84 764 läst ·
2 237 svar
85k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tror du Europas 550 miljoner människor & erkänt bra krigsindustri, inte klarar Ryssland ?T tmjreviews skrev:
Men vad egentligen tycker du speglar situationen nu, efter 3 års krig emot ETT land?
Tycker du att Ryssland är så "imponerande" krigsmakt, att övriga Europa bör "skaka av rädsla"!
Ryssland har fram till nu levt på "allas" respekt från WW2 & kalla krigets krigsarsenals makt, men den finns inte längre.
Vi får se hur det kommer att gå för Trump och Vance vid halvårsvalet 2026.P paralun skrev:
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-bakslag-interna--kritiken-vander-ryggen/
Kände mig tvungen att verifiera informationen.
https://www.google.com/amp/s/thehil...-paul-donald-trump-tariffs-canada-mexico/amp/
Vi får hoppas att Europa kan stötta Ukraina tills dess.
Du borde kolla ditt skafferi, jag tror du fick syra istället för florsocker på semlorna.R Richard Forsberg1 skrev:Jag tror att allt är Trumps fel !!
Sverige gick med i Nato och Usa går ur. Också Trumps fel !
Nu skall vi kriga mot Ryssland i Europa istället för att försöka få till fred.
Väldigt smart !
Vi kan vinna !
Placera ut kärnvapen i europa !
Jättesmart då vågar inte Ryssland bomba !
Vi kan vinna !!!
Om hela Europas befolkning utrotas så är det värt det !
Förresten det är kanske det som står på agendan. Ooups !
Undrar om Usa kommer att hjälpa Europa i ett krig mot Ryssland ?
Just ja nej såklart.
Uppgjort ifrån början ?
Aj aj ja det lutar åt det.
Korrupta politiker i hela europa ?
Svar ja…….
Kommer dessa lämna Europa vid ett krig ?
Eh ja…….
Min övertygelse är att Putin och Ryssland har brutit mot flera internationella lagar och konventioner.T tmjreviews skrev:
Det du förespråkar är att vi ska tolerera kriminella handlingar och att de inte ska få några konsekvenser.
Är det verkligen en princip du vill stå bakom?
Om du anser att kritiken mot Putin och Ryssland är "krigshets", vad kallar du då deras invasion av ett självständigt land?
Att vända på verkligheten och kalla motståndare till aggressionen för krigshetsare är minst sagt ett märkligt resonemang.
Det är Putin och Ryssland som startat detta krig genom en oprovocerad aggression. Så om inte detta är krig och aggression – vad skulle du då kalla det?
Jag ger dig en motsvarande uppmaningen, dock inte krigisk utan rent fredlig handling, flytta till Ryssland.
I stort sett varenda internetforum i västvärlden har fått sig tilldelar några avlönade propagandister med uppgift att övertala oss till att bråka med varandra och låta Putin ta Ukraina och hela Östeuropa. Helst också snällt underkasta oss när Ryssen ockuperar våra egna hemländer.
Ofta har de varit aktiva på forumet några månader i syfte att skaffa sig trovärdighet.
Ofta har de varit aktiva på forumet några månader i syfte att skaffa sig trovärdighet.
Tänk om det är krig-är-kul-folk som är Putins agenter som verkar i syfte att eskalera situationen och underlätta inrikespolitiskt för att eskelara situationen? Krigshetsare [edit:som generellt koncept] sammarbetar över gränserna liksom. Särskilt nu när USA tydligt signalerat att de inte är sugna.H heimlaga skrev:I stort sett varenda internetforum i västvärlden har fått sig tilldelar några avlönade propagandister med uppgift att övertala oss till att bråka med varandra och låta Putin ta Ukraina och hela Östeuropa. Helst också snällt underkasta oss när Ryssen ockuperar våra egna hemländer.
Sådana här ofalsiefierbara anklagelser är meningslösa och kontraproduktiva. Särskilt när de som anklagas är de som står kvar med vad som tidigare var en 200årig tradition i svensk politik av att fred är bra och krig suger ...
Redigerat:
Jag älskar dina inlägg.H heimlaga skrev:I stort sett varenda internetforum i västvärlden har fått sig tilldelar några avlönade propagandister med uppgift att övertala oss till att bråka med varandra och låta Putin ta Ukraina och hela Östeuropa. Helst också snällt underkasta oss när Ryssen ockuperar våra egna hemländer.
Du kallar dig pacifist men har gång på gång "råkat" hamna i mycket våldsamma konflikter med dina arbetsgivare. Du krigshetsar som den värsta stridspitt. De som inte tycker som du, är betalda av Putin. Missminner jag mig inte, har du även dödat en människa. Just en skön pacifist!
Jag såg filmen "jägarna" igår och tänkte omedelbart på dig. Undrar varför😀.
P.S Behöver du rödbetor, är det bara att säga till.
Jag står i en 800-årig tradition av överlevnad i Finland trots Ryssland.J Jaggatagga skrev:Tänk om det är krig-är-kul-folk som är Putins agenter som verkar i syfte att eskalera situationen och underlätta inrikespolitiskt för att eskelara situationen? Krigshetsare sammarbetar över gränserna liksom. Särskilt nu när USA tydligt signalerat att de inte är sugna.
Sådana här ofalsiefierbara anklagelser är meningslösa och kontraproduktiva. Särskilt när de som anklagas är de som står kvar med vad som tidigare var en 200årig tradition i svensk politik av att fred är bra och krig suger ...
Eftersom jag inser att en rysk erövring och folkmord i östra Europa innebär mer krig och våld än att krossa det som är kvar av ryska militären i Ukraina så kan jag inte acceptera att bli kallad för krigshetsare när jag motsätter mig rysk erövring och folkmord.
Krig är mycket riktigt jättedåligt. Men, när det finns ett land som Ryssland, som vill attackera andra länder i sin närhet, för att man vill bli större. Hur tycker du man ska göra då? Själv är jag av den uppfattningen att det är mycket viktigt att sådana aggressioner får ett så pass starkt svar, att de och alla andra med liknande agenda, ser att de förlorar på detta på alla plan. Krig ska helt enkelt inte löna sig. Börjar krig löna sig, kommer vi absolut inte få mer fred framöver i välden.J Jaggatagga skrev:Tänk om det är krig-är-kul-folk som är Putins agenter som verkar i syfte att eskalera situationen och underlätta inrikespolitiskt för att eskelara situationen? Krigshetsare sammarbetar över gränserna liksom. Särskilt nu när USA tydligt signalerat att de inte är sugna.
Om ni två Jaggatagga och Intet varav åtminstone en är avlönad propagandist skall kalla mig krigshetsare tycker jag att ni skall gräva fram en post där jag har sagt att vi bör starta öppet krig och anfalla Ryssland.
Var så goda och försök!
Jag säger att vi skall stöda Ukraina med utrustning och förbereda oss så att Om eller NÄR Ryssland anfaller oss kan vi stoppa invasionen.
Hur fan kan det vara krigshets?
Var så goda och försök!
Jag säger att vi skall stöda Ukraina med utrustning och förbereda oss så att Om eller NÄR Ryssland anfaller oss kan vi stoppa invasionen.
Hur fan kan det vara krigshets?
När de som framför Putins propaganda börjar kalla försvar av Ukraina krigshets blir det helt uppenbart att de inte är betalda utan bara lättlurade.Intet skrev:
Jag älskar dina inlägg.
Du kallar dig pacifist men har gång på gång "råkat" hamna i mycket våldsamma konflikter med dina arbetsgivare. Du krigshetsar som den värsta stridspitt. De som inte tycker som du, är betalda av Putin. Missminner jag mig inte, har du även dödat en människa. Just en skön pacifist!
Jag såg filmen "jägarna" igår och tänkte omedelbart på dig. Undrar varför😀.
P.S Behöver du rödbetor, är det bara att säga till.
/Krille
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 169 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 169 inlägg
Vem har påstått att krig är kul?J Jaggatagga skrev:
Det låter som något du har hittat på bara för att polarisera debatten.
Alla utom Ryssland har velat ha fred sen över 3 år. Den enda som tydligen tycker att krig är kul är Putin med lakejer.
Men fred måste bli till på ett bra sätt för annars blir det bara krig igen efter ett eller några år. Men det är kanske det du vill, alltså att Ryssland ska få erövra ännu mer mark?
Jag ber om ursäkt om det framstod som att jag kallade dig för det. Det var inte meningen och inget jag har fog för.H heimlaga skrev:
Jag menade att krigshetsare (krig är kul-typer) samarbetar över gränserna för att hjälpa varandra få till krig.