86 852 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja så är det ju!H heimlaga skrev:Nä vad skall jag säga om det här....
Jag håller absolut med dig om att allt för mycket politik har skapats och drivits med lättkränkthet och passiv aggressivitet och imaginära härskartekniker. I synnerhet i och omkring storstäderna de senaste 20 åren.
Fast jag har sett både kvinnor och män hålla på med det där pjallret. Jag skulle säga att män och kvinnor har lika stor del i det.
Jag vet inte säkert man jag skulle tro att felet är i partiernas organisationer som knuffar fram fel personer för att det gynnar politrukernas egna karriärer och i grupper för inbördes beundran där politikerna isolerar sig från verkligheten.
Jag har sett både kvinnor och män utöva gott och effektivt och målinriktat ledarskap där så många medborgare som möjligt dras med i strävan mot ett gemensamt och förnuftigt mål. Utan en rejält tilltagen dos feminism skulle hälften av de naturbegåvningarna ha blivit bortslösade hemma vid diskbänken i stället för att göra nytta för samhället med sin ledarbegåvning.
Jag har också sett hur totala effektiviteten i en organisation ökar då både kvinnor och män kommer med i arbetet. Jag har sett det både i arbetslag på byggen och i föreningar. Jag tycker mig se samma fenomen inom politiken.
Helt enkelt så tycks vi män vara så skapta av naturen att det behövs starka självgående kvinnor som kompenserar våra brister och hindrar oss från att begå dumheter eller fastna i trams och pjaller. Precis som kvinnorna behöver oss för att kompensera deras brister och för att hindra dem från att begå dumheter eller fastna i trams och pjaller. Vi är helt enkelt biologiskt gjorda för att arbeta i lag och fatta gemensamma beslut i arbetslaget där både män och kvinnor är med som litet olika men fullständigt jämlika.
Det är min slutsats av vad jag har sett. Och det är ju ungefär så som människan har levt största delen av sin existens som art.
Så nu hugger vi i allihop och reder upp det här. Vi arbeitar i laag. Å nyög måst vi sluut me hede helvitis pjasasi.
Utan USA är det idag en illusion. Är själv 50 år och känner ingen yngre som har militär erfarenhet. Senaste inlägget i TV handlade om genuscertifiering av Försvarsmakten. Blir nog bra detta!P paralun skrev:Jo nu tror jag det är olyckligt att vi ger oss på Sverige internt och vad vi gjort eller inte.
Jag kan inte se varför inte NATO-basen i Finland som Sverige leder har tillräcklig eldkraft för att försvara oss?
[länk]
Jag ser det sedan som givet att vi skulle hjälpa Finland, likaså Norge i närområde eller vice versa.
Eller är NATO en illusion?
Nog har vårt samhälle feminiserats rätt rejält över åren och visst finns en länk till minskad försvarsförmåga. Militarismen är är helt klart en maskulin del av kulturen.
De flesta svenskar vill nog inte tillbaka till det rätt utpräglade maskulina samhälle vi hade förr. Vi är uppväxta i ett av världens mest feminiserade kulturer och trivs rätt bra med det. Sen återstår det väl att testa om man i ett sådant samhälle kan få till tillräckliga beväpnade styrkor. Vi vet väl inte förrän vi prövar, det är väl vissa problem med soldatrekryteringen redan idag vad jag förstår.
De flesta svenskar vill nog inte tillbaka till det rätt utpräglade maskulina samhälle vi hade förr. Vi är uppväxta i ett av världens mest feminiserade kulturer och trivs rätt bra med det. Sen återstår det väl att testa om man i ett sådant samhälle kan få till tillräckliga beväpnade styrkor. Vi vet väl inte förrän vi prövar, det är väl vissa problem med soldatrekryteringen redan idag vad jag förstår.
“…och trivs rätt bra med det.”Claes Sörmland skrev:
Nog har vårt samhälle feminiserats rätt rejält över åren och visst finns en länk till minskad försvarsförmåga. Militarismen är är helt klart en maskulin del av kulturen.
De flesta svenskar vill nog inte tillbaka till det rätt utpräglade maskulina samhälle vi hade förr. Vi är uppväxta i ett av världens mest feminiserade kulturer och trivs rätt bra med det. Sen återstår det väl att testa om man i ett sådant samhälle kan få till tillräckliga beväpnade styrkor. Vi vet väl inte förrän vi prövar, det är väl vissa problem med soldatrekryteringen redan idag vad jag förstår.
Äger inga tofflor
Sen har vi det iomiska uttalandet från den gamla skrumplevern, Lavrov. Han hävdar att Frankrike hotar Ryssland med sina kärnvapen. Ryssland har 5 550 kärnvapen. Frankrike har 290. Någon som förstår den ryska logiken?
Jag är osäker på hur många av dessa 5 500 som är funktionella. Det är ett luftslott fyllt av sminkade rymdgrisar.
Jag är osäker på hur många av dessa 5 500 som är funktionella. Det är ett luftslott fyllt av sminkade rymdgrisar.
Det här bör nog alla titta igenom. Det stämmer mkt väl med vad jag själv noterat. USA har inte låtit Ukraina vinna. Och Trump kanske kan göra det, men då måste han vara säker på att kunna vara med på den vinnande sidan. Han har blivit påverkad och tror inte på en Ukrainsk seger i nuläget. Skulle det ändras, så kommer han plötsligt att stötta Ukraina igen.
https://x.com/x/status/1897365029000982949
https://x.com/x/status/1897365029000982949
Oj, vilken briljant analys! Förlåt, jag glömde att den avgörande faktorn för Sveriges försvarsförmåga är exakt hur många under 50 som kan hålla i ett vapen.T tmjreviews skrev:
Glöm NATO, underrättelsetjänster, cyberförsvar och avancerade vapensystem, det riktiga måttet på en nations styrka är hur många som har spelat airsoft och skjutit älg.
Och självklart, den "feministiska regeringen", som (chockerande nog!) ökade försvarsbudgeten mest på 20 år, återinförde värnplikten och påbörjade att ta Sverige in i NATO, gjorde ju ingenting alls.
Det måste ha varit en spontan testosteronexplosion som byggde upp försvaret medan regeringen höll genuskurser.
Men du har rätt!
Vi borde slopa alla säkerhetspolitiska strategier och bara räkna antalet personer under 50 som kan hålla i ett vapen.
För alla vet att det bästa sättet att vinna ett modernt krig är att ha fler människor som har sett Rambo och spelat Call of Duty.
Vi kanske ska värna mer om våra gängkriminella, de är vana med att hantera vapen och skjuta 😂.
👏 Fantastisk analys av global försvarspolitik!
Jag ser fram emot din nästa TED-talk om hur paintballträning ska rädda oss från världskonflikter.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 895 inlägg
Just ja, Serbien mördade oskyldiga civila och det gör ju även Ryssland, så därför fruktar de Nato, är det rätt uppfattat?T tmjreviews skrev:
Hela din världsbild låter som något du fått från Andrew Tatew. Fin förebild du har hittat...
Jo men det spelar mindre roll exakt men Frankrike ska ha 290 kärnstridsspetsar, Ryssland 5580.W WFD skrev:Sen har vi det iomiska uttalandet från den gamla skrumplevern, Lavrov. Han hävdar att Frankrike hotar Ryssland med sina kärnvapen. Ryssland har 5 550 kärnvapen. Frankrike har 290. Någon som förstår den ryska logiken?
Jag är osäker på hur många av dessa 5 500 som är funktionella. Det är ett luftslott fyllt av sminkade rymdgrisar.
https://laromkarnvapen.se/vad-ar-karnvapen/lander-med-karnvapen/
USA...5044.
Så vi kan spränga jordklotet i småbitar om det går illa.
Spelar ingen roll vad du skriver! Sverige har inget försvar idag och det finns ingen som kan försvara landet.D Danne824 skrev:Oj, vilken briljant analys! Förlåt, jag glömde att den avgörande faktorn för Sveriges försvarsförmåga är exakt hur många under 50 som kan hålla i ett vapen.
Glöm NATO, underrättelsetjänster, cyberförsvar och avancerade vapensystem, det riktiga måttet på en nations styrka är hur många som har spelat airsoft och skjutit älg.
Och självklart, den "feministiska regeringen", som (chockerande nog!) ökade försvarsbudgeten mest på 20 år, återinförde värnplikten och påbörjade att ta Sverige in i NATO, gjorde ju ingenting alls.
Det måste ha varit en spontan testosteronexplosion som byggde upp försvaret medan regeringen höll genuskurser.
Men du har rätt!
Vi borde slopa alla säkerhetspolitiska strategier och bara räkna antalet personer under 50 som kan hålla i ett vapen.
För alla vet att det bästa sättet att vinna ett modernt krig är att ha fler människor som har sett Rambo och spelat Call of Duty.
Vi kanske ska värna mer om våra gängkriminella, de är vana med att hantera vapen och skjuta 😂.
👏 Fantastisk analys av global försvarspolitik!
Jag ser fram emot din nästa TED-talk om hur paintballträning ska rädda oss från världskonflikter.
Jo vi har mycket kompetenta vapensystem och mha vapenbröder/systrar från närliggande NATO länder så skulle vi säkerligen försvara oss bra. Det samma skulle vi göra tillbaka för våra grannländer.T tmjreviews skrev:
Min poäng är att det saknas soldater. Det krävs flera generationer att bygga upp det som fanns på 70/80-talen. Då var män män. Inte som idag tatuerade “hen”.P paralun skrev: