Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T tmjreviews skrev:
Stämmer, men vad skulle Sverige vinna på att kriga med Ryssland?
Du påstod att Ryssland var starkt och hävdade att deras massförluster och stora förluster i det lilla landet var ett bevis på Rysslands styrka.

Din fråga nu är ju bara konstig, helt irrelevant. Sann Trump-anda att ge ett sådant påstående och och sedan när det visar sig att du är helt ute och cyklar ställer en fråga helt borta från sammanhanget.

Låter för mig som att trump/putin ger dig manus.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Du påstod att Ryssland var starkt och hävdade att deras massförluster och stora förluster i det lilla landet var ett bevis på Rysslands styrka.
Jag säger att Ryssland har en kapacitet att orsaka Sverige stor skada. Sverige har inte det mot Ryssland.
G gaidin skrev:
Din fråga nu är ju bara konstig, helt irrelevant. Sann Trump-anda att ge ett sådant påstående och och sedan när det visar sig att du är helt ute och cyklar ställer en fråga helt borta från sammanhanget.

Låter för mig som att trump/putin ger dig manus.
Återigen infantil och känslostyrd slutledningsförmåga.
 
  • Gilla
Richard Forsberg1
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Jag stödjer inte Ryssland eller Putin. För mig är det en skurkstat, och jag förstår inte hur någon i Sverige kunde vara socialist eller kommunist och stödja den gamla kommunistregimen.
Du verkar ju snarare stödja den nuvarande fascistiska regimen i Ryssland med dina felaktiga och tokiga påståenden.

Du kappvänder och försöker förlikning men din retorik och dina felaktiga påståenden, som at t ex Ryssland var starka i Tjetjenien.
 
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Du verkar ju snarare stödja den nuvarande fascistiska regimen i Ryssland med dina felaktiga och tokiga påståenden.

Du kappvänder och försöker förlikning men din retorik och dina felaktiga påståenden, som at t ex Ryssland var starka i Tjetjenien.
Jag har inte sagt att de var starka i Tjetjenien. De har däremot orsakat en stor skada där.

Du reagerar okontrollerat på dina egna känslor.
 
  • Gilla
Richard Forsberg1
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Jag säger att Ryssland har en kapacitet att orsaka Sverige stor skada. Sverige har inte det mot Ryssland.

Återigen infantil och känslostyrd slutledningsförmåga.
Ryssland har inte en suck mot vilket natoland som helst. USA eller inte.

Hur kan du tro det när de inte vinner ett enda skit mot små centralasiatiska fattiga nationer.

De kan ju inte ens hålla ordning i sitt eget land.

Nu är du ju bara löjlig.
 
  • Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej nej nej! Så få du inte säga. De skulle så gärna vilja. Men de kan tyvärr inte. Du vet. Köksträdgården behöver luckras upp. Gräsmattan kalkas. Takfönstren putsas. Tid bokad för pedikyr om två månader. Espressomaskinen skummar dåligt. -"Jag har helt enkelt inte tid!"
Ukrainas pojkar och gamlingar, däremot. Deras hus är ju sönderbombade så de har hur mycket tid som helst. Vad bra. Skicka dom istället 😝.
Fy fan för ditt vidriga cyniska försök till att "skoja till det" eller vad din avsikt nu är.

Just det du beskriver är vad varje ukrainare hade kunnat göra, om dom inte blivit oförskyllt anfallna av Ryssland.

Det finns ingen ursäkt, att döda människor för egen vinning som Ryssland gör är det mest vidriga beteende som finns.
 
  • Gilla
  • Älska
djac och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
“…men samtidigt säger att Ryssland får göra som de vill. Indirekt så stödjer de Ryssland, även om de låtsas om som något annat. Kanske läge att söka till den ryska fronten? Det finns säkert plats för dig också.”

Jag stödjer inte Ryssland eller Putin. För mig är det en skurkstat, och jag förstår inte hur någon i Sverige kunde vara socialist eller kommunist och stödja den gamla kommunistregimen.
Du stödjer inte Ryssland, men tycker heller inte att Sverige tillsammans med andra länder ska stötta Ukraina.
 
  • Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du stödjer inte Ryssland, men tycker heller inte att Sverige tillsammans med andra länder ska stötta Ukraina.
Jo, men inte skicka soldater dit.
 
  • Gilla
Richard Forsberg1
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Du reagerar okontrollerat på dina egna känslor.
Nej, jag förmedlar fakta.

Men en del känslor får jag av dina inlägg, de är så märkliga och dumma att jag börjar reta mig på dem. Dumt av mig, ja, men samtidigt behöver ju dina galna påståenden bemötas och du själv verkar ju bara skriva efter indoktriner från väldigt märkliga källor.

Vad du får din galenskap ifrån vet jag inte men den kommer inte från fakta.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Jo, men inte skicka soldater dit.
Du tror inte att Nato kommer att skicka soldater till exempelvis Lettland eller Finland om Ryssland börjar mobilisera i närheten?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Nej, jag förmedlar fakta.

Men en del känslor får jag av dina inlägg, de är så märkliga och dumma att jag börjar reta mig på dem. Dumt av mig, ja, men samtidigt behöver ju dina galna påståenden bemötas och du själv verkar ju bara skriva efter indoktriner från väldigt märkliga källor.

Vad du får din galenskap ifrån vet jag inte men den kommer inte från fakta.
Skriv ner alla påståenden som du tycker är galna
 
  • Haha
  • Gilla
Richard Forsberg1 och 1 till
  • Laddar…
D
T tmjreviews skrev:
Ja, om USA inte finns där. Utan USA finns det inget NATO.
Om Ryssland inte skulle våga anfalla Sverige på grund av NATO, varför har de då lagt så mycket energi på att försöka stoppa vår anslutning?

De vet att ett starkt NATO är ett hinder för deras aggression men att tro att NATO bara är USA är en förenkling.

Europa har både ekonomisk och militär kapacitet att stå emot Ryssland, men det kräver att vi tar vår egen säkerhet på allvar.

Om vi bara lutar oss tillbaka och hoppas att USA alltid ska bära hela bördan, då gör vi oss själva svagare och det är exakt den mentalitet Ryssland hoppas på.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
De har inte vunnit något sedan andra världskriget
..och även då enbart med stöd från väst, utan det hade tysken mosat dom.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Jo, men inte skicka soldater dit.
Får vi stötta Ukraina militärt då, eller måste man personligen åka till Ukraina och slåss?

Om Nato skickar soldater till Ukraina för att kasta ut ryssen så tvingas man såklart också slå mot ryskt territorium. Ryssland vill gärna stå inne i Ryssland och skjuta och ingen får skjuta tillbaka för det är ett angrepp mot Ryssland...

Ja givetvis kan Ryssland skada Sverige, de har atombomber, men jag personligen anser inte att Sverige och andra länder ska låta en terroristbrott göra som de vill. Det är sådana som du som gör att terrorstater, maffia och kriminella kan agera som de gör. "Låtsas som inget, se inget, hör inget, säg inget".
Det är ok att vara rädd, men att håna de som faktiskt vågar stå upp mot tyranni är lågt
 
  • Gilla
  • Älska
16386 och 9 till
  • Laddar…
K
T tmjreviews skrev:
Ja, om USA inte finns där. Utan USA finns det inget NATO.
Aha jag visste inte att USA lämnat NATO.... Även utan USA har Europa en militär kapacitet som är flera gånger större än Rysslands. Kanske dags för sig att söka fram lite enkla fakta och inte bara köpa Rysslands propaganda över hur förträffligt Ryssland och dess militär är?

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.