Hej
Fick hemlevererat ett emaljbadkar som visade sig vara skadat och lagat på undersidan (se bild). Kontaktade butiken som helst vill ge prisavdrag (ny vara om vi inte kommer överens). Dom skulle återkomma om summa.
Försökt bilda mig en uppfattning om rimligt prisavdrag men AI-svaret var att jag bör begära omleverans pga risk för rostskada. Alternativt ett prisavdrag på 40-50 %.
Är rostrisken så hög att jag bör begära ett nytt badkar eller skulle ni acceptera ett relativt högt prisavdrag?
Tacksam för all input.
Fick hemlevererat ett emaljbadkar som visade sig vara skadat och lagat på undersidan (se bild). Kontaktade butiken som helst vill ge prisavdrag (ny vara om vi inte kommer överens). Dom skulle återkomma om summa.
Försökt bilda mig en uppfattning om rimligt prisavdrag men AI-svaret var att jag bör begära omleverans pga risk för rostskada. Alternativt ett prisavdrag på 40-50 %.
Är rostrisken så hög att jag bör begära ett nytt badkar eller skulle ni acceptera ett relativt högt prisavdrag?
Tacksam för all input.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det får en from och kommer inte synas alls? Jag skulle absolut acceptera ett sådan prisavdrag.
Jag misstänker att det där är märken efter stödpunkterna från emaljeringen. Det skulle inte förvåna mig om i princip alla badkar har samma typ av "lagning"
Får du prisavdrag för det är det ju bara att korka upp en Pommac och fira
Får du prisavdrag för det är det ju bara att korka upp en Pommac och fira
Prisavdrag, har en liten skada i emaljen där man kan skymta metallen. Har inte hänt något på tio år och då har vi inte ens gjort något vid det.H HW12335 skrev:Hej
Tacksam för all input.
[bild]
Köpte ett akryl badkar (sanitetsakryl) för många år sedan för 6k som hade små repor på utsidorna som var nästan osynliga. Då erbjöd de 1k i rabatt men jag svara att jag skulle ha 3k rabatt eller så får ni hämta badkret och skicka ett nytt. Väldigt dyrt, tidkrävande och olönsamt för dem...
Jag fick 3k tillbaka och behöll badkaret. 50% är en psykologisk bra gräns som gynnar både kund och säljaren att godta.
Jag fick 3k tillbaka och behöll badkaret. 50% är en psykologisk bra gräns som gynnar både kund och säljaren att godta.
Du hade rätt.Luddis_1 skrev:
Det var butiken som föreslog prisavdrag efter att jag frågat om det skulle se ut sådär. Sedan kollade dom med tillverkaren. Pommacen fortsatt på kylning.
Tack för alla svar.
Klicka här för att svara