86 852 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 895 inlägg
Så du är orädd och är redo att slåss? Åk dit!Fairlane skrev:
Får vi stötta Ukraina militärt då, eller måste man personligen åka till Ukraina och slåss?
Om Nato skickar soldater till Ukraina för att kasta ut ryssen så tvingas man såklart också slå mot ryskt territorium. Ryssland vill gärna stå inne i Ryssland och skjuta och ingen får skjuta tillbaka för det är ett angrepp mot Ryssland...
Ja givetvis kan Ryssland skada Sverige, de har atombomber, men jag personligen anser inte att Sverige och andra länder ska låta en terroristbrott göra som de vill. Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör. "Låtsas som inget, se inget, hör inget, säg inget".
Det är ok att vara rädd, men att håna de som faktiskt vågar stå upp mot tyranni är lågt
“Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör.”
Det är dina S, VpK och MP vänner som har gjort Sverige till en otrygg plats. Du behöver inte åka till Ukraina, börja med att få ordning på Sverige. Ut till orten och kriga mot gängen!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 895 inlägg
Jo men det är nog osäkert, Sovjetunionen hade ju fått fart på sin vapenproduktionD Dilato skrev:
Hursomhelst så hölls då Jaltakonferensen som ligger på just Krim då man delade upp världen efter andra världskriget. Krim är ju en speciell plats för ryssar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yalta_Conference
(den svenska wikipediaartikeln har klagomål på källor)
Du kommer ut som SD. Ok...T tmjreviews skrev:Så du är orädd och är redo att slåss? Åk dit!
“Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör.”
Det är dina S, VpK och MP vänner som har gjort Sverige till en otrygg plats. Du behöver inte åka till Ukraina, börja med att få ordning på Sverige. Ut till orten och kriga mot gängen!
Njau.... Zelenskij är ju skolad skådespelare och regissör så mer kan man nog kräva av honom.K karlmb skrev:
https://www.imdb.com/name/nm3305952/
Men jag betvivlar liknande "fars" i Saudi i en helt annan miljö.
Och det synsättet är inget konstigt alls.L Lilllen skrev:Krig är mycket riktigt jättedåligt. Men, när det finns ett land som Ryssland, som vill attackera andra länder i sin närhet, för att man vill bli större. Hur tycker du man ska göra då? Själv är jag av den uppfattningen att det är mycket viktigt att sådana aggressioner får ett så pass starkt svar, att de och alla andra med liknande agenda, ser att de förlorar på detta på alla plan. Krig ska helt enkelt inte löna sig. Börjar krig löna sig, kommer vi absolut inte få mer fred framöver i välden.
Hela efterkrigstiden har präglats av detta.
FN är uppbyggt på denna grundpelare.
(Att sen FN är ett skämt beror bara på den sjuka vetoregeln som gör att terrorstaten kan blockera ev militära åtgärder i FNs regi.)
Nu har vi på en vecka fått en ny världsordning där det verkar som både NATO och FN kommer att tappa sina roller till förmån för något bättre förhoppningsvis.
Den fria världens samarbete med möjlighet till snabbare och effektivare metoder för att avbryta pågående krigsbrott så som folk tänker sig att det rimligen bör gå till.
Det är ju inte så himla svårt egentligen:
Vad har bäst effekt?
Vi veklingar åker och krigar i frontlinjen, med de vapen som finns där och dör där som Nordkoreanska soldater redan gör.
Eller
Vi finansierar och skickar svenska högteknologiska vapen (oftast bäst i klassen) och tillräckligt med ammunition till de tuffa krigare som redan finns där.
En "Ukraina defense tax" på 1% ovanpå momsen skulle nog de flesta som tycker att frihet har ett värde kunna ta...och det blir snabbt avsevärda summor och det märks nästan inte för snittkonsumenten.
Vad har bäst effekt?
Vi veklingar åker och krigar i frontlinjen, med de vapen som finns där och dör där som Nordkoreanska soldater redan gör.
Eller
Vi finansierar och skickar svenska högteknologiska vapen (oftast bäst i klassen) och tillräckligt med ammunition till de tuffa krigare som redan finns där.
En "Ukraina defense tax" på 1% ovanpå momsen skulle nog de flesta som tycker att frihet har ett värde kunna ta...och det blir snabbt avsevärda summor och det märks nästan inte för snittkonsumenten.
Det där var riktigt lågt.P paralun skrev:
Zelensky har visat större statsmannaskap och verkligt ledarskap än alla nu levande statsöverhuvuden.