Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T tmjreviews skrev:
Så du menar att Putins spioner skulle läsa mina inlägg på Byggahus istället för SVTs undersökning? Där får de se mycket tydligt vilket motstånd de kan förvänta sig.
Ja, att du bjuder på kaffe och hembakat kommer säkert att vara mycket avskräckande.
 
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ja, att du bjuder på kaffe och hembakat kommer säkert att vara mycket avskräckande.
Äntligen kom det förlösande förslaget på hur man löser konflikter, fika!!!
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Du föredrar altså att de blir avrättade med nackskott av en ockupationsarme? Eller blir tvångsvärvade och utsända i första anfalsvågen obeväpnade tätt över minfälten mot Frankrike. Så som ryssarna hanterar civila på ockuperat territorium?

Eller tänker du dig att din familj skall få plats i en marionettregering som förtrycker det egna folket enligt order från Kreml. Tills de faller ut genom ett fönster i samband med någon maktkamp?
Hur någon vuxen kan gilla detta och liknande inlägg, är faktiskt oroande. En som tappat det fullständigt och ser landsförrädare överallt, är en sak. Men två, tre ... Då börjar det bli farligt på riktigt.

Heimlaga!
Var du i samma sinnesstämning som här, när du attackerade din arbetsgivare med yxa? Var även han landsförrädare?
 
Redigerat:
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Rekommenderad läsning om hur högern kapats i USA.
Inger visst hopp när man betänker hur Merz o Meloni agerat hittills.
[media]
Njau, Merz har inte agerat särskilt mycket eftersom han inte har någon regering efter nyvalet.

Nu blir det sannolikt en koaltition med tyska S och vi får se om Scholz pratar ihop sig med pragmatiska Starmer i England?
 
Fairlane
P paralun skrev:
Sen tror jag hans manus som hans stab skriver är lite "osynkat" hur man ska trigga Europa.
Tror du att hans stab skriver manuset eller vad menar du?

Vid hans förra presidentperiod framkom att han ofta bröt mot manus och började prata helt fritt. Finns det något som tyder på att han är mer intresserad av att följa något manus som någon annan skriver nu?

Jag tror snarare att han agerar i stunden, vilket gör att han säger en sak ena gången och en helt annan sak andra gången och att han inte ens förstår att det är något problem med det.
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Klassisk rysspropaganda. Det där och andra historier om USAs övergrepp i Sydamerika på 60-70-talet upprepas gång på gång som berättigande för ryskt folkmord i Ukraina och Polen och Baltstaterna och troligen också Finland och Sverige och Norge.

Jag håller med Krille. Det du sysslar med är landsförräderi!
Förklara gärna hur det blir landsförräderi!
 
MultiMan MultiMan skrev:
"Hur korkad är Trump egentligen?":

[bild]
Konsumkorkad. Som sagt.

I verkligheten är han troligen inte det minsta korkad utan använder sin oförutsägbarhet för att förvirra och kanske skrämma sina "fiender". -Phuu. Det blev inte värre! Vilket kan få ett dåligt avtal att plötsligt verka ganska bra.😀
Ena stunden är han kompis med Putin/Ryssland för att i nästa ögonblick hota med tullar. Inte undra på att Putin föredrog den pålitlige Biden!

Vance, är ju lika slängd i käften som Obama. Han talade i EU oavbrutet i en halvtimme utan att staka sig en enda gång, vad jag märkte. Den karln skall inte underskattas han heller. En slipad djäkel som nog kan bli Republikarnernas kandidat vid nästa val.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Du föredrar altså att de blir avrättade med nackskott av en ockupationsarme? Eller blir tvångsvärvade och utsända i första anfalsvågen obeväpnade tätt över minfälten mot Frankrike. Så som ryssarna hanterar civila på ockuperat territorium?

Eller tänker du dig att din familj skall få plats i en marionettregering som förtrycker det egna folket enligt order från Kreml. Tills de faller ut genom ett fönster i samband med någon maktkamp?
Om den hotbilden finns mot Sverige, förklara då varför Sverige inte har något försvar? Skall andra NATO-länder göra grovjobbet under tiden svenskar är på fem veckors semester eller delar på föräldrardagar? Sorry Putin, we have the klämdag next week, and Eurovision song contest is ongoing…
 
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
K
T tmjreviews skrev:
Om den hotbilden finns mot Sverige, förklara då varför Sverige inte har något försvar? Skall andra NATO-länder göra grovjobbet under tiden svenskar är på fem veckors semester eller delar på föräldrardagar? Sorry Putin, we have the klämdag next week, and Eurovision song contest is ongoing…
Du argumenter precis på samma sätt som Trump/Vance... en förvirrad blandning av machokomplex och Putipropaganda.

/Krille
 
  • Gilla
Bhp863 och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Om den hotbilden finns mot Sverige, förklara då varför Sverige inte har något försvar? Skall andra NATO-länder göra grovjobbet under tiden svenskar är på fem veckors semester eller delar på föräldrardagar? Sorry Putin, we have the klämdag next week, and Eurovision song contest is ongoing…
Varför tror du att Sverige inte har något försvar?

Det är inte så starkt som vi önskar men det är inte obefintligt, även om du tror det. Det finns både kvinnor och homosexuella i försvaret, är det där problemet ligger för dig?
 
  • Gilla
  • Älska
Bhp863 och 7 till
  • Laddar…
R
K Kane skrev:
Vad händer i Ukrainafrågan? Värre än vad man kunde förutse innan presidentvalet. Jag blir så ledsen.😒
Jag tror att allt är Trumps fel !!
Sverige gick med i Nato och Usa går ur. Också Trumps fel !
Nu skall vi kriga mot Ryssland i Europa istället för att försöka få till fred.
Väldigt smart !
Vi kan vinna !
Placera ut kärnvapen i europa !
Jättesmart då vågar inte Ryssland bomba !
Vi kan vinna !!!
Om hela Europas befolkning utrotas så är det värt det !
Förresten det är kanske det som står på agendan. Ooups !
Undrar om Usa kommer att hjälpa Europa i ett krig mot Ryssland ?
Just ja nej såklart.
Uppgjort ifrån början ?
Aj aj ja det lutar åt det.
Korrupta politiker i hela europa ?
Svar ja…….
Kommer dessa lämna Europa vid ett krig ?
Eh ja…….
 
  • Wow
  • Gilla
kilank och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tror du att hans stab skriver manuset eller vad menar du?

Vid hans förra presidentperiod framkom att han ofta bröt mot manus och började prata helt fritt. Finns det något som tyder på att han är mer intresserad av att följa något manus som någon annan skriver nu?

Jag tror snarare att han agerar i stunden, vilket gör att han säger en sak ena gången och en helt annan sak andra gången och att han inte ens förstår att det är något problem med det.
Nej det är jag söker på att det inte är fallet, de bedömningar jag läst är att Trumpen förberett sig mycket bättre än den första presidentvändan. Han har säkert inrett ett en "skrivstuga" i vita huset där man skriver på manus och allting som kan reta upp Europa.

Sen gjorde ju Musken en "förmanöver" via X och retade upp ett antal främst socialdemokratiska länder i Europa. Från det såg man nog tydligt hur olika länder resonerar.

https://www.politico.eu/article/elon-musk-politics-uk-republicans-x-owner-donald-trump-prison/
 
K Krille4 skrev:
Du argumenter precis på samma sätt som Trump/Vance... en förvirrad blandning av machokomplex och Putipropaganda.

/Krille
Vad har du för argument?
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Varför tror du att Sverige inte har något försvar?

Det är inte så starkt som vi önskar men det är inte obefintligt, även om du tror det. Det finns både kvinnor och homosexuella i försvaret, är det där problemet ligger för dig?
Inte alls! Rätt man på rätt plats skall gälla i alla lägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.