22 463 läst ·
173 svar
22k läst
173 svar
Tujahäckar brandfara?
Visst, och så kör man igenom fina kustsamhällen som Gilleleje, Liseleje och Tisvildestrand och åker igenom en korridor av gamla plank…såååå fintD Dilato skrev:
Vi löser det med en branschstandard. Försäkringsbolagen kan driva på så att alla följer den om de vill försäkra sina fastigheter.D Dilato skrev:
Ja han kunde nog inte hålla två tankar i huvudet samtidigt. Rädda sitt eget skinn först. Grannen kom ju körande förbi och undrade nog om han kunde spola av hans bil när han ändå kom dragandes med vattenslangen 😉M Mårten Karlsson skrev:
Produkter som diskuteras: "bevattningssystem"
Bevattningssystem
Ett effektivt bevattningssystem kan spara tid och ansträngning, samtidigt som det hjälper till att hålla din trädgård eller grönsaksland friskt och frodigt.
Läs mer
Ja, sprinkler borde vara ett minimikrav för att öht få plantera denna eldfängda thujahäck.Farstatjej90 skrev:
Som medlem i Svenska Thujaförbundet och för bevarande av denna fantastiska växt tillstyrker vi detta 😉
Redigerat:
Jag tycker att ni i Svenska Thujaförbundet borde åka runt och inspektera alla Thuja häckar, ge lite förelägganden om bot och bättring av skötseln och helt enkelt gräva bort thujorna för dem som ändå inte lyckas hålla dem i nöjaktigt skick.T Träkirurgen skrev:
Det förbundet startades här ikväll och jag har tillsatt mig själv som ordförande 😆 Men för att åstadkomma detta behöver vi bli flerH Harmagedon skrev: