Det är inte förbjudet att lämna trådar kvar i väggarna bara de är tillförlitligt bortkopplade. Så det är bra om man kan kapa trådarna vid centralen på så vis att de inte (enkelt) kan kopplas in igen.
Någon kanske hittar en dold dosa i väggen många år senare och vill använda den, men då bör man inte spänningssätta andra grenar av ledningen som ligger dolt. Du kan t.ex kortsluta trådarna i de dosor du gipsar över.