Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
RoTe RoTe skrev:
Mycket möjligt men detta är baksidan av demokratin. Vi har haft vår del av den baksidan i Sverige också men vi påverkar så klart inte världen lika mycket.
Det kan jag hålla med om, vi är ett par europeiska länder som gått i samma fälla men när ett land som USA gör det så får det internationella effekter som syns tydligt.

Jag håller inte med om att det är demokratin i sig som är problemet men faran ökar när demokratier försvagas, tex genom lägre bildning, försvagade institutioner, påverkanskampanjer, etc.

• Gilla
HenrikHuslöse och 7 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
De flesta morgon- och kvällstidningar skriver efter en ideologi. SVD -moderat ideologi, DN och GP - liberal, Afonbladet -socialdemokratisk ideologi. NYT - liberal.
Detta speglar tex hur Washington Post (dem) skriver om Trump eller hur Aftonbladet skriver om SD.
NSD är väldigt åt vänster i ideologin, har läst den på hotell någon gång. Den är kul att läsa. De skriver elakt om högern och snällt om vänstern. Håller inte alls med dem, men som humor är den kul att läsa och blicka in i deras värld.

Nästan det enda som är mest oberoende (kanske?) är TT se Text-TV och Aktuellt samt Rapport. Inte lätt att sålla annars. Även rapporter från myndigheter är rätt säkra, oftast.

Dvs.
Att ha Washington Post som källa i Wikipedia om att Trump har ljugit tiotusentals gånger är en icke så trovärdig källa, så som jag ser det. Hoppas att Wikipedia kan skrotas.
Du glömmer att WaPo inte längre är demokrat-vänliga.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Verkar inte vara mycket likheter.
[bild]
Tja, det beror ju lite på hur de övriga kring perioden såg ut. Att den ena har andra mått på höjd o bredd betyder ju inte att förlagan inte var viktig för kopian.

K karlmb skrev:
Tja, det beror ju lite på hur de övriga kring perioden såg ut. Att den ena har andra mått på höjd o bredd betyder ju inte att förlagan inte var viktig för kopian.
Du läste inte texten?

• Gilla
returen
  • Laddar…
K Kane skrev:
Du läste inte texten?
Skulle nog vilja se en bättre text än det där? Finns det?
Vi kan släppa det annars, är inget viktigt för mig.

K karlmb skrev:
Skulle nog vilja se en bättre text än det där? Finns det?
Vi kan släppa det annars, är inget viktigt för mig.
Fanns på ett forum för nördar.

K Kane skrev:
Fanns på ett forum för nördar.
Länka då

K karlmb skrev:
Länka då
Du skulle ju släppa det.

K Kane skrev:
Du skulle ju släppa det.
Visst.

P
K karlmb skrev:
Länka då
Jag tror jag hittat den som gjort ritningarna till både Sherman och T-34:

Låda för modellkit av M4A3 Sherman stridsvagn i skala 1/35, körs med motor, av märket Tamiya, med illustration av en grön tank med nummer 50.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av en modellbyggsats för en sovjetisk T34/76 stridsvagn från 1943, med två soldater som vinkar från tornet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
returen och 5 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:

[bild][bild]
Tamiya! Det var länge sedan man hade det.

• Gilla
  • Haha
returen och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:

[bild][bild]
Rätt lika trots allt. Läste att en av förbättringarna ryssen gjorde var flackare vinkeln på bandet mellan drivhjulet och första hjul.

• Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Järngänget kan iaf ändra sig snabbt:
I slutet av februari dog ett barn i skolåldern i Texas av mässling. Det är det första dödsfallet i sjukdomen bland barn på över 20 år i USA, enligt landets smittskyddsmyndighet CDC.

Dödsfallet inträffade i ett område i västra Texas, där det sedan en tid tillbaka pågår ett stort mässlingsutbrott. Hittills har 146 personer blivit smittade, och majoriteten är ovaccinerade, enligt de lokala myndigheterna.

Efter att först ha tonat ner allvaret, genom att felaktigt hävda att mässlingsutbrott ”inte är ovanliga”, har landets nyvalde hälsominister Robert F Kennedy Jr nu agerat och vidtagit åtgärder.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Rätt lika trots allt.
Vad är lika?

Detta är det i alla fall inte.
Två modellkit av stridsvagnar, M4A3 Sherman (USA) och T34/76 (Sovjet), med märkningar och detaljer.
Skapa konto

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.