Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Få behålla sin frihet?
Genom att först strida mot Ryssland i Ukraina? Eller försvar mot ett oprovocerat anfall från Ryssland?
 
T tmjreviews skrev:
Genom att först strida mot Ryssland i Ukraina? Eller försvar mot ett oprovocerat anfall från Ryssland?
Skillnaden i oprovocerat anfall är..??
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Genom att först strida mot Ryssland i Ukraina? Eller försvar mot ett oprovocerat anfall från Ryssland?
Din fråga var vad Sverige skulle vinna på att strida mot Ryssland. Vill du förändra frågan?
 
  • Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Får vi stötta Ukraina militärt då, eller måste man personligen åka till Ukraina och slåss?

Om Nato skickar soldater till Ukraina för att kasta ut ryssen så tvingas man såklart också slå mot ryskt territorium. Ryssland vill gärna stå inne i Ryssland och skjuta och ingen får skjuta tillbaka för det är ett angrepp mot Ryssland...

Ja givetvis kan Ryssland skada Sverige, de har atombomber, men jag personligen anser inte att Sverige och andra länder ska låta en terroristbrott göra som de vill. Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör. "Låtsas som inget, se inget, hör inget, säg inget".
Det är ok att vara rädd, men att håna de som faktiskt vågar stå upp mot tyranni är lågt
Så du är orädd och är redo att slåss? Åk dit!

“Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör.”

Det är dina S, VpK och MP vänner som har gjort Sverige till en otrygg plats. Du behöver inte åka till Ukraina, börja med att få ordning på Sverige. Ut till orten och kriga mot gängen!
 
  • Arg
  • Gilla
Richard Forsberg1 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Så du är orädd och är redo att slåss?
Var skrev jag det?
T tmjreviews skrev:
Åk dit!
Varför?

Du är alltså välutbildad och tror att det är det enda två alternativen som finns?
 
  • Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja vi har distribuerat krigsmateriel.
Och pengar.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Var skrev jag det?

Varför?

Du är alltså välutbildad och tror att det är det enda två alternativen som finns?
Se svar ovan.
 
D Dilato skrev:
..och även då enbart med stöd från väst, utan det hade tysken mosat dom.
Jo men det är nog osäkert, Sovjetunionen hade ju fått fart på sin vapenproduktion

Hursomhelst så hölls då Jaltakonferensen som ligger på just Krim då man delade upp världen efter andra världskriget. Krim är ju en speciell plats för ryssar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yalta_Conference
(den svenska wikipediaartikeln har klagomål på källor)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Så du är orädd och är redo att slåss? Åk dit!

“Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör.”

Det är dina S, VpK och MP vänner som har gjort Sverige till en otrygg plats. Du behöver inte åka till Ukraina, börja med att få ordning på Sverige. Ut till orten och kriga mot gängen!
Du kommer ut som SD. Ok...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Du kommer ut som SD. Ok...
Nej, SD är rasister. Jag har inget emot hederliga människor som vill väl och skapar värde.
 
  • Gilla
Richard Forsberg1
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men de saudiska värdarna kommer knappast att låta det bli en fars som i Washington.

Sedan möttes ju just USA samt Ryssland i Saudi-Arabien för tre veckor sedan.

Fortfarande mycket att förhandla om och om "priset"!
En fars kan det bara bli med Trimp o Vance i rummet.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
En fars kan det bara bli med Trimp o Vance i rummet.
Njau.... Zelenskij är ju skolad skådespelare och regissör så mer kan man nog kräva av honom.

https://www.imdb.com/name/nm3305952/

Men jag betvivlar liknande "fars" i Saudi i en helt annan miljö.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Krig är mycket riktigt jättedåligt. Men, när det finns ett land som Ryssland, som vill attackera andra länder i sin närhet, för att man vill bli större. Hur tycker du man ska göra då? Själv är jag av den uppfattningen att det är mycket viktigt att sådana aggressioner får ett så pass starkt svar, att de och alla andra med liknande agenda, ser att de förlorar på detta på alla plan. Krig ska helt enkelt inte löna sig. Börjar krig löna sig, kommer vi absolut inte få mer fred framöver i välden.
Och det synsättet är inget konstigt alls.
Hela efterkrigstiden har präglats av detta.
FN är uppbyggt på denna grundpelare.
(Att sen FN är ett skämt beror bara på den sjuka vetoregeln som gör att terrorstaten kan blockera ev militära åtgärder i FNs regi.)
Nu har vi på en vecka fått en ny världsordning där det verkar som både NATO och FN kommer att tappa sina roller till förmån för något bättre förhoppningsvis.
Den fria världens samarbete med möjlighet till snabbare och effektivare metoder för att avbryta pågående krigsbrott så som folk tänker sig att det rimligen bör gå till.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Det är ju inte så himla svårt egentligen:
Vad har bäst effekt?

Vi veklingar åker och krigar i frontlinjen, med de vapen som finns där och dör där som Nordkoreanska soldater redan gör.

Eller

Vi finansierar och skickar svenska högteknologiska vapen (oftast bäst i klassen) och tillräckligt med ammunition till de tuffa krigare som redan finns där.

En "Ukraina defense tax" på 1% ovanpå momsen skulle nog de flesta som tycker att frihet har ett värde kunna ta...och det blir snabbt avsevärda summor och det märks nästan inte för snittkonsumenten.
 
  • Gilla
BirgitS och 6 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Njau.... Zelenskij är ju skolad skådespelare och regissör så mer kan man nog kräva av honom.

[länk]

Men jag betvivlar liknande "fars" i Saudi i en helt annan miljö.
Det där var riktigt lågt.
Zelensky har visat större statsmannaskap och verkligt ledarskap än alla nu levande statsöverhuvuden.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Lilak och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.