86 832 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej men det är det som diskuteras och Englands Starmer har fått positiva signaler från ca 20 länder som kan ställa upp. Får man bara ut Putin från Ukraina så tas han säkert snabbt omhand av inhemska krafter och förpassas till evigheten.K karlmb skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Ja, det verk inte vara särskilt mycket som är konsekvent med Trump.mikethebik skrev:
Tillbaka till Trump/Vance igen då, nu har han återigen vänt kappan, igår blev det lite ändring på strafftullar, idag hotar han med nya sanktioner mot Ryssland som han nyss gick i säng med.
Vad kommer härnäst?
Trump i Borat-kini gående utanför Vita Huset i sin egen lilla Pride-parad?
Inget jag vill se utan svetsglasögon, men den mannen är så oberäknelig att man börjar fundera om han vet själv vad han håller på med.
Fast ändrar han sig i "rätt" riktning är det väl ok antar jag.
Dag ut och dag in har Ryssland avfyrat raketer mot Ukraina, under lång tid nu. Ukraina har försökt försvara sig dels genom att slå mot platserna där raketerna avfyras (med hjälp av information från bland annat USA och med vapen som Himars) och dels skydda befolkning genom att varna så tidigt som möjligt. Trump har tagit ifrån USA båda dessa försvar och blir sen överraskad (?) att Ryssland skjuter?! Ryssland som tackat nej till vapenstillestånd, som kräver att Ukraina lämnar de regioner som Ryssland har utropat till sina trots att de inte kontrollerar dem och som säger att "målen för specialoperationen ligger fast". Hur korkad är Trump egentligen?
Tänk att så många både i USA och i Europa föredrog Trump.
Tyvärr ser det mörkt ut för Ukraina.P paralun skrev:Njou men jag vill ogärna gå in på det bistra faktumet i tråden. 😉
(vi har andra eltrådar där det diskuteras friskt)
Men mycket viktigt måste Tyskland få fart på sin ekonomi för de är motorn i Europa.
Jag tror blivande kansler Merz snart är klar med sin regering men jag tror det är oklokt att satsa för mycket pengar på försvar. Viktigare att få fram en fredsuppgörelse.
Med facit i hand så är problemet att NATO har kommit för nära Ryssland. Europa har agerat mer som en liten hund som skäller från tant USAs handväska. Nu när tant USA lämnar står man där själv. Ganska dåligt förhandlingsläge!
Jo och man drog även in Maxar bilderna idag.Fairlane skrev:
Ja, det verk inte vara särskilt mycket som är konsekvent med Trump.
Dag ut och dag in har Ryssland avfyrat raketer mot Ukraina, under lång tid nu. Ukraina har försökt försvara sig dels genom att slå mot platserna där raketerna avfyras (med hjälp av information från bland annat USA och med vapen som Himars) och dels skydda befolkning genom att varna så tidigt som möjligt. Trump har tagit ifrån USA båda dessa försvar och blir sen överraskad (?) att Ryssland skjuter?! Ryssland som tackat nej till vapenstillestånd, som kräver att Ukraina lämnar de regioner som Ryssland har utropat till sina trots att de inte kontrollerar dem och som säger att "målen för specialoperationen ligger fast". Hur korkad är Trump egentligen?
Tänk att så många både i USA och i Europa föredrog Trump.
https://www.politico.eu/article/us-...-cuts-off-ukraine-access-imagery-report-says/
Det krävs att “han” gör militärtjänst under tiden “hen” strider för en ny abortlag som tar bort ordet kvinna från lagtextenkashieda skrev:
Det är riktigt bra. Ifall mordor inte vet vad han gör imorgon.mikethebik skrev:
Tillbaka till Trump/Vance igen då, nu har han återigen vänt kappan, igår blev det lite ändring på strafftullar, idag hotar han med nya sanktioner mot Ryssland som han nyss gick i säng med.
Vad kommer härnäst?
Trump i Borat-kini gående utanför Vita Huset i sin egen lilla Pride-parad?
Inget jag vill se utan svetsglasögon, men den mannen är så oberäknelig att man börjar fundera om han vet själv vad han håller på med.
Fast ändrar han sig i "rätt" riktning är det väl ok antar jag.
Mycket farlig utveckling!P paralun skrev:
Europa kan inte vinna mot Ryssland. Kanske om 15-20 år, men inte idag.
Nato är inget hot mot Ryssland så länge Ryssland inte försöker invadera något Natoland.T tmjreviews skrev:
Att Putun anser Nato vara ett hot visar på så vis Putins intentioner med länderna som vill gå med.
Det var väldigt teoretiskt och väldigt osannolikt.T tmjreviews skrev:
Tsar Vlad är en rädd liten man som inte vill förlora makten och därför är Ukraina och andra gamla satellitstater inget han vill se ett närmande till väst inifrån.
Ryssland har såvitt jag vet inga problem med att ha olika befolkningsgupper eller religioner inom sina gränser, de är alla accepterade och inte utsatta för repressalier som det var i Serbien och som var orsaken till Nato:s insats där.
P Peter787 skrev:
Tror inte Ryssland ser det så.mikethebik skrev:
Det var väldigt teoretiskt och väldigt osannolikt.
Tsar Vlad är en rädd liten man som inte vill förlora makten och därför är Ukraina och andra gamla satellitstater inget han vill se ett närmande till väst inifrån.
Ryssland har såvitt jag vet inga problem med att ha olika befolkningsgupper eller religioner inom sina gränser, de är alla accepterade och inte utsatta för repressalier som det var i Serbien och som var orsaken till Nato:s insats där.
Ryssland är som nation en småhandlare ekonomiskt sett gentemot EU, det enda lille Vlad har är kärnvapen, utan dem vore ett regelrätt konventionellt krig mot ett enat EU förlorat på förhand.P Peter787 skrev: