabol samt antenn vid mitt takbyte förra året, trots att jag är installatör åt bla Allente och lite av en anhängare av den gamla skolan.
Streamar nuförtiden, tittar 'aldrig' på tablåTV.
De gamla betongpannorna byttes ut.
Streamar nuförtiden, tittar 'aldrig' på tablåTV.
De gamla betongpannorna byttes ut.
Jag kanske ska chansa på att tvätta dem i stället. Det kostar väl ca 5000. Byta hela kalaset ligger väl på 150 000 kr. 80 kvm...
Varför inte bara spruta fulstopp själv på taket, kostar ca tusenlappen+ en spruta kanske tvåhundra.E El Capitan 006 skrev:
Sen kontrollerar du om ett eller två år, kompletterar (ur din egen lilla dunk med medel) på de ställen du missat eller där det verkar behövas extra.
Om tre år bör taket vara rent.
Det är så väldigt mycket mossa på taket. Skelle kännas mycket bättre om det är rent...F fribygg skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 027 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 027 inlägg
Visst fyller antenn och parabol fortfarande en funktion även om en del gör allt för att påtala motsatsen.E El Capitan 006 skrev:
Däremot finns endast SVT kvar i marknätet.
Parabol ger mig tillgång till massor av TV- och radiokanaler (varav många inte går att komma åt lagligt på annat sätt) helt gratis men din parabol ser ut att ha använts för att ta emot det som nu är Allentes utbud och den vägen finns visserligen många kanaler tillgängliga men till en åtminstone enligt mig på tok för hög kostnad.
Jag tror att det är bättre att ta bort mossan. Funderar på om högtryckstvätt är bra eller dåligt för betongpannorna, tar det bort mer än nödvändigt av själva pannorna?D Dilato skrev:
Om man har tillgång högtryckstvätt är skumlans ett utmärkt sätt att lägga på medel mot mossa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden