86 843 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag undrar också över detta med Trumps intelligens. Jag har svårt att tro att han är ointelligent. Men tror inte heller det är hans intelligens, utan snarare hans brist på spärrar som tagit honom så här långt.Intet skrev:
Konsumkorkad. Som sagt.
I verkligheten är han troligen inte det minsta korkad utan använder sin oförutsägbarhet för att förvirra och kanske skrämma sina "fiender". -Phuu. Det blev inte värre! Vilket kan få ett dåligt avtal att plötsligt verka ganska bra.😀
Ena stunden är han kompis med Putin/Ryssland för att i nästa ögonblick hota med tullar. Inte undra på att Putin föredrog den pålitlige Biden!
Helt klart är ju att han har ett infantilt språk (även om det som sagts tidigare nog är ett uttänkt sätt han använder ord och hur han bygger upp sina tal som attraherar de outbildade iom att de tror att de förstår Trump och att de är på samma nivå, att han inte pratar mumbo jumbo politikerspråk), han har noll hyfs. Bert Karlsson hade fått Nobelpris i etikett av Magdalena Ribbing om han och Trump gått på kurs hos henne.
Musk då. Han har ju också gjort helt gamla saker. Han är troligen otroligt intelligent OCH saknar spärrar.
Jag tycker Jimmy Åkesson är rätt slängd i käften också, iallafall jämfört med många andra i svensk poltik. Det behöver ju inte betyda att "tänkandet" och logiken bakom det som kommer ut är bra.Intet skrev:
Men jag håller med om att det är farligt med Vance. För han verkar ju dela uppfattningar med Trump i mycket, och troligen skulle inte släppts fram med en vettigare president.
Jag hoppas de fular ut sig så mycket att de får fram andra republikaner som kan ta över.
Medlem
· Kalmar, Småland
· 93 inlägg
"Nuläget" av idag en dryg vecka in i mars 2025 var det väl ingen i sin vildaste mardröm trodde skulle ske för tre år sedan. Och om vi bortser från själva kriget som sådant så fattar jag ärligt talat inte Trumpens fjäskande för Putin? Det är för mig en gåta?? Å andra sidan kanske det är lite bättre än att dessa två herrar blir rejält osams och börjar kriga mot varandra. 😠
Problemet är att polisen vill ha offrets bil och familjesilver och att grannarna nu skall skydda offret mot mobbaren. Sedan vill polisen dela upp bostadsområdet med mobbaren.G gaidin skrev:Låt oss ta en enkel analogi; Du blir konstant attackerad av en mobbare i skolan, du väljer att låta honom mosa dina glasögon och göra narr av dig. Dina skolkamrater tycker illa om det men de gör inget, de vill inte göra uppoffringar, de blir ofta bjudna på fester hemma hos mobbaren.
En dag försöker han sno din bil och du säger nej, slåss mot honom flera gånger och han förlorar, han förlorar sitt anseende och får stryk av dig gång på gång.
Efter det får ditt hus krossade rutor, sprängd brevlåda, repade bilar och diverse annat skit.
Är mobbaren en stark kille? Skall man låta honom fortsätta eller är det dags att ringa snuten för att få stopp på det?
Skall snuten börja förhandla med honom och få honom att sluta repa din bil men inte krävas på skadestånd för de krossade fönstren? Han skall t o m få behålla bilen om han slutar krossa dina fönster varje veckoslut?
Det är precis den diskussionen som just nu förs bland de inblandade och världssamfundet.
Fundera på vems sida du är på.
Fundera på vem som är stark.
Fundera på vilken värld vi vill leva i.
Grannarna är upptagna med att titta på Melodifestivalen.
Nu måste bostadsområdet skaffa en egen polisstyrka för att kunna försvara sig, alt. lyssna på polisen och inte köpa grillkol från mobbaren.
Redigerat:
Ja, just det! Sverige under andra världskriget… Länder som har upplevt krig är inte så kaxiga.K karlmb skrev:
Europa har med få undantag left i fred sedan andra världskriget. Mycket pga en generation som har fått uppleva kriget själva. Nu när den generationen inte längre finns, är det dags för historien att upprepa sig.
Jo men nu fick han ju backa efter kritik.K karlmb skrev:Jag tror ingen med rent mjöl i påsen skulle klarat att hålla någon mask där.
Och till vilken nytta menar du?
Tvärtom var det bra att världen fick se vilken tunn sk diplomati USA ägnar sig åt numera.
Det var ingen i rummet som agerade skådespelare, i vart fall inte Zelensky.
Men du menar då att det hade varit bättre att han använt sina färdigheter på området?
" Kyiv, Ukraine CNN —
Ukrainian President Volodymyr Zelensky has said his Oval Office meeting last week with US President Donald Trump “did not go the way it was supposed to,” describing the fiery meeting as “regrettable” and noting that Ukraine is ready to negotiate about an end to the conflict."
https://edition.cnn.com/2025/03/04/europe/zelensky-trump-argument-comment-ukraine-intl/index.html
Därav tackade han ja till nya förhandlingar i Saudi-Arabien och där är vi!
Jo vi har väl aldrig varit med om ett kärnvapenkrig och hur den timingen ser ut vete tusan?K karlmb skrev:
Men vi har ju sett följderna av kärnvapen i Hiroshima samt Nagasaki när Japan fick kapitulera.
Om
https://sv.wikipedia.org/wiki/Atombomberna_över_Hiroshima_och_Nagasaki
Redigerat:
En möjlig förklaring kan vara att Biden av ren prestige inte ville byta taktik trots att han mycket väl såg att det brakade åt fanders. Trump däremot har inte det oket att bära. Tvärs om. Han gick till val på att avsluta det redan förlorade kriget och det är det han nu gör. Om än på outgrundliga vägar.Karl webmaster Johansson skrev:
"Nuläget" av idag en dryg vecka in i mars 2025 var det väl ingen i sin vildaste mardröm trodde skulle ske för tre år sedan. Och om vi bortser från själva kriget som sådant så fattar jag ärligt talat inte Trumpens fjäskande för Putin? Det är för mig en gåta?? Å andra sidan kanske det är lite bättre än att dessa två herrar blir rejält osams och börjar kriga mot varandra. 😠
Är det en uthärdlig tanke att tänka, kan svaret finnas ovan. Om inte? Ja då är det bara att fortsätta bombardemanget av Trump, Putin och rysstrollen med invektiv och lovprisa er nye Messias.
Redigerat: