Byggahus.se
Numer boende på landet så ökar behovet av batterimaskiner (ok vill-ha-faktorn heter det kanske).
Jag har idag en sladdriven Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar och en del klingor.
Det är ganska meckigt med sladd tycker jag.

Den relativt nya Bosch GKT 18V-52 GC verkar riktigt fin och köpsugen är stort men jag ser inte mycket prat om den än, hur är den?

En batteridriven Festool kan vara ett alternativ när jag redan har tillbehören men priset är fasen inte gratis med laddare och batterier.

F fabian2000 skrev:
Numer boende på landet så ökar behovet av batterimaskiner (ok vill-ha-faktorn heter det kanske).
Jag har idag en sladdriven Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar och en del klingor.
Det är ganska meckigt med sladd tycker jag.

Den relativt nya Bosch GKT 18V-52 GC verkar riktigt fin och köpsugen är stort men jag ser inte mycket prat om den än, hur är den?

En batteridriven Festool kan vara ett alternativ när jag redan har tillbehören men priset är fasen inte gratis med laddare och batterier.
Boschen gör jobbet bra, har inte provat den ihop med de 8.0Ah Procore batterierna jag köpte i våras men den har bra ork med "vanliga" 6.0Ah och 5.5Ah Procore. Har nog inte använt sladd Boschen sen batterivarianten köptes. :oops:

Borde kunna få till ett test och filma lite.
Boschen är som du säkert läst kompatibel med skenor av andra märken än Bosch.

• Gilla
fabian2000
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
fabian2000
  • Laddar…
V vilden skrev:
Kanska kan vara något, fick precis hem en för ersättning av min sladd variant TS-55 dock får du lägga till laddaren...

Sänksåg [länk]

Laddare [länk]
Bra pris! Antar att de levererar till Sverige (jag ska kolla).
Stort tack för tips, blir i så fall ett köp från mig.

F fabian2000 skrev:
Antar att de levererar till Sverige
En av de vanligaste Festool leverantörerna från Tyskland, många här på forumet som köper därifrån.

• Gilla
fabian2000
  • Laddar…
Blir lika glad varje gång jag använder min TSC 55. Rekomenderas!

• Gilla
fabian2000
  • Laddar…
V vilden skrev:
En av de vanligaste Festool leverantörerna från Tyskland, många här på forumet som köper därifrån.
Kollade lite trådar och insåg det, bara jag som levt under en sten och missat. :)
Jag beställde en + laddaren.
Blev lite knas för jag fick ingen orderbekräftelse men det reder nog upp sig då jag mailade dem.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fabian2000 skrev:
Kollade lite trådar och insåg det, bara jag som levt under en sten och missat. :)
Jag beställde en + laddaren.
Blev lite knas för jag fick ingen orderbekräftelse men det reder nog upp sig då jag mailade dem.
Rubart.de är mycket bra. (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.