1 509 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
230V Festool TS55 vs GKT 18V-52 GC
Numer boende på landet så ökar behovet av batterimaskiner (ok vill-ha-faktorn heter det kanske).
Jag har idag en sladdriven Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar och en del klingor.
Det är ganska meckigt med sladd tycker jag.
Den relativt nya Bosch GKT 18V-52 GC verkar riktigt fin och köpsugen är stort men jag ser inte mycket prat om den än, hur är den?
En batteridriven Festool kan vara ett alternativ när jag redan har tillbehören men priset är fasen inte gratis med laddare och batterier.
Jag har idag en sladdriven Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar och en del klingor.
Den relativt nya Bosch GKT 18V-52 GC verkar riktigt fin och köpsugen är stort men jag ser inte mycket prat om den än, hur är den?
En batteridriven Festool kan vara ett alternativ när jag redan har tillbehören men priset är fasen inte gratis med laddare och batterier.
Boschen gör jobbet bra, har inte provat den ihop med de 8.0Ah Procore batterierna jag köpte i våras men den har bra ork med "vanliga" 6.0Ah och 5.5Ah Procore. Har nog inte använt sladd Boschen sen batterivarianten köptes.F fabian2000 skrev:Numer boende på landet så ökar behovet av batterimaskiner (ok vill-ha-faktorn heter det kanske).
Borde kunna få till ett test och filma lite.
Boschen är som du säkert läst kompatibel med skenor av andra märken än Bosch.
Kanska kan vara något, fick precis hem en för ersättning av min sladd variant TS-55 dock får du lägga till laddaren...F fabian2000 skrev:
Sänksåg https://www.rubart.de/index.php?product=10183996
Laddare https://www.rubart.de/index.php?product=10072481
Redigerat:
Kollade lite trådar och insåg det, bara jag som levt under en sten och missat.V vilden skrev:
Jag beställde en + laddaren.
Blev lite knas för jag fick ingen orderbekräftelse men det reder nog upp sig då jag mailade dem.