13 415 läst ·
82 svar
13k läst
82 svar
Trycket i mätaren sjunker? Anledningar?
Problemet är att det blir luft i lgh högst upp när trycket sjunker till under 1bar och det går inte att lufta ur.J jonaserik skrev:
Kanske att förtrycket är för lågt då?
Sitter det en automatluftare på topp, så blir det problem , den ska vara stängd. med ventil under. Säkerhetsventilen är den på 1,5 bar , byt till 2,5 bar och höj trycket till ca 2, 2 bar och lufta , ha pumpen avstängd vid luftningen och håll koll så det inte går under 2.
Ja undra om det inte satt en sån där?J jonaserik skrev:
Rött är på 1.5 så då bör jag byta den då?
Någon som vet var jag ska köpa säkerhetsventil om jag ska byta bef mot en 2.5bar, den här verkar vara 2bar
Märkning på toppen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Märkning på toppen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle upp till 2 för att vi skulle kunna kolla att allt var tätt och så jag slipper springa ihjäl mig när jag ska lufta, är 3 trappor och en jäkla massa element att lufta.J jonaserik skrev:
Men jag lägger mig nog strax över 1 bar när det är klart.
Det syntes i gamla ventilen att det läckt vatten så nu får man hålla tummarna 🙂
Klicka här för att svara

