Byggahus.se

TS 55 - handhavande?

1. jac
    Medlem · Skåne · 3 323 inlägg

jac

Medlem
    Ett tips som jag tycker Pernitta brukar komma med (?) är att lägga skivor eller vad det nu är som skall sågas på isolerskivor av cellplast. Då ligger bägge "halvorna" stadigt och bra - inget som trillar ner. Såglådan har ju redan nämnts. Två tips som jag tycker verkar helt geniala i all sin nästan självklara enkelhet.

Jag läser vad jag kan om användning av TS55 eftersom jag går och tittar omväxlande i plånboken och på TS55:an och hoppas att de två skall kunna sammanföras snart. ;-) Därför är jag också intresserad av alla tips som kan finnas.

2. I
    Medlem · Västerbotten · 549 inlägg

importensketsig

Medlem
  3. Daniel_N
    Moderator + Youtuber · Skåne · 8 314 inlägg

Daniel_N

Moderator + Youtuber
    köp en:) du kommer inte att ångra dig:)

4. Mikael_L
    Medlem · 40 836 inlägg
    Kompisen, som är lycklig ägare av en TS55 och skenor . . . . . *mutter mutter, vadå, jag avundsjuk ... ;) *
    ... säger att det är bara att lägga en sida av en stor kartong på arbetsbordet, ställa in sågdjupet noga...
    Inga problem. :cool:

5. S
    Medlem · Västra Götaland · 895 inlägg

Styx

Medlem
    Hehe, jag trodde bara det var vi som gjorde sådär, eller en masonit om man har det tillgängligt..

6. bygga_bo
    Medlem · Skåne · 2 315 inlägg

bygga_bo

Medlem
    Riktiga karlar nöjer sig med toapapper, möjligtvis dubbelvikt :D

Skämt åsido... brukar själv köra på en stadig kartongbit (utan häftklamrar) eller frigolit. Lätt/billigt att skaffa och enkelt att göra sig av med.

7. bygga_bo

bygga_bo

Medlem
    När man besöker denna site möts man nu av:

----------------------------
    THE FESTOOL OWNERS GROUP IS DOWN UNTIL FURTHER NOTICE.

THANK YOU TO EVERYONE WHO HAS WRITTEN TO ME. I'VE RECEIVED CLOSE TO 650 SUPPORTIVE LETTERS! THANK YOU ALSO TO EVERYONE WHO HAS WRITTEN TO FESTOOL ON BEHALF OF THE FORUM. FOR MORE INFORMATION, E-MAIL ME: MSCHENKER@COMCAST.NET
    ----------------------------

Någon som har en susning om varför den stängts? Jag kommer att sakna den... :(

8. Daniel_N
    Moderator + Youtuber · Skåne · 8 314 inlägg

Daniel_N

Moderator + Youtuber
    Ingen aning, men jag har precis mailat admin där om det, får se om man får något svar.

EDIT: Festool har claims på domänen festoolownergroup.com. Något av det mest vansinnga beslut jag någon sin har sett ett företag göra. Huvuden borde rulla på strategic marketing-avdelning på festool. FOG har ju varit ett utmärkt sätt för kunder, återförsäljare och folk från festool-usa att kommunicera.

http://www.sawmillcreek.org/showthread.php?referrerid=5960&t=87543

EDIT2: Situationen skall vara löst, Matthew och Christian O (VD Festool USA) är överens och FOG skall snart öppna igen. Om detta innebär att Festool nu äger FOG-adressen vet jag inte.

Redigerat 5 jul 2008 01:01
  9. I
    Medlem · Västerbotten · 549 inlägg

importensketsig

Medlem
    Lika smart som när BMW tyckte sajten BMW Power (sveriges bästa bilforum!) hade dåligt namn. Dom heter autopower numera.

10. bygga_bo

bygga_bo

Medlem
    Tack för att du kollade upp detta Daniel_N! Tanken att det skulle kunna ligga något sådant bakom for förbi, men jag avfärdade den eftersom jag inte ville tro att det var så. Vilket larv!

Nu är siten uppe igen så ordningen återställdes snabbt i varje fall :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.