86 843 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag skrev att Ryssland har en förmåga att orsaka stor skada. Sverige har inte det.G gaidin skrev:Vad i det jag skrivit till dig är fel menar du?
Först försöker du beskriva ryssen som "stark" och hänvisar till deras största förlust någonsin, när de gjorde bort sig som värst i alla sina krig.
Vem har du lyssnat på för att få denna felaktiga uppfattningen kan jag bara gissa mig till men vi kan ju börja där.
Hur visade Ryssland sig starkt genom att terrorbomba och mörda civila som hämnd för att de förlorade inye ett krig, utan två, mot ett litet fattigt land i centralasien?
Hur starka var Ryssland i Afghanistan? Försök till erövring där också men fick ge upp.
Även USA fick t ex lämna Afghanistan, men de är ju inte svaga för det.
Har du lyssnat på vad Vance säger? Börja där så förstår du sammanhanget.G gaidin skrev:Hur kom detta argument in i diskussionen om Sveriges, och Natos förmåga att försvara sig mot Ryssland?
Vad snackar du om?
Är du medveten om att detta är Byggahus.se där de flesta är normala och utbildade människor ochbinte Flashback där se flesta psykfall och dumskallar hänger?
Inte ens Putin skulle nog hålla med dig om din misslyckade retorik här.
Du låter som ett av de sämre rysstrollen som inte lurar någon vettig men jag brukar alltid ge "benefit of the doubt" tills det blir oundvikligt och i ditt fall är det nog oundvikligt.
Vill du diskutera så gör det på ett vettigt sätt, annars är det nog bäst för både dig, Putin och Trump att du slutar.
Har du lyssnat på vad Vance säger? Börja där så förstår du sammanhanget.G gaidin skrev:Hur kom detta argument in i diskussionen om Sveriges, och Natos förmåga att försvara sig mot Ryssland?
Vad snackar du om?
Är du medveten om att detta är Byggahus.se där de flesta är normala och utbildade människor ochbinte Flashback där se flesta psykfall och dumskallar hänger?
Inte ens Putin skulle nog hålla med dig om din misslyckade retorik här.
Du låter som ett av de sämre rysstrollen som inte lurar någon vettig men jag brukar alltid ge "benefit of the doubt" tills det blir oundvikligt och i ditt fall är det nog oundvikligt.
Vill du diskutera så gör det på ett vettigt sätt, annars är det nog bäst för både dig, Putin och Trump att du slutar.
Byggare?H heimlaga skrev:
Sett i förhållande till folkmängd har väl Sverige om inte större så i vart fall minst lika stor förmåga som Ryssland ( om vi bortser från vansinnet kärnvapen).T tmjreviews skrev:
Så; Att erövra ett land är svårt, I synnerhet för ett svagt land som Ryssland. Det var ju dessutom för typ 40-50 år sedan när Ryssland var starkare.T tmjreviews skrev:
Visst kan de ställa till med skada men vad skall vi göra åt det? Idag kan vi se till så att Ryssland tappar sin skadeverkan genom att låta ukrainska krigare mala sönder deras gamla fängelsekunder så skadan blir färre i framtida anfall av terroristerna från öst.
Tänker du att vi skall sluta hjälpa Ukrainas hjältar och få dem att stänga av köttkvarnen så ryssland kan bygga nytt och göra nya misslyckade försök till erövring?
Tänker du på samma sätt kring isis, al shabab och andra terrorgrupper?
Vad mig anbelangar borde man erövra Ryssland och på så vis förbättra världens trygghet, lägg dom på knä!
Låt oss ta en enkel analogi; Du blir konstant attackerad av en mobbare i skolan, du väljer att låta honom mosa dina glasögon och göra narr av dig. Dina skolkamrater tycker illa om det men de gör inget, de vill inte göra uppoffringar, de blir ofta bjudna på fester hemma hos mobbaren.T tmjreviews skrev:
En dag försöker han sno din bil och du säger nej, slåss mot honom flera gånger och han förlorar, han förlorar sitt anseende och får stryk av dig gång på gång.
Efter det får ditt hus krossade rutor, sprängd brevlåda, repade bilar och diverse annat skit.
Är mobbaren en stark kille? Skall man låta honom fortsätta eller är det dags att ringa snuten för att få stopp på det?
Skall snuten börja förhandla med honom och få honom att sluta repa din bil men inte krävas på skadestånd för de krossade fönstren? Han skall t o m få behålla bilen om han slutar krossa dina fönster varje veckoslut?
Det är precis den diskussionen som just nu förs bland de inblandade och världssamfundet.
Fundera på vems sida du är på.
Fundera på vem som är stark.
Fundera på vilken värld vi vill leva i.
Stycka upp Ryzzland.G gaidin skrev:Så; Att erövra ett land är svårt, I synnerhet för ett svagt land som Ryssland. Det var ju dessutom för typ 40-50 år sedan när Ryssland var starkare.
Visst kan de ställa till med skada men vad skall vi göra åt det? Idag kan vi se till så att Ryssland tappar sin skadeverkan genom att låta ukrainska krigare mala sönder deras gamla fängelsekunder så skadan blir färre i framtida anfall av terroristerna från öst.
Tänker du att vi skall sluta hjälpa Ukrainas hjältar och få dem att stänga av köttkvarnen så ryssland kan bygga nytt och göra nya misslyckade försök till erövring?
Tänker du på samma sätt kring isis, al shabab och andra terrorgrupper?
Vad mig anbelangar borde man erövra Ryssland och på så vis förbättra världens trygghet, lägg dom på knä!
https://x.com/x/status/1895141883531166150
Du menar att vi skulle gått ut Nato?Intet skrev: