Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K karlmb skrev:
Det där var riktigt lågt.
Zelensky har visat större statsmannaskap och verkligt ledarskap än alla nu levande statsöverhuvuden.
Jo men han fick ju även intern kritik i Ukraina att han inte klarade av att "hålla masken" när han blev provocerad. Alla vet ju hans bakgrund.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Zelensky ser till sitt lands bästa.
Hur vet du det?
 
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men han fick ju även intern kritik i Ukraina att han inte klarade av att "hålla masken" när han blev provocerad. Alla vet ju hans bakgrund.
Jag tror ingen med rent mjöl i påsen skulle klarat att hålla någon mask där.
Och till vilken nytta menar du?
Tvärtom var det bra att världen fick se vilken tunn sk diplomati USA ägnar sig åt numera.
Det var ingen i rummet som agerade skådespelare, i vart fall inte Zelensky.
Men du menar då att det hade varit bättre att han använt sina färdigheter på området?
 
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 8 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Hur vet du det?
Det är helt uppenbart för alla med lite allmänbildning. Vad menar du talar för motsatsen?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Vad är det där att skitprata om?
Varför?
Zelenskys klädsel och beteende i mindre detaljer förändrar ingenting i sak.

Det som gör skillnad i sak är att Trump och hans regim har förrått den fria världen.
Och att Putin och hans regim har startat och hänsynslöst drivit ett oberättigat utrotningskrig i tre år och inte har någon vilja att sluta med det.

Att föra bort diskussionen från poängen är en välkänd metod som rysstrollen använder på andra forum.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
BirgitS och 9 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Skriv ner alla påståenden som du tycker är galna
Typ hela din retorik. T ex det jag svarat på.

Sluta med härskartekniker om du vill vara trovärdig.
Jag har bemött dina galenskaper och tänker inte upprepa dem
 
  • Gilla
  • Haha
Intet och 6 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Typ hela din retorik. T ex det jag svarat på.

Sluta med härskartekniker om du vill vara trovärdig.
Jag har bemött dina galenskaper och tänker inte upprepa dem
Du har endast reagerat på dina egna tankar. Fyller ev. gap i din förståelse med egna tolkningar som du sedan reagerar på känslomässigt.
 
  • Gilla
  • Haha
Richard Forsberg1 och 2 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Jo, men inte skicka soldater dit.
För att? Varför just dra gränsen där?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Det är dina S, VpK och MP vänner som har gjort Sverige till en otrygg plats. Du behöver inte åka till Ukraina, börja med att få ordning på Sverige. Ut till orten och kriga mot gängen!
men snälla.
Nu är du ju bara en historielös sverigehatare. Har du verkligen så dålig koll på hur det har gått till med svensk nedrustning eller försöker du bara skoja?

Jag förstår i så fall inte din humor.

Allt är vänsterns fel och allt till vänster om extremhögern är kommunister, är det så du ser din svartvita verklighet?
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
För att? Varför just dra gränsen där?
Direkt konfrontation som kan eskalera till ett fullskaligt krig.
 
  • Haha
  • Gilla
Richard Forsberg1 och 1 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Direkt konfrontation som kan eskalera till ett fullskaligt krig.
Det kan alltid eskalera. Att oroa sig för det har hittills kostat 100tusentals liv.
Hur länge ska man låta det pågå av rädsla för sin egna trygghet?
Och vad är den tryggheten värd ifall den bara leder till ett direktanfall på dig i ett senare skede iaf?
 
  • Gilla
BirgitS och 6 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
men snälla.
Nu är du ju bara en historielös sverigehatare. Har du verkligen så dålig koll på hur det har gått till med svensk nedrustning eller försöker du bara skoja?

Jag förstår i så fall inte din humor.

Allt är vänsterns fel och allt till vänster om extremhögern är kommunister, är det så du ser din svartvita verklighet?
Gängvåldet i Sverige är en direkt konsekvens av en ohållbar invandring. De som hatar Sverige är just de som har orsakat dagens situation. Vill du försvara demokratin och det fria samhället utan kriminella, börja med Sverige.
 
  • Arg
  • Gilla
Richard Forsberg1 och 3 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Du har endast reagerat på dina egna tankar. Fyller ev. gap i din förståelse med egna tolkningar som du sedan reagerar på känslomässigt.
Vad i det jag skrivit till dig är fel menar du?

Först försöker du beskriva ryssen som "stark" och hänvisar till deras största förlust någonsin, när de gjorde bort sig som värst i alla sina krig.

Vem har du lyssnat på för att få denna felaktiga uppfattningen kan jag bara gissa mig till men vi kan ju börja där.

Hur visade Ryssland sig starkt genom att terrorbomba och mörda civila som hämnd för att de förlorade inye ett krig, utan två, mot ett litet fattigt land i centralasien?

Hur starka var Ryssland i Afghanistan? Försök till erövring där också men fick ge upp.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det kan alltid eskalera. Att oroa sig för det har hittills kostat 100tusentals liv.
Hur länge ska man låta det pågå av rädsla för sin egna trygghet?
Och vad är den tryggheten värd ifall den bara leder till ett direktanfall på dig i ett senare skede iaf?
Under tiden kan Sverige öka beredskapen och bli starkare som land.
 
  • Gilla
Richard Forsberg1
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Gängvåldet i Sverige är en direkt konsekvens av en ohållbar invandring. De som hatar Sverige är just de som har orsakat dagens situation. Vill du försvara demokratin och det fria samhället utan kriminella, börja med Sverige.
Hur kom detta argument in i diskussionen om Sveriges, och Natos förmåga att försvara sig mot Ryssland?

Vad snackar du om?

Är du medveten om att detta är Byggahus.se där de flesta är normala och utbildade människor ochbinte Flashback där se flesta psykfall och dumskallar hänger?
Inte ens Putin skulle nog hålla med dig om din misslyckade retorik här.

Du låter som ett av de sämre rysstrollen som inte lurar någon vettig men jag brukar alltid ge "benefit of the doubt" tills det blir oundvikligt och i ditt fall är det nog oundvikligt.

Vill du diskutera så gör det på ett vettigt sätt, annars är det nog bäst för både dig, Putin och Trump att du slutar.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.