Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Att registrerade kan rösta och att socialbidrag betalas till folk som är döda mm är lögner som är debunkade, trodde alla var klara med det hela.
😆
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
De som får betalt för att ljuga måste ju fortsätta. Annars uteblir lönen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Italienarna är långtifrån entusiastiska över ukrainabiståndet, så det knakar i fogarna verkar det som.
Jo Italiens Meloni är ju högernationalist och försvarade Vance under säkerhetskonferensen i Munchen.

https://www.politico.com/news/2025/02/22/giorgia-meloni-jd-vance-speech-022229

Hon ska ha goda relationer med Trumpen och har föreslagits vara med i förhandlingar, England, Franrkike , USA:
 
D
T TheGame skrev:
Att registrerade kan rösta och att socialbidrag betalas till folk som är döda mm är lögner som är debunkade, trodde alla var klara med det hela.
😆
Det är klassiska Råttan i pizzan-sägner.

Sen ska vi ju inte glömma att Vance öppet har tillstått att han hittar på och sprider lögner, han ser inte det som ett problem så länge de illustrerar en verklighet som han uppfattar, saken är viktigare än sanningen.

(Ungefär som SD-politiker och deras trollfabriker alltså)
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dilato och 8 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är klassiska Råttan i pizzan-sägner.

Sen ska vi ju inte glömma att Vance öppet har tillstått att han hittar på och sprider lögner, han ser inte det som ett problem så länge de illustrerar en verklighet som han uppfattar, saken är viktigare än sanningen.

(Ungefär som SD-politiker och deras trollfabriker alltså)
Jo men Meloni är intressant och hon är ju inne i EUs finrum

https://en.wikipedia.org/wiki/Giorgia_Meloni

Man ville nog inte ha någon polariseringen kring henne.
 
Hon klarar nog av att polarisera alldeles själv.
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 4 till
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Jo men Meloni är intressant och hon är ju inne i EUs finrum

[länk]

Man ville nog inte ha någon polariseringen kring henne.
Ja, det är skamligt, vi lär oss ingenting, inte ens av det som hände förra och denna veckan, det finns goda skäl för oss att välja en annan väg än USA.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Nej helt tydligt så vill man inte ha någon polarisation kring henne bland EU-folket utan det är sakpolitik som gäller.


Meloni’s mission in 2025: From Trump to the Green Deal
[länk]
I detta läge vill väl alla europeiska politiker (utom Orban) nå lösningar?
Det har inget att göra med om man vill eller inte vill ha polarisation att göra. Polarisation gynnar bara Ryssland.

Jag ser det som en ointressant fråga, Meloni är med, finns ingen anledning att diskutera något om det, om man inte vill komma med hemsnickrade teorier som man vill presentera som fakta...
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, det är skamligt, vi lär oss ingenting, inte ens av det som hände förra och denna veckan, det finns goda skäl för oss att välja en annan väg än USA.
Jo det finns mycket att skämmas över i vår värld......
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
I detta läge vill väl alla europeiska politiker (utom Orban) nå lösningar?
Det har inget att göra med om man vill eller inte vill ha polarisation att göra. Polarisation gynnar bara Ryssland.

Jag ser det som en ointressant fråga, Meloni är med, finns ingen anledning att diskutera något om det, om man inte vill komma med hemsnickrade teorier som man vill presentera som fakta...
Nej men just därför så valde man väl att inte ha någon polarisation kring Meloni.

Finns väl inget "hemsnickrat" i det mer än att det bara är så!

https://www.euractiv.com/section/politics/news/melonis-mission-in-2025-from-trump-to-the-green-deal/

Hon har en del kloka ideer Meloni....
 
  • Arg
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
I detta läge vill väl alla europeiska politiker (utom Orban) nå lösningar?
Tycker det daltas på tok för mycket med Orban. Förstås behöver det finnas sätt att säga nej till att landet självt ska ta pengar ur sin egen ficka till något de inte tror på. Men de ska inte kunna stoppa vad andra länder gör och inte. Borde gå att bara säga, ok, ni vill inte hjälpa till, då slipper ni det, men vi andra kör vidare.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Dags för EU 2.0. Inget veto utan 67 eller 75 % av invånarnas ombud räcker för beslut.

De som vill ha kvar veto och blockering kan sitta kvar i gamla EU.
 
  • Gilla
ajn82 och 8 till
  • Laddar…
Sedan kan jag tycka att vissa grejer EU vill bestämma är galna, då ska det gå att helt stå utanför just de förslagen.
 
kashieda kashieda skrev:
Dags för EU 2.0. Inget veto utan 67 eller 75 % av invånarnas ombud räcker för beslut.

De som vill ha kvar veto och blockering kan sitta kvar i gamla EU.
Och gamla NATO.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.