Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Lojala rådgivare i detta fall innebär personer som säger vad de tror att Trump vill höra, inte mycket till rådgivare.

Trump har tidigare många gånger gått ifrån manus, finns det något som tyder på att han slutat med det?
Nej inte alls utan det är med säkerhet mycket analytiska rådgivare som sitter i "skrivstugan" i Vita huset.

Sen förefaller det som att Trumpen hamnar i "osynk" med olika reaktioner i Europa.

Framåt går det och det är ju det som Trumpen vill isf att Europa sitter fast i sina "politiska skyttegravar".
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
T tmjreviews skrev:
Ja, Trump är hemsk, men han har tyvärr makt. En liten detalj i sammanhanget.
Tydligen feministisk makt enligt dig då. #1 069
Det är nog inte så många som håller med dig.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
R Richard Forsberg1 skrev:
Eeh inte Ryssland heller !!!!
Nej det är korrekt. De har lite nordkoreanska soldater
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej det är korrekt. De har lite nordkoreanska soldater
Jo men de förefaller ha dragit, "köttkvarnen" var nog inte det som de var beredd på.

Dagens krigande

https://liveuamap.com
 
D
P paralun skrev:
Ok.. hursomhelst en ytterst smutsig historia med hela det tyska etablissemanget inblandade.

12 Germans who got played by Putin
[länk]
Well, hela väst är lurat av Putin, det är ju officiellt så att det var Ryssarna som fuskade in Trump förra gången. I stort sett varenda EU-land har fascistpartier som byggts upp med ryskt stöd, i Sverige har vi fortfarande nu aktiva ministrar och parlamentsledamöter som delar ryska påverkansinlägg och säger sig inte se något problem med det.

Det jag ser är en enorm oförblommerad utkomstbias, självklart är målet ett fredligt och demokratiskt Ryssland som vare sig hotar vår säkerhet, ekonomi eller demokrati. Hur vi ska komma dit finns det säkert mycket tankar om. Målet är alltså inte att "slå" Ryssland militärt, då blir det ännu svårare att uppnå vad vi vill.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
Fairlane Fairlane skrev:
Nej det är korrekt. De har lite nordkoreanska soldater
Lite fel bara: pssst de har Kina och samtliga krigare som redan är på plats. Samt större delen av Arabländerna !
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nog har vårt samhälle feminiserats rätt rejält över åren och visst finns en länk till minskad försvarsförmåga. Militarismen är är helt klart en maskulin del av kulturen.

De flesta svenskar vill nog inte tillbaka till det rätt utpräglade maskulina samhälle vi hade förr. Vi är uppväxta i ett av världens mest feminiserade kulturer och trivs rätt bra med det. Sen återstår det väl att testa om man i ett sådant samhälle kan få till tillräckliga beväpnade styrkor. Vi vet väl inte förrän vi prövar, det är väl vissa problem med soldatrekryteringen redan idag vad jag förstår.
Det finns respekterade och fruktade kvinnor i alla krig, till och med i mellanöstern, de som här sitter och lägger ut texten runt maskulinitet skulle förmodligen inte överleva många timmar i de konflikterna, patetiskt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
R
D djac skrev:
Det finns respekterade och fruktade kvinnor i alla krig, till och med i mellanöstern, de som här sitter och lägger ut texten runt maskulinitet skulle förmodligen inte överleva många timmar i de konflikterna, patetiskt.
Ingen överlever i dagens krig !
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Äntligen kom det förlösande förslaget på hur man löser konflikter, fika!!!
Fika, em beprövad metod som så många gånger rekommenderas i grannfejder på Byggahus.
Kan inte påminna mig om metoder för ”fredsförhandling”förutom prata med någon som inte vill lyssna.
Ofta föreslagen lösning är högt staket eller en DMZ mellan TS staket och grannens häck som måste flyttas så den inte inkräktar på TS tomt.

Min personliga erfarenhet är att man kan fika med grannen ena dagen och att grannen ”hugger dig i ryggen”, kanske inte nästa dag, men väl nästa vecka. 😳🤮
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D
T tmjreviews skrev:
Har jag gjort det?

Jag förespråkar en mindre krigshetsande retorik. Att skicka soldater till Ukraina skulle innebära en kraftig eskalering av konflikten. Putin skulle då enligt honom få legitima mål även utanför Ukraina. I ett läge med historisk sett svagt försvar skulle detta vara mycket farligt för Sverige, när USA samtidigt verkar överge NATO.

Många tuffa internetkrigare här i forumet.
Ja, du borde snacka med polisen, de ska inte rycka ut när våld pågår, det leder bara till mer våld, låt våldsverkaren bli färdig och skicka ambulans. Är du på riktigt?
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
D djac skrev:
Det finns respekterade och fruktade kvinnor i alla krig, till och med i mellanöstern, de som här sitter och lägger ut texten runt maskulinitet skulle förmodligen inte överleva många timmar i de konflikterna, patetiskt.
Att enstaka kvinnor agerar och dessutom tydligen effektfullt i krig gör inte att den delen av samhället tillhör den feminina kultursfären. Militarismen är en maskulin del av samhället.

Vad har ens vissa skribenters överlevnadschanser i hypotetiska krig med saken att göra? Mår du bra som tänker sådana tankar?
 
  • Wow
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
R Richard Forsberg1 skrev:
Lite fel bara: pssst de har Kina och samtliga krigare som redan är på plats. Samt större delen av Arabländerna !
Krigar Kina på Rysslands sida?
Vilka arabländer har skickat personal och eller material till Rysslands krig?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Well, hela väst är lurat av Putin, det är ju officiellt så att det var Ryssarna som fuskade in Trump förra gången. I stort sett varenda EU-land har fascistpartier som byggts upp med ryskt stöd, i Sverige har vi fortfarande nu aktiva ministrar och parlamentsledamöter som delar ryska påverkansinlägg och säger sig inte se något problem med det.

Det jag ser är en enorm oförblommerad utkomstbias, självklart är målet ett fredligt och demokratiskt Ryssland som vare sig hotar vår säkerhet, ekonomi eller demokrati. Hur vi ska komma dit finns det säkert mycket tankar om. Målet är alltså inte att "slå" Ryssland militärt, då blir det ännu svårare att uppnå vad vi vill.
Nej jag tror Trumpen vill lura Putin i en fälla. Vi får se om Europa kan ta sig samman och krypa upp ur de "politiska skyttegravarna"
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
R
Fairlane Fairlane skrev:
Krigar Kina på Rysslands sida?
Vilka arabländer har skickat personal och eller material till Rysslands krig?
Oh oh iq nyckelpiga.
Måste det stå i Aftonbladet.
Det kommer visa sig då det eskalerar till ett världskrig.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
D
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Att enstaka kvinnor agerar och dessutom tydligen effektfullt i krig gör inte att den delen av samhället tillhör den feminina kultursfären. Militarismen är en maskulin del av samhället.

Vad har ens vissa skribenters överlevnadschanser i hypotetiska krig med saken att göra? Mår du bra som tänker sådana tankar?
Tack för omtanken, helt utmärkt.

Att sitta och bre på om att maskulinitet spelar någon roll är inte bara osmakligt utan också oerhört okunnigt, strid är idag mycket mer specialiserad och det som avgör är om individen kan utföra sina uppgifter tillfredsställande, hur denna ser ut saknar betydelse, använder man sin materiel rätt så blir resultatet detsamma.

Det är mycket stor skillnad på dagens yrkessoldater och de värnpliktiga som en del av oss varit, idag kan man såklart se det som att det var lite naivt. Både utrustningsnivå och utbildningsnivå idag är skyhögt bättre och det skulle vara hjärtskärande att se en rysk stridsenhet bestående av dåligt utrustade utsläppta kriminella mot ett väldrillat svenskt förband, det skulle gå fort, mycket fort.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.