Hej.
Vi har rivit vår gamla tjocka vävtapet i vardagsrummet. Och under den på gipsen på olika ställen är det skrivet olika saker med tusch och bläckpennor. Jag har lärt mig som elektriker att det är big no no, för att det med tiden sen syns igenom. Nu har det ju varit en ganska tjock och mörk vävtapet så då har det väl inte varit någon större risk, men nu blir det en modernare, ljusare och tunnare tapet, men först ett lager vit färg för att inte lysa igenom annat. Frågan är om det räcker, eller kan färgen fortfarande blöda igenom såhär 40 år senare? Och isf hur undviker jag det bäst?
Till sist undrar jag om någon har någon idé om vad 26% kan tänkas stå för? Just nu lutar jag åt att det var alkoholhalten i morgonkaffet den dagen med tanke på hur de har gipsat...

• Vägg med gammal text "26%" och datum "30-1-80" skrivna i tusch ovanför en strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör en spärrfärg, vanlig väggfärg är ju värdelös om det blöder igenom.

Lösningsmedelsbaserad förseglingsgrund.
Som Marcus skriver, tusch- och bläckpennor är no no. Har själv gjort misstaget att använda en röd bläckpenna under en våtrumstapet. Efter några år syntes varenda hjälpstreck och anteckning :(

Hallonbåten
Skrapa bort, spackla?

Magnus E K
26% var ökningen av guldpriset den dagen.

Redigering: Eller om det var minskningen... Januari 1980 var händelserikt i alla fall:

Gold_Prices_1980_chart_history_SD_Bullion_SDBullion.com.png

• Gilla
  • Wow
Marcus Ericsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.