13 414 läst ·
82 svar
13k läst
82 svar
Trycket i mätaren sjunker? Anledningar?
Jag tror inte att den gjort det, vet att vi kollade förut med en låda med mjöl underL lostinsweden skrev:
Ska jag ställa upp cirkpumpen på max, fylla och sen lufta, ska den slås av vid luftning?
Den svarta hatten är för att öppna/stänga vänster öppna häger stänga och dra måttligt det är plast, på pumpen finns en pil som visar flödets väg sitter luftaren för eller efter pumpen. Inte för att det behöver vara så hos dig, men är luftaren öppen så kan det bli ett vacum som gör att luft suges in den vägen.
Du kommer få pumpa dig tokig med en sån pump.. Låna en kompressor det är tyngre än man tror.nino skrev:
Om man har fel tryck i systemet så kan man få å negativt tryck på returen. Detta kan suga in luft i systemet som tidigare är påpekat. Kärlen håller inte Förtrycke i 15 år så du har säkert en bov där.
Tänkte på en sån däckpump som man sätter på kompressorn från jula biltemaO Ovation skrev:
Eller en sån man bara kollar trycket med då min manometer är trasig
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
Ja, du behöver ingen kompressor. Det handlar om några pumpningar bara, om gummiblåsan är hel. Men du behöver en fungerande manometer på den, går inte att känna sig till trycket i blåsan.nino skrev:
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykeltillbehor/cykelpumpar/fotpump-2000041206
Blev fundersam på en helt annan grej
Borde inte dom 2 längst in vara samma?
Blå bilder och texten IN
Dom yttre rören är röda och texten UT
Går till värmesystemet
Dom vänstra, alltså en blå och en röd går till tilloppet i "huvudstammen" i värmesystemet.
IVT E14 tror jag pumpen heter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde inte dom 2 längst in vara samma?
Blå bilder och texten IN
Dom yttre rören är röda och texten UT
Går till värmesystemet
Dom vänstra, alltså en blå och en röd går till tilloppet i "huvudstammen" i värmesystemet.
IVT E14 tror jag pumpen heter