86 855 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Forskning visar att över 25% av "gängen" är "bandit-kvinnor", även om alltid männen får störst uppmärksamhet i media.Claes Sörmland skrev:
Finns också rena kvinno-gäng + några % där kvinnan "bakom" mannen, är med & styr.
Så allmänt har nog kvinnorna en större roll i militarism än vad du tror.
Att samhället blir mer jämställt innebär att det har feminiserats. Maskulin kultur får ge vika för feminin kultur, det är den utveckling vi har genomgått.D djac skrev:
Om det försvagar oss eller gör oss starkare kan man diskutera. Beror på vad vi menar med starkare och mer robust, d v s vad man mäter och vilka risker man vill ta hänsyn till. Historiskt har ju europeiskt militarism inte varit en så stabilt grund att bygga ett samhälle på om man säger så.
Och det tänker du representerar typisk feminin kultur? (Om det alls är sant.)J jawen skrev:
Jo Trumpen har ju "Ice-maiden" som stabschef.... förmodligen en mycket tuff kvinna för att hålla ordning på politiska "yrväder".Claes Sörmland skrev:
Att samhället blir mer jämställt innebär att det har feminiserats. Maskulin kultur får ge vika för feminin kultur, det är den utveckling vi har genomgått.
Om det försvagar oss eller gör oss starkare kan man diskutera. Beror på vad vi menar med starkare och mer robust, d v s vad man mäter och vilka risker man vill ta hänsyn till. Historiskt har ju europeiskt militarism inte varit en så stabilt grund att bygga ett samhälle på om man säger så.
https://www.sverigesradio.se/artikel/det-har-ar-susie-wiles-iskvinnan-bakom-trumps-comeback
Herre gud! Tror du ens på det själv?😱J jawen skrev:Ukraina har redan idag upparbetat en produktion inom landet, som står för 50% av krigsmateriel.
Denna siffra kommer att öka, samtidigt som anfallskrig dödar mångt mycket mer soldater än försvarskrig, vilket gynnat Ukraina.
Ukraina kommer aldrig att ge sig & kommer att fortsätta kriga 10 år till OM det behövs.
Vem har sagt det till dig?
Du saknar mycket insikter, både om Sveriges försvarsplaner och resurser och dess geografi, du glömmer bort Östersjön, den är fortfarande en buffert för oss och mycket jobbig om man vill ta mark i Sverige.T tmjreviews skrev:
Ukraina kommer aldrig att ge sig & kommer att fortsätta kriga 10 år till OM det behövs.P paralun skrev:
Det var framförallt den här vansinniga propagandan, som jag inte ens hört Zelenskyj själv nämna, jag avsåg. Det övriga kan mycket väl vara sant under förutsättning att Trump och Vance skickar pengar och material.
Jag tror nog inte man kan säga så när man är så pass lång från nollpunkten, vi lever fortfarande i ett patriarkat och det är långt till ett matriarkat men visst har det blivit bättre, det är svårt att säga emot.Claes Sörmland skrev:
Att samhället blir mer jämställt innebär att det har feminiserats. Maskulin kultur får ge vika för feminin kultur, det är den utveckling vi har genomgått.
Om det försvagar oss eller gör oss starkare kan man diskutera. Beror på vad vi menar med starkare och mer robust, d v s vad man mäter och vilka risker man vill ta hänsyn till. Historiskt har ju europeiskt militarism inte varit en så stabilt grund att bygga ett samhälle på om man säger så.
Nej det tror jag inte och tyvärr ser det ut som Ryssland snart bryter igenom fronten.Intet skrev:
Ukraina kommer aldrig att ge sig & kommer att fortsätta kriga 10 år till OM det behövs.
Det var framförallt den här vansinniga propagandan, som jag inte ens hört Zelenskyj själv nämna, jag avsåg. Det övriga kan mycket väl vara sant under förutsättning att Trump och Vance skickar pengar och material.
Man ligger illa till i Kursk som är en bonus för Ukraina och de ryska attackerna förefaller att ha ökat.
"Priset", Krim samt Donetsk plus vad det nu blir kanske är en bra fredsuppgörelse trots att det är mycket bittert? Det här är ju även ryskspråkiga områden.
Så säger rysspropagandan.P paralun skrev:Nej det tror jag inte och tyvärr ser det ut som Ryssland snart bryter igenom fronten.
Man ligger illa till i Kursk som är en bonus för Ukraina och de ryska attackerna förefaller att ha ökat.
"Priset", Krim samt Donetsk plus vad det nu blir kanske är en bra fredsuppgörelse trots att det är mycket bittert? Det här är ju även ryskspråkiga områden.
Enligt information som läcker från fronten så har de ryska anfallen mattats av betydligt på sista tiden. Samtidigt som deras utrustning blir allt sämre och allt fler av soldaterna är mer eller mindre oföra för krigstjänst.
Allting tyder på att Ryssland långsamt men säkert håller på att förlora sin förmåga att anfalla.
Det här överensstämmer med statistiken som ukrainarna för där de ryska förlusterna av bättre sortens utrustning har börjat minska stadigt.
Därför måste Putin anlita sina propagandister och sina marionetter för att skaffa sig en mellanfred så han kan ladda upp inför nästa anfall. Alternativet är att Ryssland kraschar så som Tyskland gjorde 1918.